Skocz do zawartości

Gdzie najlepiej sprawdzic się w winklach?


JAZZ
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A ja polecam zakręt w Wawie na Batorego przy Polach Mokotowskich. Można się nieźle poskładać w obydwie strony. :icon_mrgreen:

Tja... jeżdżę nim prawie codziennie. Jest teraz wyremontowany i faktycznie można tam z deczka przyciąć, ale mam z nim złe skojarzenia. Było w zeszłym roku w dziale "wypadki" :banghead:

 

pozdr

"Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)

"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Student - pewnie że droga w Szklarskiej po wizycie w Alpach nie najlepsza jest - punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. TY oczywiście masz o wiele lepsze trasy u siebie na podwórku, nie?

Nie Buber, na pewno nie mam lepszych niż Twoje okolice.

Nie chcę to wychodzić na niewiadomo jakiego szowinistę. Chodzi mi o to że, pewnie, najłatwiej powiedzieć że najlepsze winkle w górach to Dragon's Tail, tylko kogo na to stać żeby tam pojechać? Jeżeli autorkę i ciebie stać na "trenowanie winkli" w Alpach, a reszta to dojazd, to szacun i też bym tak chciał.

Ale (przynajmniej) ja, mam to co mam, nie stać mnie na Alpy (póki co) i będę się tym cieszył.

 

P.S. Żeby sprawiedliwości dać zadość, to dla mnie ta droga do Szklarskiej jest mało atrakcyjna, zwłaszcza powyżej Szklarskiej, do granicy. Bo są i mnie w okolicy lepsze - może nie tak szerokie, ale i widoki, i asfalt lepszy. I ruch mniejszy.

Jak chcesz znać opinie "niezbiasowane" o moich okolicach, to pogadaj z ludźmi co byli u mnie na Spotkaniach Starej Japonii. Będzie może mniej rendencyjnie. Bo ja jestem ZGÓRMYSYN! A z kumplami to jesteśmy zgórmysyny..... :clap:

 

Jakby co, to zapraszam, chętnie się podzielę "tajnymi kawałkami".

 

:flesje: :eek: :lalag:

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że wysypało się trochę w tym temacie. Nie chodziło mi raczej o instrukcje bezpieczeństwa- tor i te sprawy, bo zupełnie nie o to pytam. Oczywiście dziękuję :clap: żeby nie było.

 

A ja bym jeszcze raz przetarł oczka i popatrzył na tytuł Twojego tematu... Gdzie najlepiej sprawdzić się w winklach? NA TORZE. Rozumiem, że tak jak w temacie chcesz sprawdzić swoje umiejętności? Jeśli tak jak piszesz, stać Cię na wypad w Alpy to stać Cię również na wylot na tor do Poznania. A jak już wrócisz z toru to jedź sobie rekreacyjnie polataj po winkielkach. I tak jak napisał zajc, trzeba mieć jajca i szybko myśleć bo na torze też może być ciekawie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już mowa o Alpach (...)

:flesje:.

 

Byłem rok temu w Karpaczu, trochę zjeździłem okolicę i faktycznie można było znaleźć kilka sympatycznie wijących się dróg, które biegły zarówno po stronie PL jak i CZ. O Alpach i Austrii wspomniałem dlatego, że tam praktycznie każda górska droga wygląda jak ta, którą się można zachwycać w PL. Austria jak już wspomniałem wydawała mi się odległa i droga, ale... okazało się że nie taki wilk straszny. Czechy to strzał na raz a motocykle za ich autostrady nie płacą. A potem... Potem to już góriii... :clap:.

 

Po powrocie nie tykam motocykla bo nie widzę przyjemności w jeździe po Warszawie. Zmieniłem olej w silniku i postawiłem motura na centralce w kącie garażu. Jestem w połowie spłacania długów związanych z wyjazdem, który wyszedł drożej, ale już się nie mogę doczekać następnego wypadu.

 

A na zlot starej japonii chyba mnie nie wpuścicie, bo coś pisaliście o granicy 20-25 lat, a moja locha jest z 1991 :eek:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na zlot starej japonii chyba mnie nie wpuścicie, bo coś pisaliście o granicy 20-25 lat, a moja locha jest z 1991 :lalag:.

Spoko. Ładnie poproś. A potem cię przekabacimy i zmienisz motunga.... :eek:

 

:flesje:

 

Koniec :clap:

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szwajcaria - ot taka mala rundka miedzy przeleczami st. bernardino, St. Gothardo i inne.

 

:flesje:

Popieram- sprawdzone w sierpniu :buttrock:

Polecam taką kolejność:

Oberalp -> Furka -> Grimsel -> Susten -> San Gottard -> Nuvena

Rundka 215km, 6 przełączy, wszystkie ponad 2000 m n.p.m

 

"zbiornik paliwa 25 euro, klocki hamulcowe 60 euro, nowe opony 250 euro,

bolące nadgarstki i banan na twarzy bezcenne,

za zdarte podnóżki możecie zapłacić dowolnym plastikiem po przyjeździe" :icon_mrgreen:

 

A w Polsce to... szkoda gadać. Dla masochistów polecam "drogę stu zakrętów" ;)

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

ja polecam odcinek drogi 137 z trzciela do międzyrzecza

oraz z bobowicka przez pszczew do drogi 24 w kierunku międzychodu

asfalt świeżynka (kilkuletni), zakrętasów naprawdę sporo, ruch niewielki

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche odswieze, Alpy lub juz ponizej Alp. Poludniowa Francja a wlasciwie okolice Monaco

 

MENTON - SOSPEL

 

oraz okolice :biggrin:

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dodatku, ze wcale nie daleko sa gory Harz, ( zwlaszcza wschodnia strona ) ma asfalt jak tafla lodowa, a i zakrezy calkiem calkiem :biggrin:

 

:crossy:

Zgadza się :bigrazz: Tyle, że trzeba uważać na polizei radar kontrolle... Robią fotki a kilkaset metrów dalej zatrzymują. Mam stamtąd ładne zdjątko niestety :icon_evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałabym zaproponowac warszawskie Cargo :D na wzniesieniu,więc prawie jak górzysty teren. no i zawsze dobrze oświetlony niebiesko-czerwonymi migotkami :) :icon_twisted:

 

Edytowane przez gronoszowa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się :bigrazz: Tyle, że trzeba uważać na polizei radar kontrolle... Robią fotki a kilkaset metrów dalej zatrzymują. Mam stamtąd ładne zdjątko niestety :icon_evil:

 

 

to miales naprawde pecha, nas tam jakos nigdy nikt nie zatrymuje :icon_mrgreen:

 

Kumpla blysnal radar zamontowany w tunelu. :banghead: Policja z regoly stoi w weekend na trasie Kyfhäuser, wylapuja jednak z regoly tylko tych ktorzy przejezdzaja przez cilgla linie lub tra kolanem po assfalcie.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moi mili, patrzac na parametry geometryczne toru Poznań i porównując to z łukami dróg projektowanych w drogownictwie dla ruchu publicznego powiem Wam, że tak jak na torze można pojeździć tylko po serpentynach i to też z małym ale, ponieważ drogi publiczne projektowane są z dodatkowym odcinkiem naprowadzającym na łuk kołowy tzw. krzywą przejściową, która niejako wymusza odpowiedni tor jazdy i niejako wyłagadnia łuk.

 

Łuki kołowe o promieniu (na przykładzie Toru Poznań) 25-55m są wyjątkowo rzadko używane w budownictwie drogowym, praktycznie tylko w ostateczności, gdyż takie łuki są po prostu niebezpieczne i nalezy przed nimi dodatkowo ograniczyć prędkość. Dla przykładu drogę o promieniu łuku min. 30m można stosowac na drodze klasy Z, L i D (najniższe klasy czyli drogi powiatowe, gminne) przy prędkości projektowej 30km/h. Jak już pisałem wcześniej wyjątkiem są serpentyny, ale dochodza nam krzywe przejściowe, które i tak powodująto, że torowy winkiel o promieniu 30 metrów będzie bardziej pro niż taki zwykły drogowy. Projektanci unikają jak ognia stosowania tak skrajnych rozwiązań z racji wynikającej z tego odpowiedzialności.

 

Nie jestem w temacie odnośnie składu nawierzchni bitumicznej na torze, ale to raczej też nie są takie same mieszanki.

 

O tak mi się zebrało na szczerość, pozdro :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...