Skocz do zawartości

Honda CB 250 ladowanie


tomek89
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam otoz mam taki problem... a wiec zauwazylem ostatnio ze podczas jazdy kierunkowskazy nie chca dzialac albo wlaczaja sie z duzym opoznieniem... sprawdzilem ladowanie i wychodz tak

podczas wolnych obrotow bez swiatel wychodzi 13.20 V obr w tedy jest 1600...

ze swiatlami na wolnych jest 12.60 V

przy 5000 tys obr bez swiatel jest tak 14.10 lub 14.50 V

ze swiatlami przy tych obr jest 13.65 V

przy rozruchu napiecie spada na akumlatorze nawet do 5.5 V

teraz moje pytanie brzmi czemu jesli jade i zgasze swiatla to kierunkowskazy dzialaja normalnie a gdy zaswiece to tak jak by brakowalo im pradu na rozruch ;) niekiedy gdy chce zapalic motocykl to przygasa kontrolka od luzu a rozusznik nie kreci ale po nacisnieciu pare razy przycisku od rozrusznika przekreci i motor odpala... czy to wszysko wina slabego akumlatora ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam otoz mam taki problem... a wiec zauwazylem ostatnio ze podczas jazdy kierunkowskazy nie chca dzialac albo wlaczaja sie z duzym opoznieniem... sprawdzilem ladowanie i wychodz tak

podczas wolnych obrotow bez swiatel wychodzi 13.20 V obr w tedy jest 1600...

ze swiatlami na wolnych jest 12.60 V

przy 5000 tys obr bez swiatel jest tak 14.10 lub 14.50 V

ze swiatlami przy tych obr jest 13.65 V

przy rozruchu napiecie spada na akumlatorze nawet do 5.5 V

teraz moje pytanie brzmi czemu jesli jade i zgasze swiatla to kierunkowskazy dzialaja normalnie a gdy zaswiece to tak jak by brakowalo im pradu na rozruch ;) niekiedy gdy chce zapalic motocykl to przygasa kontrolka od luzu a rozusznik nie kreci ale po nacisnieciu pare razy przycisku od rozrusznika przekreci i motor odpala... czy to wszysko wina slabego akumlatora ;)

 

prawie na pewno tak - akumulator

pozdrawiam

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzieka a powiec czemu takie niskie ladowanie mam na wolych obrotach :P moj kolega ma nx 250 i u niego na wolnych jest ponad 13 V nawet ze swiatlami..

Myślę, że jak wymienisz akumulator to i u ciebie napięcie pod obciążeniem będzie w granicach tego bez obciążenia. Najwyraźniej, akumulator jest skrajnie niedoładowany (całkowicie zużyty) i po włączeniu świateł alternator nie daje rady wytworzyć wystarczającej "ilości" prądu. Proponuję jak najszybciej kupić akumulator bo przeciążony w tej chwili alternator też może nie wytrzymać obciążenia. Warto też sprawdzić, czy szczotki przypadkiem nie kończą się już i ich też nie należy wymienić. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten alternator (silnik MC24 i MC26) na pewno nie ma szczotek. Sprawdź czy załączają się kierunkowskazy po zapaleniu świateł motocykla, ale bez odpalania silnika. Jeżeli akumulator jest jeszcze ok. nie powinno być problemu, jeżeli padł to nie załączą się, co więcej światło reflektora w krótkim czasie zacznie przygasać.

Pozdrawiam!

 

niekiedy gdy chce zapalic motocykl to przygasa kontrolka od luzu a rozusznik nie kreci ale po nacisnieciu pare razy przycisku od rozrusznika przekreci i motor odpala... czy to wszysko wina slabego akumlatora :)

Pod siedzeniem masz przekaźnik rozruchu. Poznasz go gdyż jest na nim montowany bezpiecznik tzw.główny o mocy 20A. Tuż obok niego jest wtyk z czterema przewodami przykryty gumową osłonką. Sprawdź czy przewody biegnace od akumulatora do przekaźnika(gruby czerwony) i od przekaźnika do rozrusznika(gruby czarny) mocowane w zaciskach śrubowych przekaźnika nie są luźne bądź zasniedziałe. Odkręć je, przeczyść i skręć zpowrotem na koniec posmaruj wazeliną techniczną lub psiknij WD40. Wyjmij wtyczkę z czterema przewodami z przekaźnika rozruchu i również psiknij w gniazdo lub do wnętrza wtyczki preparatu WD40. Następnie pare razy wjmij i włóż wtyczke aby wytrzec sniedź ze styków w jej wnętrzu. U mnie to miejsce było totalnie zasniedziałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dzieki kolego napewno to zrobie i wiem o co cgodzi kiedys na to patrzylem. a powiec mi czy cena 280 zl za akumlator do tego modelu to norma :icon_mrgreen: mialem 7Ah 12V dl.11 cm szer. 6.5 cm wys.13 cm i za taki nowy dobrej firmy taka cene mi powiedzieli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dzieki kolego napewno to zrobie i wiem o co cgodzi kiedys na to patrzylem. a powiec mi czy cena 280 zl za akumlator do tego modelu to norma :lalag: mialem 7Ah 12V dl.11 cm szer. 6.5 cm wys.13 cm i za taki nowy dobrej firmy taka cene mi powiedzieli

 

no to fajnie Ci powiedzieli, kup sobie akumulator za 80zl i bedzie OK:)

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze moje 3 grosze-mialem kiedys w Suzuki GS rocznik 79 taki objaw ze niby jak sprawdzalem napiecie ladowania to bylo w porzadku, akumulator byl nowy mimo to po pewnym czasie byl po prostu niedoladowany..

pozniej zaczely sie problemy ze kiedy wciskalem przycisk rozrusznika nie bylo reakcji i dodatkowo gasly kontrolki

Okazalo sie ze przewod plusowy biegnacy z przekaznika rozrusznika do akumulatora mial na koncu oczko zacisniete wokol przewodu bez lutowania (oryginalnie) i to polaczenie przez lata na tyle zasniedzialo ze tam ginal caly prad..

Po wymianie przewodow i oczek problem zniknal (na oryginalnym regulatorze-a maja one zla slawe)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...