Skocz do zawartości

TUNING UKŁADU WYDECHOWEGO


edzio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,przerabiam właśnie wydechy w swojej MT-01,otworzyłem wydechy i wyrzuciłem całe końcówki bo będe dorabiał coś na wzór akrapów,ale to kosmetyka,ze środka wyrzuciłem całe wyciszenie,zostawiając tylko tą mate wygłuszającą i siatke.Mam dwa pytania czy katalizatory też wywalic i czy nie wpłynie to na prace silnika i czy wylot z wydechu może miec średnice 40mm czy większą? chodzi mi o głośny basowy dżwięk.w ostatnich wydechach które miałem tak samo przerobione zostawiłem katy i było ok,i pytanie czy wywalenie katów aż tak poprawia dżwięk?

 

Co tak wszyscy się upieracie do pozostawiania katalizatorów. Od kiedy katalizatory są zastosowane by poprawić parametry silnika :banghead: :banghead: :banghead: Katy to tylko ekologia i kastrowanie kilku procent mocy i momentu obrotowego.Widział kto akcesoryjne tłumiki z katalizatorami?. Katalizator podnosi temperaturę spalin co jest okrutne dla wytłumień i skraca ich żywotność. Moto ma ładniejszy dźwięk w dolnym zakresie obrotów a moto małych i średnich pojemności ma zdecydowanie lepsze parametry silnika. Przy takiej pojemności zastosowałbym 45-50mm . 40mm może trochę pogorszyć bas.

Czyli trzebaby powtornie oddac do chromowania czy sie myle? Bo raczej pociagniecie sama srebrzanka nia wchodzi w rachube. Rozmontowac sie nie da saw w jednym kawalku polaczone spawami.

 

Staram się tłumiki zawsze rozmontowywać w odwrotnej kolejności a niżeli były składane w procesie produkcyjnym. Czoperowe tłumiki zawsze chromowane są na samym końcu a wcześniej składane do kompletu i spawane. Srebrzanką mogę ci pomalować w miejscach spawania ale kominy ogólnie po takim zabiegu wyglądają gorzej.

Edytowane przez edzio

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem,że przy akrapach dedykowanych do MT-01 są stosowane katy,ale nie ma problemu z ich wyjęciem więc i tak zrobie,zobaczymy jaki będzie efekt na dwóch kompletach podobnie przerobionych wydechów jednych z katami i drugimi bez,oczywiście dam znac co wyszło,Edzio a czy masz jakąś praktyke z blokowaniem EXUPu na stale otwarty? wiem,że tak robią ale zastanawiam sie nad efektem.Z dodatków mam PCIII,filtr K&N,przebudowanego airboxa aby dostarczał więcej powietrza i zamontowany eliminator sondy lambda,więc przelotowe wydechy nie powinny zaszkodzic mojemu sprzętowi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sondę zostawił by skład mieszanki był zawsze właściwy. Exapa też warto zostawić albo przynajmniej zrobić 2 próby drogowe lub jeszcze lepiej na hamowni, z otwartym i nie sterowanym a drugą z normalnie działającym. I dokonać właściwego -lepszego wyboru. Trzeba tylko zobaczyć jakie jest rozwiązanie czy na 2 linkach czy na jednej lince i sprężynie .Tylko trzeba zobaczyć czy sprężyna zamyka czy otwiera i nie jeździć na zamkniętym Exapie. Nie mam doświadczenia z Exapami. Ja zawsze je zostawiam

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem z bliska coś takiego i powiem że nie ma to basu jest tylko hałas jak z broni maszynowej(na wolnych jak z działka przeciw lotniczego :icon_twisted: ) kwestia gustu. Ale na pewno mają jeden plus; sąsiedzi będą cię kochać jeszcze mocniej :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem wprowadzić następne udoskonalenie w moich przeróbkach tak byście cieszyli się jak najdłużej ładnym dźwiękiem bez potrzeby po zbyt krótkim czasie wypełniania na nowo tłumików wełną mineralną. Wprowadzam dodatkowe zabezpieczenie wełny mineralnej przed wydmuchiwaniem w postaci bardzo gęstej siarki-tkaniny nierdzewnej-coś takiego:

 

http://allegro.pl/siatka-nierdzewna-oko0-3...1424151757.html

 

Wprawdzie to spory koszt ale jakość trzeba poprawiać by nie było reklamacji.

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edzio... Miszczuniu... :smile:

 

Mam takie rury jak poniżej w linku. U dealera dowiedziałem się, że nie ma do nich firmowych cichszych wkładów. Jak mogę je wytłumić. Chodzi mi o czasowe wyciszanie w zależności od tego gdzie się wybieram... Pewnie można coś pospawać, tylko jak... :icon_question:

 

http://www.vanceandhines.com/products/st-8.../longshots.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edzio... Miszczuniu... :smile:

 

Mam takie rury jak poniżej w linku. U dealera dowiedziałem się, że nie ma do nich firmowych cichszych wkładów. Jak mogę je wytłumić. Chodzi mi o czasowe wyciszanie w zależności od tego gdzie się wybieram... Pewnie można coś pospawać, tylko jak... :icon_question:

 

http://www.vanceandhines.com/products/st-8.../longshots.html

 

Nigdy nie robiłem takich wkładów do tego rodzaju rur tylko z żelastwa .Robię tylko przelot z blachy perforowanej np o średnicy 35mm do obu końców dospawuje krążki z blachy o średnicy jak wewnętrzna rur, do końcowego dospawuje nakrętkę. Przelot taki owijam materiałami odpornymi na wydmuchiwanie wysoką temperaturę. Taki zestaw wsuwam w rurę i przykręcam śrubawką. Daje to deko mniej decybeli i dodaje trochę basu ale za wiele się nie spodziewajmy bo dobre ściszenie daje się uzyskać tylko jak wielokrotnie spaliny w tłumiku się rozpręży i spręży a przy takiej średnicy -kubaturze tłumika ten efekt jest prawie nie osiągalny. Ale można zrobić coś takiego działające na podobnej zasadzie:

 

 

http://w946.wrzuta.pl/obraz/powieksz/1bbj2bh4Pbn

http://w946.wrzuta.pl/obraz/powieksz/9rARnqCHS57

 

W sportowych moto to działa.

 

Tu następna próbka mojej roboty:

 

 

Kilka słów z forum Kawasaki po przeróbce ZX6:

 

"Ten komin do ninja 600 z 2004 r to dla mnie przerabiałeś . Komin był seryjny. Poprosiłem o skrócenie i dodanie dobrych kilka decybeli o basowym dźwięku. Powiem tyle : wyszło perfekcyjnie. Na zx6r z tego rocznika w kolorze czarnym krótki komin wygląda naprawdę niepowtarzalnie. Dźwięk to istna symfonia dla uszu . Panie Edwardzie jeszcze raz dziękuje .

p.s jak pożyczę kamerkę z dobrym mikrofonem zapodam filmik "

 

http://www.mojekawasaki.pl/viewtopic.php?t=11581

 

 

 

Edytowane przez edzio

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie robiłem takich wkładów do tego rodzaju rur tylko z żelastwa .Robię tylko przelot z blachy perforowanej np o średnicy 35mm do obu końców dospawuje krążki z blachy o średnicy jak wewnętrzna rur, do końcowego dospawuje nakrętkę. Przelot taki owijam materiałami odpornymi na wydmuchiwanie wysoką temperaturę. Taki zestaw wsuwam w rurę i przykręcam śrubawką. Daje to deko mniej decybeli i dodaje trochę basu ale za wiele się nie spodziewajmy bo dobre ściszenie daje się uzyskać tylko jak wielokrotnie spaliny w tłumiku się rozpręży i spręży a przy takiej średnicy -kubaturze tłumika ten efekt jest prawie nie osiągalny. Ale można zrobić coś takiego działające na podobnej zasadzie:

 

ok. Dzięki za podpowiedź. Będę coś knuł ;)

 

ps. mam nadzieję, że ten post wejdzie, bo ostatnio co chwilę widzę tylko białe strony zamiast forum...

Edytowane przez Skinner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziś robiłem masakre :banghead: -kominy do TRIUMPHA ROCKETA III TOURING 2300cm :eek: . No kominy są tak wielkie że musiałem zwinąć przeloty o długości po 75cm w każdym :notworthy: :clap: . Jeszcze takich długich nie zwijałem. Ciekawe jak to będzie chodziło.

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...