jachuer5 Opublikowano 6 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2008 Witam, jutro biorę się z tatą za regulację zaworów w mojej kawie, czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć mniej więcej co jak i za ile? Będe bardzo wdzięczny za każdą wskazówkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cziken929 Opublikowano 6 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2008 za darmo !! Regulacja śrubowa, powodzenia przy ściąganiu pokrywy zaworowej :lalag: Ważne ustawienie wałków przy regulacji w odpowiednich pozycjach. Uważaj na oringi na przewodach olejowych i jek będziesz wyciągał wlew płynu z termostatem z głowicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jachuer5 Opublikowano 6 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2008 Jaka to ma być pozycja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cziken929 Opublikowano 7 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 zachęcam do ściągnięcia manuala :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 7 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 Bierzesz się za regulację bez manuala :bigrazz: :cool: mając zerowe pojęcie w tym temacie :bigrazz: :icon_exclaim: To chyba mniej krzywdy zrobisz temu silnikowi jak go zostawisz w spokoju... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jachuer5 Opublikowano 7 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 Posiadam manuala, ale wyczytałem tylko z niego że treba regulować na zimnym, i podane mam luzy. Ciężko jest przetłumaczyć język w którym zawarte są słowa wał itp, itd. W normalnym słowniczku angielskim nie ma takich pojęć. Proszę jeszcze raz, jeżeli ktoś ma troszkę czasu, i chęci niech mi mniej więcej wytłumaczy na co muszę uważać, co i jak ustawić. taka wiedza przyda się nie tylko mnie, ale przyszłym ''pokoleniom'':clap: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrekRR Opublikowano 7 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 Nie dasz zarobic warsztatom, co? :clap: Jesli juz chcesz sam no poszukalem za ciebie: http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=11769&hl= wiecej tego jest w wyszukiwarce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 7 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 Jesteś leniwy intelektualnie, bo nawet ja wrzucałem na serwer słownik angielsko-polski techniczny. Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cziken929 Opublikowano 7 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 Ja wywodzę się ze starszego pokolenia i niestety moim szkolnym językiem był j. niemiecki. Nie rozumiem jak Ty kolego nie czaisz angielskiego mając 18 lat w czasach, gdy taki nacisk w szkolnictwie kładzie się na naukę angielskiego. Jeśli podstawy znasz to reszta spokojnie na translatorze. Ja zdążyłem się nauczyć angielskiego naprawiając motocykle, nie wyobrazam sobie nie potrafić tłumaczyć serwisówek. Dla przyszłych pokoleń właścicieli motocykli będzie lepiej, gdy swoje motocykle będą zostawiali na serwis ludziom którzy się na tym znają i mają doświadczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 7 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 .. Nie rozumiem jak Ty kolego nie czaisz angielskiego mając 18 lat w czasach, gdy taki nacisk w szkolnictwie kładzie się na naukę angielskiego. ... i koniecznie musi byc dobry z w-fu zeby nie spasc ze sprzeta, z geografii zeby trafic do domu, z biologii zeby nie przejezdzac zab i z plastyki zeby kreslic ladne kolka na czarnym :crossy: nic nie musi, a motor do mechanika i juzjak chcecie to mu pomozcie a jak nie to zostawcie jego "angielski" w spokoju :flesje: pozdrawiam Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 7 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 Jesli juz chcesz sam no poszukalem za ciebie: http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=11769&hl= wiecej tego jest w wyszukiwarce. W tym akurat linku nic nie ma na temat ustawiania luzow, choc na forum kilka razy o tym pisalem, i inni tez.W przypadku tej Kawy jesli masz regulacje srubami to na zimnym silniku ustawiasz po prostu wal na kazdym z cylindrow tak zeby oba zawory byly w polozeniu zamknietym i wowczas regulujesz luzy.Jezeli jest regulacja plytkowa to jest to bardziej skomplikowane. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 7 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 Przed chwilą wywaliłem ostatni post założyciela tego tematu i ostrzegam za wulgaryzmy w stosunku do innych użytkowników możesz dostać urlop wypoczynkowy.Zapamiętaj Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yahoo Opublikowano 8 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2008 (edytowane) Posiadam manuala, ale wyczytałem tylko z niego że treba regulować na zimnym, i podane mam luzy. Ciężko jest przetłumaczyć język w którym zawarte są słowa wał itp, itd. W normalnym słowniczku angielskim nie ma takich pojęć. Proszę jeszcze raz, jeżeli ktoś ma troszkę czasu, i chęci niech mi mniej więcej wytłumaczy na co muszę uważać, co i jak ustawić. taka wiedza przyda się nie tylko mnie, ale przyszłym ''pokoleniom'':) Po mojemu ze swoim brakiem wiedzy możesz tylko narobić szkód, ale generalnie niech Ci będzie. 1. Myjesz motocykl. Zdejmujesz siodło, zbiornik. Sprężonym powietrzem przedmuchujesz gniazda świec i całą okolicę, tak, żeby po zdjęciu pokrywy nic nie wpadło Ci do środka. Całą okolicę w której będziesz dłubać porządnie czyścisz.2. Odkręcasz korek spustowy cieczy chłodzącej (znajdziesz go na obudowie pompy), podstawiasz pojemnik, odkręcasz korek wlewowy (pod bakiem). Jak płyn zejdzie - zakręcasz korek spustowy.3. Wyjmujesz dwie rurki wprowadzające płyn chłodzący do głowicy. W tym celu musisz wykręcić dwie śruby je mocujące i rozpinasz węże, jeżeli będzie potrzeba.4. Odkręcasz i wyjmujesz sześć śrub mocujących pokrywę zaworów. Nie pogub uszczelniaczy. Wykręcasz świece. Zdejmujesz (albo przynajmniej odsuwasz na ile się da) pokrywę zaworową. Uważaj, żeby tulejki środkujące pokrywę nie wpadły Ci w kanał łańcuszka rozrządu, bo będzie zonk.5. Odkręcasz korki w pokrywie alternatora, kluczem nasadowym 14 mm obracasz wałem aż tłok znajdzie się w GMP. Możesz to zrobić albo wg znaków na kole zamachowym, widocznych w małym okienku w pokrywie alternatora (szczegółowo opisuje to serwisówka, ja nie pamiętam, zdaje się "C" oznacza GMP prawego, a "T" GMP lewego cylindra), albo za pomocą śrubokręta włożonego w otwór po świecy - obserwujesz moment, kiedy tłok przestanie iść w górę. W tym momencie wszystkie zawory na danym cylindrze powinny być zamknięte. Jeżeli nie są - obracasz wałem jeszcze raz. 6. Przy tłoku ustawionym w GMP i wszystkich zaworach zamkniętych mierzysz luz między śrubką regulacyjną a dźwigienką zaworową. W razie potrzeby regulujesz. 7. Procedurę powtarzasz dla drugiego cylindra. 8. Składasz wszystko w odwrotnej kolejności, pamiętając, żeby dać nowe oringi na rury cieczy chłodzącej. Wlewasz płyn chłodzący (przez wlew na obudowie termostatu), obserwując czy nie cieknie spod rur wchodzących do głowicy i generalnie z miejsc, w których ruszałeś układ chłodzenia.9. Sprawdzasz ile ci zostało części, i cały wieczór szukasz miejsc, gdzie ich brakuje ;)10. Jedziesz do mechanika i płacisz mu kupę kasy za naprawę tego co zepsułeś ;) -- pzdryahoo Edytowane 8 Września 2008 przez yahoo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jachuer5 Opublikowano 8 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2008 Jestem niezmiernie wdzięczny:) Moto narazie ma zdięty bak, i spuszczony płyn. Dam znać, co z tego wyszło:) pzdr all zapomniałem, gdzie można dostać te oringi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.