Skocz do zawartości

Tiger 1050


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Witam posiadaczy Triumpha Tigera 1050, interesuje mnie wszystko związane z tym sprzetem, od jazdy, po serwisowanie i koszty utrzymania

 

Jurand. Na pewno byłoby prościej gdybyś zadał konkretne pytania. Wyżej już napisano całkiem sporo na jego temat.

 

Pozdrawiam

F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

 

Aktualnie posiadam Suzuki V-strom DL 650 rocznik 2009. Nakręciłem 27500km i ogólnie ok. Mówiąc dokładniej DL 650 jest jak Tomasz Adamek w ringu niby ruchliwy, niby szybki, poręczny ale NIESTETY NIE MA CZYM PRZYWALIĆ :-).

Mówiąc poważnie po ostatniej wyprawie do Włoch, włącznie z Sycylią 8497km na pokładzie "plecaczek i max obładowane 3kufry + worek podróżny = męka na podjazdach tzn. = potrzebuję czegoś mocniejszego.

 

W Tigerze irytuje mnie tył motocykla zadarty do góry jak świński ogonek! Nie to żeby się czepiać, MAM PYTANIE:

 

JAK MOTO ZACHOWUJE SIĘ Z PASAŻEREM I KUFRAMI MAX ZAŁADOWANYMI, GŁÓWNIE CHODZI MI O CENTRALNY O POJEMNOŚCI 52 L PODCZAS BARDZO MOCNEGO BOCZNEGO WIATRU TAKIEGO NP JAK NA SYCYLIJSKICH ESTAKADACH ???? DODAM, ŻE WYSOKOŚĆ MONTAŻOWA CENTRLNEGO KUFRA SKUTECZNIE MNIE ZNIECHĘCA DO TEGO MOTOCYKLA.... :-(

 

POZA TYM PO LEKTURACH O TRIUMPHIE 1050 NIE MAM ZASTRZEŻEŃ.

 

Będę wdzięczny za opinie od podróżników motocyklowych, którzy rozumieją moje pytanie.

 

Cena BMW GS 1200 jak dla mnie to wciąż za wysokie progi... :-(

 

Pozdrawiam DICTUS

Edytowane przez DICTUS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Aktualnie posiadam Suzuki V-strom DL 650 rocznik 2009. Nakręciłem 27500km i ogólnie ok. Mówiąc dokładniej DL 650 jest jak Tomasz Adamek w ringu niby ruchliwy, niby szybki, poręczny ale NIESTETY NIE MA CZYM PRZYWALIĆ :-).

Mówiąc poważnie po ostatniej wyprawie do Włoch, włącznie z Sycylią 8497km na pokładzie "plecaczek i max obładowane 3kufry + worek podróżny = męka na podjazdach tzn. = potrzebuję czegoś mocniejszego.

 

W Tigerze irytuje mnie tył motocykla zadarty do góry jak świński ogonek! Nie to żeby się czepiać, MAM PYTANIE:

 

JAK MOTO ZACHOWUJE SIĘ Z PASAŻEREM I KUFRAMI MAX ZAŁADOWANYMI, GŁÓWNIE CHODZI MI O CENTRALNY O POJEMNOŚCI 52 L PODCZAS BARDZO MOCNEGO BOCZNEGO WIATRU TAKIEGO NP JAK NA SYCYLIJSKICH ESTAKADACH ???? DODAM, ŻE WYSOKOŚĆ MONTAŻOWA CENTRLNEGO KUFRA SKUTECZNIE MNIE ZNIECHĘCA DO TEGO MOTOCYKLA.... :-(

 

POZA TYM PO LEKTURACH O TRIUMPHIE 1050 NIE MAM ZASTRZEŻEŃ.

 

Będę wdzięczny za opinie od podróżników motocyklowych, którzy rozumieją moje pytanie.

 

Cena BMW GS 1200 jak dla mnie to wciąż za wysokie progi... :-(

 

Pozdrawiam DICTUS

Jeśli chodzi o zachowanie Tigera pod obciążeniem to nie ma powodów do narzekań.Wprawdzie nie mam bocznych kufrów , a tylko sakwy tekstylne , jednak podróż z załadowanymi sakwami , namiotem , śpiworem itd. nie powoduje nerwowych reakcji motocykla na panujące warunki - nawet przy dość znacznych prędkościach przelotowych moto zachowuje się stabilnie.Problematyczą może być jednak długa podróż dla pasażera.Ze względu na wysokość siedzenia , jest on narażony na znaczny napór wiatru na kask , co znacznie obniża komfort podróżowania , a na dodatek nie ma możliwości schowania się za plecy kierowcy , jak to ma często miejsce w motocyklach sportowych-po prostu pozycja na tym turystyku to uniemożliwia więc pozostaje przyjąć napór wiatru "na klatę".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam triumphomaniaków. W tym tygodniu po 30tyś wspólnych km rozstałem się z moją yamahą fz6 fazer. Stanąłem przed dylematem wyboru sprzętu. Na placu boju pozostał właśnie nowy tiger, yamaha fz1 fazer, i honda vfr 800 vtec. Będę wdzięczny za opinie ludzi którzy śmigali na ww maszynach. Przyznam że mam nie lada zgryz co wybrać. Z góry dzięki za wszelkie sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W Motocyklu 12/2010 jest opis zużycia silnika Tigera po 30 tys km. Praktycznie wymiary nominalne, jedynie sworznie tłoków nieco więcej zużyte ale w zakresie tolerancji jak dla nowego elementu. A redaktorki w testach mają raczej" ciężką nóżkę". Oczywiście z łańcucha mającego smarowanie V-oil zrobili gumę do majtek ale tu targa nim 100 Nm więc i tak nieźle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam triumphomaniaków. W tym tygodniu po 30tyś wspólnych km rozstałem się z moją yamahą fz6 fazer. Stanąłem przed dylematem wyboru sprzętu. Na placu boju pozostał właśnie nowy tiger, yamaha fz1 fazer, i honda vfr 800 vtec. Będę wdzięczny za opinie ludzi którzy śmigali na ww maszynach. Przyznam że mam nie lada zgryz co wybrać. Z góry dzięki za wszelkie sugestie.

 

 

Trochę to zależy do czego to moto ma byc...? Typowo -Turystycznie Tiger jest z nich najlepszy i chyba w sumie najbardziej uniwersalny, ale do Turystyczno-Sportowego śmigania po winklach wziąłbym raczej VFR... FZ1 mnie nie przekonał - silnik ma mocny, zawiechy sztywne ale złożenie małe (przyciera wydechem i podstawką) i dziwnie wyprostowaną jak dla mnie pozycję za sterami...no i najmniejszy z wymienionych zasięg na zbiorniku...wszystkie trzy równie niezawodne...

 

:flesje: :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Zamierzam w 2018 roku zmienić motocykl uliczny na bardziej szosowy-autostradowy. Plan jest an Triumpha Tigera lub w zasadzie równorzędnie Yamaha TDM 900. Motocykle inne, ale na moje żadne obycie z turystyką motocyklową takie same :)

Mam pytanie odnośnie Tigera. Te 3 cylindry jak tak słucham na filmikach na dobrych głośnikach to pracuje silnik tak chropowato, a jak z wibracjami motocykla. Przenosi się to na cały sprzęt, bo o dziwo TDM 900 mim, że TWIN to trzyma fason i nie ma wibracji.

Pracę 3 sporych cylindrów po gładko pracującej moje rzędówce łatwo zaakceptować ? Tak np postawić Tigera przy Bandicie 1250 , bo takim miałem okazję się przejechać.

WszystkieTygrysy1050 ( wersja 115KM) mają centralną podstawkę. Chodzi mi o motocykle powyżej 2010 roku

Edytowane przez kumpel kalamitki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Latałem Tigerem 2009 r i Sprintem 2006, doskonale motocykle ,wibracje żadne ,silniki bajka .Sprint moim zdaniem nie bardzo sie nadaje do turystyki , pozycja za sterami za bardzo sportowa , a Tiger to tez nie żaden turystyk . Przy ostrej jeździe sporo palą .Jednak jazda z bananem na twarzy zawsze :biggrin:

"Gdy szykuję śniadanie, zwykle se o korkach słucham, jak tkwią te ch*je w tych jebanych autach."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę jednak schodzę na ziemię w tych swoich zamiarach 1050 chyba za drogo będzie i za duży sprzęt. Czytam, oglądam, słucham w necie o Tiger 800. Raczej 800 był by właściwszym wyborem, ale tu w konkury do mojego portfela staje Yamha TDM 900 i robi się ciekawie :)

W podróż poślubną chce mi się pojechać do Norwegii, albo do Austrii motocyklem :)

Edytowane przez kumpel kalamitki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy wypust 1050 będzie tańszy od 800.

Żaden Tiger 1050 nie miał centralnej podstawki.

Żadnych dokuczliwych wibracji nie zaznałem - a przejechałem Tygrysem z 40tys km. Żaden 4cyl nie ma startu z 3. Vka chyba też nie :P

Wygodny dla 2 osób - z tym że plecak siedzi dość wysoko. Żonce się to podobało - mogła spoglądać na drogę bez wychylania się.

Spalanie przy jeździe po górkach 5,5, autostrada 6,5 ale ciężko pogonić go powyżej 140kmh - za bardzo wieje.

W moim moto padł stator - podobno typowe dla tych silników poza tym żadnych awarii - a moto naprawdę nie było oszczędzane, sprzedałem je z przebiegiem 94k km.

Ja pewnie po Multistradzie znowu Tigera kupie, z tym że sporta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy wypust 1050 będzie tańszy od 800.

Żaden Tiger 1050 nie miał centralnej podstawki.

Żadnych dokuczliwych wibracji nie zaznałem - a przejechałem Tygrysem z 40tys km. Żaden 4cyl nie ma startu z 3. Vka chyba też nie :P

Wygodny dla 2 osób - z tym że plecak siedzi dość wysoko. Żonce się to podobało - mogła spoglądać na drogę bez wychylania się.

Spalanie przy jeździe po górkach 5,5, autostrada 6,5 ale ciężko pogonić go powyżej 140kmh - za bardzo wieje.

W moim moto padł stator - podobno typowe dla tych silników poza tym żadnych awarii - a moto naprawdę nie było oszczędzane, sprzedałem je z przebiegiem 94k km.

Ja pewnie po Multistradzie znowu Tigera kupie, z tym że sporta.

Na pewno wiesz o czym piszesz?! Centralnej podstawki nie miały egzemplarze z pierwszych lat produkcji - później w zasadzie standard. Ciężko pogonić powyżej 140 ?! Chyba pomyliłeś z KLE 500 lub Suzuki GS 500. W przypadku Tiger-a 1050 mógłbym się zgodzić gdybyś napisał że mało komfortowo jest powyżej 200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno wiesz o czym piszesz?! Centralnej podstawki nie miały egzemplarze z pierwszych lat produkcji - później w zasadzie standard. Ciężko pogonić powyżej 140 ?! Chyba pomyliłeś z KLE 500 lub Suzuki GS 500. W przypadku Tiger-a 1050 mógłbym się zgodzić gdybyś napisał że mało komfortowo jest powyżej 200.

Po co ta agresja? Jakieś kompleksy? :P

Wiem o czym pisze, Ty za to masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem. Napisałem, że ciężko powyżej 140kmh bo za bardzo wieje. Nie wiem jakim konusem trzeba być, żeby to nie przeszkadzało- zarówno dla kierowcy jak i pasażera. ja mam 190cm, żonka 170 i według nas (mimo deflektora MRA) ochrona przed wiatrem jest słaba. Brak podstawki - myślałem, że w SE też jest akcesoryjna, tym bardziej, że w sporcie też jej nie dodają.

Ponadto uważam że motocykl naprawdę daję radę - lataliśmy jak poniżej z 3 kuframi po Alpach, Pirenejach,cała południowa Hiszpania i Francja - wszędzie było szybko i komfortowo jak dla mnie ciężko o konkurencję w tej cenie.

 

 

med_gallery_3599_979_178614.jpg

Edytowane przez _bollo_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...