Skocz do zawartości

Uszczelka pod głowicą... przeciek....


patrykt7
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! wczoraj żywot swój zakończyła chyba uszczelka pod głowicą... jadąc sobie do szkoły moto zaczęło dziwnie pracować... tak jakby na 3 gary... słabo zbierało się od dołu ale już powyżej 5 tys rpm jechał normalnie... po dojechaniu na miejsce obejrzałem silnik i zauważyłem wyciek oleju pomiędzy głowicą a cylindrem z lewej strony... na pierwszym garnku od lewej... czy przez uszczelkę moto mogło przestać równo pracować? Dlaczego tak nagle się ta uszczelka zepsuła?? co ma na to wpływ? I chyba poszła mi ciecz chłodząca do oleju... bo olej zrobił się mętny ale muszę to dokładniej sprawdzić :icon_biggrin: Jakie będą koszty naprawy... Czy naprawię to sam? I czy na pewno to uszczelka? Bo z tego co czytałem na forum to przy uszkodzeniu tejże uszczelki moto chodzi normalnie... Pozdrawiam. Czekam na odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po uszkodzeniu uszczelki pod głowicą silnik nie chodzi normalnie. Masz do wymiany uszczelkę i planowanie głowicy, przy okazji warto sprawdzić stan zaworów i wymienić uszczelniacze. Dalsza eksploatacji motocykla w tym stanie grozi poważną awarią. Możesz to zrobić sam, oprócz planowania głowicy. Do jej dokręcenia będzie potrzebny klucz dynamometryczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dajesz do warsztatu gdzie robia głowice szlifierz ci głowice planuje czyli szlifuje jej dolną część przylegającą do cylindra tak aby była ona idealnie prosta i czysta i wtedy dopiero mozesz glowice zlozyc wraz z nowa uszczelką i tak jak wyzej juz kolega napisal warto by bylo sie jej przyjzec przy okazji dokladniej tzn zawory i inne pierdoly

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jak jest z tym olejem? bieleje czy nie? przybywa? płyn chłodzący jest w normie/?

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche wiecej informacji by sie przydalo,z ktorego roku sprzet,przebieg,czy jestes pierwszym wlascicielem,itd.

 

Uszczelki metalowe sie tak same z siebie nie koncza,zapewne jest to tylko efekt koncowy innych problemow.Sprzet mogl zostac przegrzany w przeszlosci co moglo zaowocowac zwichrowana glowica,dlugotrwale spalanie stukowe czy tez detonacyjne wykonczy uszczelke.

 

Najlepiej przeprowadzic probe na szczelnosc cylindra ( to co innego niz pomiar kompresji) i szczelnosc ukladu chlodzacego bedzie wiadomo co jest grane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nocy jak sprawdzałem wydało mi się, że bieleje, ale jak sprawdziłem w dzień to jest normalny... no ale jest go mniej niż było... zgłupiałem... a płyn chłodniczy w normie.... A jeśli by płyn poszedł w olej to jaki byłby kolor oleju? I nie wiem czy w ogóle robić to przed zimą czy odstawić moto i dopiero na wiosnę :icon_razz: Pomóżcie

 

 

Pytanie do Modów: Dlaczego gdy jestem na stronie głównej forum i chcę wejść w jakiś dział to pokazuje mi się biała strona, a za chwilę cofa mnie do głównej? I tak zawsze jest.....co jest grane? Musze obchodzić na około żeby dostać się do swojego posta :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nocy jak sprawdzałem wydało mi się, że bieleje, ale jak sprawdziłem w dzień to jest normalny... no ale jest go mniej niż było... zgłupiałem... a płyn chłodniczy w normie.... A jeśli by płyn poszedł w olej to jaki byłby kolor oleju? I nie wiem czy w ogóle robić to przed zimą czy odstawić moto i dopiero na wiosnę :icon_razz: Pomóżcie

Pytanie do Modów: Dlaczego gdy jestem na stronie głównej forum i chcę wejść w jakiś dział to pokazuje mi się biała strona, a za chwilę cofa mnie do głównej? I tak zawsze jest.....co jest grane? Musze obchodzić na około żeby dostać się do swojego posta :/

 

A ja mam pytanie do Ciebie albo masz źle wpisany wiek albo nie powinieneś używać tego motocykla na dojazdy do szkoły.

Nie potrafisz dokładnie opisać awarii silnika, nie wiesz co to planowanie głowicy a chcesz sam naprawiać silnik tego motocykla.

Napisz dokładnie co się dzieje z silnikiem ? pracuje na wszystkich cylindrach ?

Czy rośnie ciśnienie w układzie chłodzenia?

Jak wyglądają świece na poszczególnych cylindrach ?

Bez takich informacji zaden mechanik nie powie Ci co się stało z silnikiem no chyba że dobra wróżka.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a Pan Piotr znowu pokazuje swoje JA.... Niech Pan da na luz i nie gra cwaniaka... Takich odpowiedzi nie oczekiwałem... I wiem co to jest planowanie głowicy... Nie wiedziałem tylko czy trzeba to wykonywać przy zmianie uszczelki. Tak pracuje na wszystkich cylindrach ale do 5tys rpm przerywa a powyżej jedzie jak wcześniej. Świec nie sprawdzałem bo odstawiłem moto i nie jeżdżę bo nie chce mieć większych kosztów naprawy. I przyznaje się bez bicia, że nie wiem czy rośnie ciśnienie w układzie chłodzenia bo mam dopiero 18 lat i nie wiem jak to sprawdzić. A forum jest po to aby pytać prawda? Kto pytanie nie błądzi. Pozdrawiam.

PS. Na wiosnę wszystkie czynności serwisowe wykonałem sobie sam i wszystko było ok. Postępowałem zgodnie z manualem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co to planowanie głowicy? a napisałeś w post Nr 4 "Planowanie głowicy??????????????"

Synu śniło Ci się że jechałeś GSXR600 do szkoły i zaspałeś na Gimbusa.

Mnie posądzasz o cwaniakowanie a nie potrafisz opisać awarii motocykla?

Czytaj więcej o mechanice ale proszę nie pisz o rzeczach o których nie masz pojęcia bo się będą z Ciebie koledzy do końca życia wyśmiewać.

Teraz idź do garaży wyczyścić trójkołowy rowerek i nie truj dupy innym wirtualnymi awariami.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem tak bo sie zdziwiłem, że trzeba planować głowice... Czytanie ze zrozumienie sie kłania. I nie posądzaj mnie o wirtualne sny... w ogóle Pan tu nie powinien istnieć na tym forum... TO jest nieporozumiene.... Taki z Pana cwaniak, że w głowie sie nie mieści... i nie tylko mnie Pan tak objechał.... Jak nie jest się dowartościowanym w życiu społecznym to trzeba wirtualnie poprzez granie cwaniaka na odległość nie? I nie życzę sobie mówienie do mnie synu... nie jestem Pana synem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! I co ma tutaj posądzanie o cwaniakowanie do tego że nie opisałem szczegółowo awarii? :/ Odnoszę wrażenie, że Pan nie jest normalny, to nie są ludzkie zachowania... od razu kogoś opier... i sie śmiać... Niech się Pan zastanowi nad swoim (...) zachowaniem

Edytowane przez patrykt7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehh... sprawdzić poziom płynu chlodniczego należy. Choćby najmniejsze przedmuchanie na uszczelce pod głowicą kończy się dmuchaniem gazów i płyn wylatuje gdzie sie da. Najcześciej zbiornik wyrównawczy sie sam otwiera nawet. Z przedmuchaną uszczelką można zrobić jeszcze sporo km zanim głowica pęknie, szpilki sie mogą nawykrzywiać i mase róznych innych rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem tak bo sie zdziwiłem, że trzeba planować głowice... Czytanie ze zrozumienie sie kłania. I nie posądzaj mnie o wirtualne sny... w ogóle Pan tu nie powinien istnieć na tym forum... TO jest nieporozumiene.... Taki z Pana cwaniak, że w głowie sie nie mieści... i nie tylko mnie Pan tak objechał.... Jak nie jest się dowartościowanym w życiu społecznym to trzeba wirtualnie poprzez granie cwaniaka na odległość nie? I nie życzę sobie mówienie do mnie synu... nie jestem Pana synem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! I co ma tutaj posądzanie o cwaniakowanie do tego że nie opisałem szczegółowo awarii? :/ Odnoszę wrażenie, że Pan nie jest normalny, to nie są ludzkie zachowania... od razu kogoś opier... i sie śmiać... Niech się Pan zastanowi nad swoim (...) zachowaniem

 

Chcesz się kłócić w typowy szczenacki sposób to nie to forum.

Masz czas na szczegółowe opisanie awarii albo szukaj pomocy w szkole.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...