Piotr Dudek Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Ale podczas naturalnej jazdy niszczy silnik czyli kółko się zamyka. A tak prosto zrobić przegrody w misce olejowej. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Oczywiście że taka jazda nie jest zdrowa dla silnika, chociaż niektóre konstrukcje wydają sie być niewzruszone na takie traktowanie. Z tego co wiem, w całej serii CBR 600, sama przegroda nie wystarcza, silnik i tak potrafi sie zatrzeć. Oba wiec dodatki wzajemnie sie uzuełniają. Natomiast czy wlewanie oleju ponad stan jest aż tak krzywdzące dla silnika(?) rozumiem że wszelkie uszczelnienia silnika są nadwyrężone, lecz co poza tym? Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuklex Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 (edytowane) Natomiast czy wlewanie oleju ponad stan jest aż tak krzywdzące dla silnika(?) rozumiem że wszelkie uszczelnienia silnika są nadwyrężone, lecz co poza tym? nie jestem znawca ale wydaja mi sie ze duze znaczenie ma tu pojemnosc silnika. jesli odpowiedni stan oleju wynosi okolo 2l (to jest tylko zalozenie) to 0,5l bedzie mialo jakis ujemny wplyw (nie wglebiajmy sie jaki). natomiast jesli silnik miesci w granicach 1,5l oleju to ta sama dodatkowa dawka 0,5l duzo bardziej szkodzi silnikowi. prosta matematyka, ale jesli sie myle to mnie poprawcie pozdro Edytowane 18 Listopada 2008 przez Kuklex Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wamnok Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 (edytowane) Zamówiłem napinacz wraz z uszczelką do F2 oryginalny od Hondy. Chcę zapytać czy jego wymiana jest skomplikowana? Chciałbym go wymienić sam aby nie ponosić już kosztów ale nie wiem czy sobie z tym poradzę gdyż nigdy wcześniej tego nie robiłem. Może ktoś tutaj mógłby mi opisać mniej więcej na czym polega taka wymiana i jak to zrobić aby czegoś nie uszkodzić? Na mechanice znam się trochę, bo niektóre rzeczy robię sam więc może i z tym bym sobie poradził. Edytowane 18 Stycznia 2009 przez wamnok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 (edytowane) na jaką odpowiedź liczysz na forum? "tak, wymiana jest skomplikowana" czy "nie wymiana nie jest skomplikowana"? powiedz co Ci to da? Skoro pytasz w taki sposób to nie masz zielonego pojęcia o tym silniku i nie radzę się za to brać. może sobie poradzisz, no może a jak nie? a jeśli tak bardzo chcesz to zobacz do serwisówki i będziesz miał wszystko na tacy. dopiero później zadawaj ewentualne pytania, jak w pewnym stopniu poznasz budowę swojego motocykla a wciąż będziesz miał wątpliwości. Edytowane 18 Stycznia 2009 przez pack84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 19 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 Baba odpowiadaac na twoje pytanie to za wysoki poziom oleju oczywiscie daje wieksze obciazenie dla uszczelnien silnika, ale rowniez powoduje wieksze opory dla krecacego sie walu i podwyzsza cisnienie w skrzyni korbowej. To z kolei utrudnia ruch tlokow w dol i wplywa na zmniejszenie mocy silnika. Po jakims czasie moze kreowac przesiakanie oleju przez pierscienie. Dla was w stuncie nie ma to wiekszego znaczenia, sadze ze troche slabszy silnik jest nawet latwiejszy do opanowania przy roznego typu ewolucjach, ale np w wyscigach to jest realny i duzy problem. W wyscigach weteranow, ktorymi sie interesuje typowe jest ze aby motocykl wytrzymal wiele okrazen jazdy z wysoka predkoscia obrotowa silnika niezbedna jest przerobka odpowietrzenia skrzyni korbowej, ktore w starych motocyklach nie jest zbyt wydajne. Zwroc rowniez uwage ze w najnowszych silnikach sportowych pojemnosc oleju niejest wcale duza i konstruktorzy walcza stale aby znalezc dobry kompromis miedzy zapewnieniem wystarczajacego smarowania i chlodzenia z jednej strony i ograniczeniem ilosci oleju w skrzyni korbowej silnika z drugiej wlasnie ze wzgledu na opory jakie powoduje przy wysokich obrotach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 19 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 Kolega próbował zamontować taki mechaniczny napinacz z USA w hayabusie ścigającej się na 1/4 mili i odpuścił sobie po kilku próbach (ustawiał napięcie łańcuszka wg opisu z instrukcji) albo przeskakiwał rozrząd albo grzechotał po odpaleniu. W Hayce od 2001roku jest mechaniczno hydrauliczny napinacz. Oryginał to oryginał żadnego problemu, a w tych ręcznie napinanych powinno się kontrolować naciąg co 1000km i to jest najbardziej upierdliwa czynność która wg instrukcji wymagała demontażu dekla zaworów bądź innego dekielka po zdjęciu którego widać łańcuszek rozrządu. 1000km,mozesz podac zrodlo tej "informacji" ? nonsens,totalny nonsens.10-50 tys km w zaleznosci od motocykla i sposobu uzytkowania. Jezeli lancuch przeskoczyl to znaczy ze byl absurdalnie luzny,jezeli grzechotal to w dalszym ciagu byl zbyt luzny.Jezeli kolega nie mogl sobie z tym poradzic to powinien sie skoncentrowac na naciaganiu lancuchow w rowerach kolezanek a nie dlubaniu sie przy Busie. ;) Podstawowa rzecz przy regulacji takiego napinacza to upewnienie sie ze luz z przodu silnika tzn pomiedzy wydechem a walem korbowym jest wyeliminowany. Tak na marginesie to APE zmienil instukcje naciagu lancucha,nie wymaga to teraz zdjecia pokrywy zaworow.Osobiscie zawsze ustawialem napinacz po swojemu a nie wedlug ich metody.Gdzies na tym forum jest moj opis jak to zrobic. Wada hydraulicznych napinaczy jest to ze sa kompromisem,tzn naciag musi byc wystarczajaca silny na niskich obrotach kiedy cisnienie oleju jest niskie co powoduje ze na max obrotach kiedy cisnienie jest duze daja zbyt silny naciag.Powoduje to niepotrzebne straty mocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 19 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 A nie bylo czasem tak ze kupil napinacz, a trzeba bylo kupic napinacz + lancuch ??? :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wamnok Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Aż tak tępy nie jestem, że nie wiem jak co kolwiek zrobić przy motocyklu (niedawno zdejmowałem dekiel prądnicy do spawania, bo byl troche po szlifie, wymieniłem uszczelniacze w teleskopach i nie mialem z tym większych problemów). Chciałem się tylko dowiedzieć, jak mniej więcej powinno się wymienić ten napinacz, czy wystarczy odkręcić stary, zmienić uszczelkę i przykręcić nowy, czy trzeba też demontować jakąś inną część aby go wyjąć, czy do czegoś jest on jeszcze zamocowany, jeśli kotś już to robił i wie jak mniej więcej to wygląda to pomogłoby mi to trochę jeśli by to opisał. Łańcuszek miałem wymieniany jakieś 1000km temu, napinacz został stary, więc uważam że nie ma potrzeby i wystarczy wymienić napinacz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Odkręcasz dwie śruby montujące stary napinacz i go wyjmujesz następnie czyścisz powierzchmię ze starej uszczelki i wkładasz nowy napinacz. Po dokręceniu śrub na 10Nm wyjmujesz blaszaną blokadę z napinacza i w otwór wkręcasz śrubę zaślepiającą wraz z podkładką ze starego napinacza. koniec pracy, można uruchomić silnik. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wamnok Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Dzieki. Czyli tak jak myślalem, że po prostu wykręcić stary, wymienić uszczelkę i przykręcić nowy. Resztę omijam chyba z powyższego opisu, bo u mnie nie ma żadnej blaszanej zaślepki w napinaczu ani śruby, którą wkręca się w napinacz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Pomyliłem w pośpiechu Twój model z F3 a u Ciebie jest hydrauliczny napinacz i powinieneś go odpowierzyć przed zamontowaniem. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wamnok Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 Na czym polega mniej więcej jego odpowietrzenie, jak to zrobić aby było ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 zanurz go w czystym oleju silnikowym i ściskaj dotąd aż przestaną wychodzić bąbelki. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wamnok Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 Tak wlaśnie myślalem. Czy można to zrobić w jakimś innym czystym oleju, np. Mixol, ktory akurat mogę mieć w garażu, bo nie chcę kupować specjalnie do tego celu oleju jaki mam w silniku? Czy po założeniu napinacza bez jego wcześniejszego odpowietrzenia będzie coś nie tak działało (sam się z czasem nie odpowietrzy podczas pracy)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.