kalosh Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Witam.Mam bandita z 95 roku. Jak dojeżdżam do świateł i pod koniec zwalniania mocniej docisnę klamkę hamulca to słychać i czuć w kierownicy tak jak by luz. To było prawdopodobnie od zawsze ale nie zwróciłem na to uwagi bo wcześniej takich sztuczek nie robiłem:) Sprawdziłem (wg serwisówki) luz w główce - test szarpania za lagi w okolicy osi koła - i nic nie przeskakuje (naszarpałem się we wszystkie strony i dość mocno).Wiecie co to może być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Luz na prowadnicach zacisków hamulcowych Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Takie szarpanie nie jest miarodajnym testem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kalosh Opublikowano 1 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 Luz na prowadnicach zacisków hamulcowychCzy wymaga to naprawy, zlikwidowania luzu?Takie szarpanie nie jest miarodajnym testem.A co jest? Jak to sprawdzić, żeby być pewnym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 sprawdza sie najlepiej w czasie jazdy, gwałtownie hamując na ułamek sek. raz za razem. Mogą to być prowadnice, wybite jarzma, brak spręzynek itp. w tym wypadku stukają klocki, mogą też być powycierane panewki w zawieszeniu ale to juz mało prawdopodobne, ale możliwe. Najlepiej po prostu spróbuj dociągnąć łożysko głowki i już. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 (edytowane) Luz na prowadnicach zacisków hamulcowych Racja. Suzuki często gęsto ma stukające hamulce, szczególnie Bandit, GSX-F i GS500E. Właśnie takie objawy - skakanie i drżenie przy hamowaniu. Do tego mogą być jeszcze stuki przy gwałtownym naciśnięciu hebla gdy zacisk przestawia się na prowadnicy. Miałem to w GS500E i zmieniłem zacisk gdy był czas na przegląd, teraz mam to w "jajku" ale mniejsza skala zjawiska. Niewiele da się z tym zrobić - gniazdo prowadnicy w zacisku jest zdymane.Złap zacisk i próbuj ruszać nim na boki to się dowiesz co i gdzie stuka.pzdr. Edytowane 1 Września 2008 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 najpewniejsze sprawdzenie łożysk jest w czasie mocnego dohamowania DO SAMEGO KOŃCA. Wtedy dźwięk przy "odbiciu" może świadczyć o problemie. Poza tym sprawdza się, czy kierownica nie obraca się z przeskokiem na środku (trzeba unieść przód). Potem warto jest lekko dokręcić łozyska i sprawdzić jeszcze raz. Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 Ja mysle ze niedokladnie czytacie - kalosh pisal o odczuwalnym luzie na kierownicy - ja mysle ze 13 lat minelo i luz na tulejach goleni jest mozliwy, szczegolnie gdy olej nie byl za czesto wymieniany. Oczywiscie dokladniejsze obadanie lozysk glowki ramy tez jest pozadane. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kalosh Opublikowano 1 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 Dzięki za opinie. Faktem jest że trochę luzu mam na zaciskach ale nie omieszkam "obadać łożsk główki ramy":smile: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WLD_Wlodi Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 Ja mysle ze niedokladnie czytacie - kalosh pisal o odczuwalnym luzie na kierownicy - ja mysle ze 13 lat minelo i luz na tulejach goleni jest mozliwy, szczegolnie gdy olej nie byl za czesto wymieniany. Oczywiscie dokladniejsze obadanie lozysk glowki ramy tez jest pozadane. Adam M.Ja mam podobny problem w DT 125. Przy jeździe czuć gdzieś luz na kierownicy. Sprawdzałem łożysko - całe, dobre. Najprawdopodobniej są to tulejki w goleniach amortyzatorów. Cytuj www.odszkodowania-wlodarczyk.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kalosh Opublikowano 1 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 tulejki w goleniach amortyzatorówTe tuleje da się wymienić? Łatwo, trudno, drogie, tanie, jest to typowo motocyklowa rzecz, czy w każdym sklepie metalowym można dostać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 Te tuleje da się wymienić? Łatwo, trudno, drogie, tanie, jest to typowo motocyklowa rzecz, czy w każdym sklepie metalowym można dostać? Zależy jaka konstrukcja przodu jest. Ostatnie moto jaki widziałem z wymiennymi tulejami to była WFM M06. :icon_mrgreen: W Suzuki mam przódstandardowy, jak inne moto i nie ma tam żadnych tulejek. Ślizgacz (dolna ruchoma część) pracuje bezpośrednio na goleni (nieruchoma część) i nie ma co tam wymieniać, chyba że nowy ślizgacz dać. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz L Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 Zależy jaka konstrukcja przodu jest. Ostatnie moto jaki widziałem z wymiennymi tulejami to była WFM M06. :D W Suzuki mam przódstandardowy, jak inne moto i nie ma tam żadnych tulejek. Ślizgacz (dolna ruchoma część) pracuje bezpośrednio na goleni (nieruchoma część) i nie ma co tam wymieniać, chyba że nowy ślizgacz dać. :D qurim , czasami zastanów zanim coś wystukasz na klawiaturze . Oczywiście że są tulejki ślizgowe . Cztery sztuki , wystarczy sięgnąć do serwisówki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 nie są dramatycznie drogie, ok 100zł za kpl na lage. raczej tylko w suzuki. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 :D qurim , czasami zastanów zanim coś wystukasz na klawiaturze . Oczywiście że są tulejki ślizgowe . Cztery sztuki , wystarczy sięgnąć do serwisówki . Siegnąłem do książki i nadal nie widzę. Są jakieś pierśćienie i inne śmieci ale niewiele one dadzą. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.