Skocz do zawartości

Regulacja zaworów Kawasaki Er 5


jachuer5
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

za darmo !! Regulacja śrubowa, powodzenia przy ściąganiu pokrywy zaworowej :lalag: Ważne ustawienie wałków przy regulacji w odpowiednich pozycjach. Uważaj na oringi na przewodach olejowych i jek będziesz wyciągał wlew płynu z termostatem z głowicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam manuala, ale wyczytałem tylko z niego że treba regulować na zimnym, i podane mam luzy. Ciężko jest przetłumaczyć język w którym zawarte są słowa wał itp, itd. W normalnym słowniczku angielskim nie ma takich pojęć. Proszę jeszcze raz, jeżeli ktoś ma troszkę czasu, i chęci niech mi mniej więcej wytłumaczy na co muszę uważać, co i jak ustawić. taka wiedza przyda się nie tylko mnie, ale przyszłym ''pokoleniom'':clap:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wywodzę się ze starszego pokolenia i niestety moim szkolnym językiem był j. niemiecki. Nie rozumiem jak Ty kolego nie czaisz angielskiego mając 18 lat w czasach, gdy taki nacisk w szkolnictwie kładzie się na naukę angielskiego. Jeśli podstawy znasz to reszta spokojnie na translatorze. Ja zdążyłem się nauczyć angielskiego naprawiając motocykle, nie wyobrazam sobie nie potrafić tłumaczyć serwisówek. Dla przyszłych pokoleń właścicieli motocykli będzie lepiej, gdy swoje motocykle będą zostawiali na serwis ludziom którzy się na tym znają i mają doświadczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.. Nie rozumiem jak Ty kolego nie czaisz angielskiego mając 18 lat w czasach, gdy taki nacisk w szkolnictwie kładzie się na naukę angielskiego. ...

 

i koniecznie musi byc dobry z w-fu zeby nie spasc ze sprzeta, z geografii zeby trafic do domu, z biologii zeby nie przejezdzac zab i z plastyki zeby kreslic ladne kolka na czarnym :crossy:

nic nie musi, a motor do mechanika i juz

jak chcecie to mu pomozcie a jak nie to zostawcie jego "angielski" w spokoju :flesje:

pozdrawiam

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jesli juz chcesz sam no poszukalem za ciebie:

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=11769&hl=

wiecej tego jest w wyszukiwarce.

 

W tym akurat linku nic nie ma na temat ustawiania luzow, choc na forum kilka razy o tym pisalem, i inni tez.

W przypadku tej Kawy jesli masz regulacje srubami to na zimnym silniku ustawiasz po prostu wal na kazdym z cylindrow tak zeby oba zawory byly w polozeniu zamknietym i wowczas regulujesz luzy.

Jezeli jest regulacja plytkowa to jest to bardziej skomplikowane.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą wywaliłem ostatni post założyciela tego tematu i ostrzegam za wulgaryzmy w stosunku do innych użytkowników możesz dostać urlop wypoczynkowy.

Zapamiętaj

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam manuala, ale wyczytałem tylko z niego że treba regulować na zimnym, i podane mam luzy. Ciężko jest przetłumaczyć język w którym zawarte są słowa wał itp, itd. W normalnym słowniczku angielskim nie ma takich pojęć. Proszę jeszcze raz, jeżeli ktoś ma troszkę czasu, i chęci niech mi mniej więcej wytłumaczy na co muszę uważać, co i jak ustawić. taka wiedza przyda się nie tylko mnie, ale przyszłym ''pokoleniom'':)

 

Po mojemu ze swoim brakiem wiedzy możesz tylko narobić szkód, ale generalnie niech Ci będzie.

 

1. Myjesz motocykl. Zdejmujesz siodło, zbiornik. Sprężonym powietrzem przedmuchujesz gniazda świec i całą okolicę, tak, żeby po zdjęciu pokrywy nic nie wpadło Ci do środka. Całą okolicę w której będziesz dłubać porządnie czyścisz.

2. Odkręcasz korek spustowy cieczy chłodzącej (znajdziesz go na obudowie pompy), podstawiasz pojemnik, odkręcasz korek wlewowy (pod bakiem). Jak płyn zejdzie - zakręcasz korek spustowy.

3. Wyjmujesz dwie rurki wprowadzające płyn chłodzący do głowicy. W tym celu musisz wykręcić dwie śruby je mocujące i rozpinasz węże, jeżeli będzie potrzeba.

4. Odkręcasz i wyjmujesz sześć śrub mocujących pokrywę zaworów. Nie pogub uszczelniaczy. Wykręcasz świece. Zdejmujesz (albo przynajmniej odsuwasz na ile się da) pokrywę zaworową. Uważaj, żeby tulejki środkujące pokrywę nie wpadły Ci w kanał łańcuszka rozrządu, bo będzie zonk.

5. Odkręcasz korki w pokrywie alternatora, kluczem nasadowym 14 mm obracasz wałem aż tłok znajdzie się w GMP. Możesz to zrobić albo wg znaków na kole zamachowym, widocznych w małym okienku w pokrywie alternatora (szczegółowo opisuje to serwisówka, ja nie pamiętam, zdaje się "C" oznacza GMP prawego, a "T" GMP lewego cylindra), albo za pomocą śrubokręta włożonego w otwór po świecy - obserwujesz moment, kiedy tłok przestanie iść w górę. W tym momencie wszystkie zawory na danym cylindrze powinny być zamknięte. Jeżeli nie są - obracasz wałem jeszcze raz.

6. Przy tłoku ustawionym w GMP i wszystkich zaworach zamkniętych mierzysz luz między śrubką regulacyjną a dźwigienką zaworową. W razie potrzeby regulujesz.

7. Procedurę powtarzasz dla drugiego cylindra.

8. Składasz wszystko w odwrotnej kolejności, pamiętając, żeby dać nowe oringi na rury cieczy chłodzącej. Wlewasz płyn chłodzący (przez wlew na obudowie termostatu), obserwując czy nie cieknie spod rur wchodzących do głowicy i generalnie z miejsc, w których ruszałeś układ chłodzenia.

9. Sprawdzasz ile ci zostało części, i cały wieczór szukasz miejsc, gdzie ich brakuje ;)

10. Jedziesz do mechanika i płacisz mu kupę kasy za naprawę tego co zepsułeś ;)

 

--

pzdr

yahoo

Edytowane przez yahoo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...