Skocz do zawartości

Objaw jak luzy w główce ramy ale to nie to...


kalosh
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam bandita z 95 roku. Jak dojeżdżam do świateł i pod koniec zwalniania mocniej docisnę klamkę hamulca to słychać i czuć w kierownicy tak jak by luz. To było prawdopodobnie od zawsze ale nie zwróciłem na to uwagi bo wcześniej takich sztuczek nie robiłem:) Sprawdziłem (wg serwisówki) luz w główce - test szarpania za lagi w okolicy osi koła - i nic nie przeskakuje (naszarpałem się we wszystkie strony i dość mocno).

Wiecie co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdza sie najlepiej w czasie jazdy, gwałtownie hamując na ułamek sek. raz za razem. Mogą to być prowadnice, wybite jarzma, brak spręzynek itp. w tym wypadku stukają klocki, mogą też być powycierane panewki w zawieszeniu ale to juz mało prawdopodobne, ale możliwe.

Najlepiej po prostu spróbuj dociągnąć łożysko głowki i już.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luz na prowadnicach zacisków hamulcowych

 

Racja. Suzuki często gęsto ma stukające hamulce, szczególnie Bandit, GSX-F i GS500E. Właśnie takie objawy - skakanie i drżenie przy hamowaniu. Do tego mogą być jeszcze stuki przy gwałtownym naciśnięciu hebla gdy zacisk przestawia się na prowadnicy.

 

Miałem to w GS500E i zmieniłem zacisk gdy był czas na przegląd, teraz mam to w "jajku" ale mniejsza skala zjawiska. Niewiele da się z tym zrobić - gniazdo prowadnicy w zacisku jest zdymane.

Złap zacisk i próbuj ruszać nim na boki to się dowiesz co i gdzie stuka.pzdr.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpewniejsze sprawdzenie łożysk jest w czasie mocnego dohamowania DO SAMEGO KOŃCA. Wtedy dźwięk przy "odbiciu" może świadczyć o problemie. Poza tym sprawdza się, czy kierownica nie obraca się z przeskokiem na środku (trzeba unieść przód). Potem warto jest lekko dokręcić łozyska i sprawdzić jeszcze raz.

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mysle ze niedokladnie czytacie - kalosh pisal o odczuwalnym luzie na kierownicy - ja mysle ze 13 lat minelo i luz na tulejach goleni jest mozliwy, szczegolnie gdy olej nie byl za czesto wymieniany. Oczywiscie dokladniejsze obadanie lozysk glowki ramy tez jest pozadane.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mysle ze niedokladnie czytacie - kalosh pisal o odczuwalnym luzie na kierownicy - ja mysle ze 13 lat minelo i luz na tulejach goleni jest mozliwy, szczegolnie gdy olej nie byl za czesto wymieniany. Oczywiscie dokladniejsze obadanie lozysk glowki ramy tez jest pozadane.

 

Adam M.

Ja mam podobny problem w DT 125. Przy jeździe czuć gdzieś luz na kierownicy. Sprawdzałem łożysko - całe, dobre. Najprawdopodobniej są to tulejki w goleniach amortyzatorów.

www.odszkodowania-wlodarczyk.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te tuleje da się wymienić? Łatwo, trudno, drogie, tanie, jest to typowo motocyklowa rzecz, czy w każdym sklepie metalowym można dostać?

 

Zależy jaka konstrukcja przodu jest. Ostatnie moto jaki widziałem z wymiennymi tulejami to była WFM M06.

:icon_mrgreen:

 

W Suzuki mam przódstandardowy, jak inne moto i nie ma tam żadnych tulejek. Ślizgacz (dolna ruchoma część) pracuje bezpośrednio na goleni (nieruchoma część) i nie ma co tam wymieniać, chyba że nowy ślizgacz dać.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jaka konstrukcja przodu jest. Ostatnie moto jaki widziałem z wymiennymi tulejami to była WFM M06.

:D

 

W Suzuki mam przódstandardowy, jak inne moto i nie ma tam żadnych tulejek. Ślizgacz (dolna ruchoma część) pracuje bezpośrednio na goleni (nieruchoma część) i nie ma co tam wymieniać, chyba że nowy ślizgacz dać.

 

 

:D qurim , czasami zastanów zanim coś wystukasz na klawiaturze . Oczywiście że są tulejki ślizgowe . Cztery sztuki , wystarczy sięgnąć do serwisówki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie są dramatycznie drogie, ok 100zł za kpl na lage. raczej tylko w suzuki.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D qurim , czasami zastanów zanim coś wystukasz na klawiaturze . Oczywiście że są tulejki ślizgowe . Cztery sztuki , wystarczy sięgnąć do serwisówki .

 

Siegnąłem do książki i nadal nie widzę. Są jakieś pierśćienie i inne śmieci ale niewiele one dadzą.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...