RAFAL Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 Mam pytanie .Co może być przyczyną zząbkowania sie przedniej opony ??Objawy .Mocne trzepotanie kierownicy przy pre dkościach rzędu 50 -60 km/h.Nierówne zużycie bierznika opony przedniej .Mocne nagrzewanie sie opony (cięzko jest dotknąć ,bardzo gorąca przy pokonywaniu winkli z prędkościami około 120-130 km/h).Niestabilność na zakrętach przy małych prędkościach (ronda ).Motocykl CBR Dual 1000.Z góry dziękuje . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 Jak nierówne zuźycie? Jedna cześć opony wygląda inaczej niż druga? Np. prawa mniej wyjechana niż lewa? To masz krzywe moto. :banghead: Prawda boli. :notworthy: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robik64 Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 (edytowane) Nie trzymają amortyzatory, koło nie trzyma przez to drogi i podskakuje. Podobnie dzieje się w samochodach przy wadliwych amorach. Sprawdź czy masz jeszcze olej w amorach i właściwą jego ilość. Może być tak że nie trzyma tylko jedna laga, wtedy koło pracuje dodatkowo na boki, jest duży problem z prowadzeniem właśnie na łukach. Jedynym elementem przenoszącym tłumienie z jednej lagi na drugą pozostaje oś koła która pracuje na złamanie. Można zmęczyć materiał, katastrofa gotowa.Pozdrawiam Edytowane 1 Września 2008 przez robik64 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 Co to za opona i ile ma lat? Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Batman Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 Na 114% wina przedniego zawieszenia! Cytuj http://www.moto-batman.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFAL Opublikowano 1 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 Dunlop sportmax z tego roku ,przejechane 12 tys km .Gurim stań przed ścianą ,pierdoln....ij se baranka w ściane może rozumu Ci przybędzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 Po 1 sama opona tak ma, Dunlopy szczególnie się ząbkują. Przy tym przebiegu to jak najbardziej normalne. A dwa to zawieszenie - nie piszesz o przebiegu motocykla, ale można sprawdzić (wymienić) olej, albo pobawić się regulacją (o ile Dual ma, nie pamiętam). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFAL Opublikowano 1 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 Dziękuje Paweł za odpowiedź ,Dual ma regulacje centralnego amortyzator ,pobawię sie troche i ustawie na bardziej miękkie .Zasięgłem troche języka również u innych specjalistów i powiedzieli mi dokładnie to samo co Ty .Zużyta przednia guma i troche za twrade ustawienia zawieszenia.Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz L Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 Może ciśnieniomierz którym się posługujesz ma duży błąd wskazań . Sportmaxów jest jak psów :icon_twisted: D 220 , D 252 , D 218 ,D 205, D 207 , D 208 , QUALIFIER , QUALIFIER RR ? No i 12kkm to chyba czas na wymianę , tym bardziej ze telepie kierownicą . Rzekłbym , że przednie bieżniki które mają "jodełkę" zgodną z kierunkiem obrotu koła , mają tendencję do ząbkowania, nawet przy sprawnych teleskopach . Chociaż był niedawno na forum sygnał , że D 208 jest nierówno zużyta . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFAL Opublikowano 1 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 Właśnie ta "jodełka" :icon_twisted: D 208 .Wymieniam na Michelin Pilot Sport.Co do tego ciśnieniomierza to może masz racje musze sprawdzic .Dzięki za sugestje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 Właśnie ta "jodełka" :icon_twisted: D 208 .Wymieniam na Michelin Pilot Sport.Co do tego ciśnieniomierza to może masz racje musze sprawdzic .Dzięki za sugestje.A index obciążalności dobrze był dobrany??? może ta oponka jest do lżejszych motocykli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pork Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 ciezar moto to raczej nie problem. te przednie laczki juz chyba tak maja, ze sie nierowno zdzieraja - srodek mniej / boki bardziej. w d208 'jodelka', patrzac od frontu moto, powinna byc ulozona tak: ^^^ sadze, ze objawy wskazuja raczej na cos z zawieszeniem niz z sama opona. pomijajac ten dosc konkretny jak na ten model przebieg ; ) moze to zwykla pierdola typu cisnienie / wywazenie, ale zakladam, ze tego bys dopilnowal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFAL Opublikowano 2 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 Założe nowe gumy ,przypilnuje wyważenia i prawidłowego ciśnienia wtedy się okaże .Wyważenie raczej odpada ponieważ przez tyle km nic sie nie działo .Dam znać po wymianie gum.Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFAL Opublikowano 7 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 Przyczyną było zwykłe zuzycie sie opon a konkretnie przedniej opony która w ten właśnie sposób kończy swój żywot.Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
W-max Opublikowano 7 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 Przyczyną mogą być wady przedniego zawieszenia, ale nia da się ukryć że niektóre bieżniki mają szczególną tendencję do ząbkowania (te w "jadełkę" jak ktos wyżej mapisał). Osobiście wybieram opony o symetrycznym bieżniku lub z pasem gumy pośrodku, z znacięciami po bokach - takie się raczej nie ząbkują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.