Skocz do zawartości

Suzuki GSX 750 (EF, ES)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chodzi mi po głowie myśl o trochę szybszym motocyklu jednak bez przeginania pały. 86 KM, w miarę fajna pozycja, klimat jaki lubię (czyli lata 80) i jakaś ochrona przed wiatrem. Dlatego moje pytanie brzmi: jak jest z trwałością tych motocykli? Miały jakieś typowe dla nich wady, poza tym genialnym 16 cali z przodu? Jak ze zużyciem oleju niedobitych egzemplarzy?

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej szukaj za granica niz w Polsce :)

Silnik niestety na panewkach + dosc delikatna 16 zaworowa glowica - watpie zeby ta kombinacja uchowala sie w rekach naszych miejscowych rzeznikow.

Wymaga regularnej obslugi, przede wszystkim wymian oleju a z tym tez w Polsce kiepsko.

Jesli jest porzadnie obslugiwany to mechanicznie jest bardzo zywotny, normalne klopoty z instalcja ladowania nie powinny cie specjalnie ruszac.

Przod mozesz wymienic na starego GSXR ( jak ja zrobilem w swoim 1150 ) i nagle masz wspolczesnie prowadzacy sie motocykl z dobrymi osiagami i hamulcami.

O wiele bardziej podoba mi sie niz pozniejsze blizniaki GSXF600 / 750.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupuj 1100. Ja mam 750 ale tak jak pisał Adam te panewki to marny pomysł. Mi jedną obróciło (przez benzynę w oleju) Motocykl za je fajny i mimo posiadania FJ zdecydowanie bardziej wole GSX. Zużycie oleju na tyle małe że trudno ocenić jakie. Mój jest z rocznika 80 w którym był wahacz stalowy rurowy. Słaba sztywność = marne prowadzenie. No i te 19" koło z tyłu fuj. Przerośnięta instalacja elektryczna. Ja w swoim wymieniłem wahacz na wahacz od FJ i koło szersze od GSX 600f. Zecydowanie lepiej to teraz jeździ. Z twoich postów wiem że jesteś przeciwnikiem przeróbek dlatego kupuj GSX 1100 z roku ok 84. Jeszcze fajnie wygląda a ma już lepszy wahacz, mniejsze i szersze koło z tyłu, kawałek owiewki no i ten niezniszczalny silnik. Niestety tak jak pisał Adam zawieszenie przednie jest wiotkie szczególnie w 750. Rurki jak w Jawie :) Na hamulce nie narzekam. Słaba stroną jest też instalacja elektryczna ale wymiana kabli i kostek załatwia sprawę. Wg mnie to najlepsze motocykle Suzuki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

84r to juz moj model motocykla - 1100 / 1150 E / ES / EFE.

Dluga, dosc ciezka i niezbyt poreczna krowa zdecydowanie nie nadajaca sie na warszawskie ulice. Nawet w Toronto potrafie poczuc jej nieporecznosc ( wiekszosc ulic szeroka i wszystkie skrzyzowania pod katem prostym :)) i wole do miasta jezdzic BSA. Przod z kolem 16 nie pomaga a robi jazde nerwowa - dlatego zmienilem na GSXR z kolem 17''. Hamulec z antynurkiem dobry, ale przy tej masie wymaga niezlego scisku :).

750 daje ci o wiele wieksza porecznosc, mniejsza wage, poza tym Henio porownuje swoja 750 z 80r, a to jest poprzedni model w porownaniu do tego co ty chcesz kupic. 750 E/ES./EF to bardziej zwarta rama o przekroju prostokatnym, mniejszy gabarytowo motocykl od tego z 80r, o kolach 16'' przod i 17'' tyl z alu wahaczem i centralnym amorem.

Mimo wszystko namawiam cie do poszukania tego modelu.

W przypadku henia jego rama jest identyczna jak w modelu 1100, tak ze jesli jakis klopot z oryginalnym silnikiem sie zdarzy to moze wladowac silnik 1100 bez zadnych przerobek.

W modelu z 83 - 86r taki numer juz nie przejdzie :)

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczesne gsx-y i wcześniejsze gs-y miały wał łożyskowany na łożyskach tocznych

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w mieście nie mam zamiaru nim jeździć, od tego mam gsa. Wolałbym zdecydowanie łożyska od panewek. Są na alledrogo 2 750ątki, wyglądające na nie dobite. Jak jest z dynamiką w 750 a 1100? Duża różnica? Jaką moc i moment ma 1100?

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty nie kombinuj i ściągnij sobie CB900 - klimat jak cza, a silnik nie do zajechania.

 

Wiem, że nie w temacie, ale... :notworthy:

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w mieście nie mam zamiaru nim jeździć, od tego mam gsa. Wolałbym zdecydowanie łożyska od panewek. Są na alledrogo 2 750ątki, wyglądające na nie dobite. Jak jest z dynamiką w 750 a 1100? Duża różnica? Jaką moc i moment ma 1100?

Zasadnicza. Mój tatko kupił ostatnio 1100 i normalnie brak porównania. Szczególnie jeżeli chodzi o moment. Idzie od samego dołu. A co do poręczności to idzie sie przyzwyczaić. Ja swoim zaglądam nawet na żwirownie :buttrock: Oczywiście jazda w wersji lajtowej.

 

Ty nie kombinuj i ściągnij sobie CB900 - klimat jak cza, a silnik nie do zajechania.

 

Wiem, że nie w temacie, ale... :)

Wyjdę na rasistę. Ale nie ma to jak suzuki

 

 

W przypadku henia jego rama jest identyczna jak w modelu 1100, tak ze jesli jakis klopot z oryginalnym silnikiem sie zdarzy to moze wladowac silnik 1100 bez zadnych przerobek.

W modelu z 83 - 86r taki numer juz nie przejdzie :)

 

Adam M.

Nie ukrywam że w razie awarii drugi raz rozbierać tego nie będę. A jak skończę z moja FJ to poszukam jakiegoś gsx 1100f z rozbitym przodem :biggrin: Ot tak dla sportu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda, o CB 900 myślałem również. Tylko że niestety moim pierwszym japońskim motocyklem było i jest Suzuki.| Po prostu mam zaufanie i powiedzmy sentyment do tej marki :buttrock: Szkoda że w Polsce ciężko trafić taki niedobity egzemplarz 1100. Jakby ktoś ze znajomych sprzedawał/miał 750/1100 ES/EF to proszę o cynk. Nie jeżdżę z zasady po Polsce i nie tracę czasu i kasy na oglądanie złomu, szukam najwyżej w okolicach Warszawy albo jak wyżej - po znajomości.

Edytowane przez Greedo

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te motocykle byly bardzo popularne w Anglii, i angielski ebay radze ci obserwowac.

Co do CB to nie chce Bubera martwic, ale do starego GSXa jej dosc daleko :banghead:. Silnik Hondy ma o wiele za duzo lancuchow jak na moj gust i skrzynie biegow, ktorej daleko do jakosci i precyzji Suzuki.

Pieta achillesowa Suzuki jest uklad ladowania, ale dobrze serwisowany motocykl nie ma praktycznie slabych punktow oprocz tego ( jesli oczywiscie wezmiemy poprawke na slabe w porownaniu do wspolczesnych zawieszenie i hamulce ).

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M930788

 

 

ze zdjęć widać że jest oryginalny lakier i w miarę zadbany, ciekawe jak mechanicznie... Tylko trochę daleko jest. Ktoś z Jasła może? :D

Edytowane przez Greedo

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...