Skocz do zawartości

Zabezpiecznie motocykla na przyczepce...jak?


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie-jak w temacie.Jutro jadę do Niemiec zobaczyć 4 motocykle KTM.Jak najlepiej zabezpieczyc motocykl na przyczepce do tego przeznaczonej?Macie może jakiś schemat lub jakieś swoje sposoby?Przyczepka przeznaczone do transportu motocykla,lecz nie wiem i nie mam bladego pojęcia jak to zrobić i ile trzeba mieć pasów?4 najlepiej?Proszę o informacje.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko co jakiś czas lepiej sie zatrzymać i zobaczyć czy pasy sie nie poluzowały ( bo to jest nieuniknione ) no amortyzatowy w motorku cały czas będa pracować i pasy bedą coraz bardziej luźne :)

 

 

 

RADZIŁ BYM CZEGOŚ TAKIEGO UNIKAĆ !!!!! :

 

 

 

http://video.google.pl/videoplay?docid=-88...ash&vt=lf&hl=pl

 

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przednie zawieszenie trzeba czymś zblokować - drewniany klocek (pewniejsze) albo pojemnik 5 litrowy po spryskiwaczu (napełniony wodą). Są też gotowe blokady do kupienia.

Polecam co najmniej 3 pasy na motocykl - 2 do ściągnięcia przodu motocykla za półki zawieszenia i 1 do zblokowania tyłu, żeby nie wyskoczył z rynny i był bardziej stabilny.

Blokada przodu jest potrzebna, bo inaczej niepotrzebnie ściskamy zawieszenie (wykańczamy uszczelniacze)-trzeba mocniej spiąć pasy żeby moto było stabilne. DOdatkowo jeśli stosujemy pasy z hakami to gdy nie mamy zblokowanego przodu takie haki potrafią się przy odrobinie pecha wypiąć na nierównościach drogi - zawieszenie nie ściśnięte do końca będzie pracowało!

Najlepsze do spinania przodu są pasy tzw "do opasania" - nie mają haków więc nie ma się co wypinać!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włochaty to sie zdziwisz jak kiedys ci motocykl poleci na bok, poniewaz motocykl na nierownosciach moze sie sliznac na pasach i polozyc. Ja uzywam trzech pasow, dwa za polki motocykla, jeden do docisniecia tylko i motocykl nie ma szans zeby polecial.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

nawoziłem się w życiu troche motocykli, i moje zasady są takie:

 

- przyczepa motocyklowa: przednie koło do uchwytu i pasami (ew.może być jednym) ściągamy na maxa za półki przednie zawieszenie i dociskamy do uchwytu. Dwa pasy po bokach łapane za elementy ramy stabilizują tył. Uwaga - tylne pasy muszą być tak zapięte aby też dociągać motocykl do przodu, a więc punkt zapięcia na przyczepie musi być przed punktem zapięcia na motocyklu. Takie zapięcie sprawia że nawet w przypadku pęknięcia jednego pasa motocykl nie powinien spaść.

 

- na przyczepie zwykłej: identyczne zasady, tylko przednie koło zamiast do uchwytu wstawiamy w przednie naroże pomiędzy burtami, a tylne koło dosuwamy do przeciwległej burty. Motocykl stoi skosem ale przednie koło jest dobrze trzymane i motocykl nie powinien się uslizgnąć. Również wystarczą cztery lub nawet trzy pasy.

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla potomnych

 

Przyczepka motocyklowa taka

http://moto.arbiter.pl/zdjecie/16998.Przyc...ewozu.motocykli

 

i wiozłem jednego KTM

http://moto.arbiter.pl/zdjecie/17001.Przew...chodem.osobowym

 

Minimum pasów to sztuk 1 do spięcia półki przedniej.

Dało radę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...