GaCek Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 Fakt też mnie to zdziwiło, ale po przemyśleniu sprawy doszedłem do wniosku że to może być jednak Junak, jak pamiętam z różnych przeczytanych literatur, do pierwszych junaków robili zbiorniki z wytłoczek wuefemowskich, tylko mi to wcięcie na ramę nie pasi. To jest zbiornik od pierwszej, pierwszej -W-F-M-ki dokładnie z roku 55, kiedy to mocowanie wyglądało własnie w taki sposób. Żaden Junak. Fakt pierwsze zbiorniki Junaka były podobne kształtem do WFMki, ale to nie to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 (edytowane) Teraz z trochę innej beczki, od czego mogą być te zwłoki, odnalazłem je na dnie piwnicy garażowej, wydaje mi się że od SHL, tylko że ja nigdy SHL nie posiadałem, posiadałem za to dwie WFM z silnikiem S34 , średnica cylindra jest ok. 62mm :crossy: http://grzeh750.fotosik.pl/albumy/548838.html Mmmm. Miodzio przedmiot. Znaleziony skarb. :lalag: Z gaźnikiem Pegaz GM24. To jest od SHL S-32. :biggrin: One miały wymiary 61.50-63.00. Edytowane 29 Listopada 2008 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzeh750 Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 To jest zbiornik od pierwszej, pierwszej -W-F-M-ki dokładnie z roku 55, kiedy to mocowanie wyglądało własnie w taki sposób. Żaden Junak. Fakt pierwsze zbiorniki Junaka były podobne kształtem do WFMki, ale to nie to. Czyli pierwsze wrażenie mnie nie zwiodło, a już myślałem że mam omamy :icon_idea: :clap: :clap: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qlimaxDJ Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 Tak Panowie,to jest zbiornik o WFMki z początku produkcji,identyczny jak w mojej zielonej z 1955 roku :wink: No i mamy kolejny dowód dla Granata,ze czarne WFM istniały :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 Hmmm, a mam własnie taki czarny zbiornik z krata i mysl;ałem ze ktos z pedzla pociagnął, musze sprawdzic.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 30 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2008 Kolor czarny był najpopularniejszym kolorem w tamtych latach (1955r.) Znaleść czerwony zbiornik z początku produkcji to dopiero sztuka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzeh750 Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 (edytowane) A no właśnie nie to. Moja miała normalny przód jak WSK, koła 18". Właśnie trudno znaleźć takie coś ze względu na mieszankę części - koła 18 + płytkie błotniki + napinacze + dzielona oś. A wiem że była 100% oryg. bo od nowości mój dziadek ją miał. Ten model to kolejny Święty Graal. Tak jak WFM 150ccm o których już mówiliśmy - podobno są, ktoś gdzieś widział ale fotek nikt nie ma. :banghead: pzdr. A i ciekawostka - jako że nie mogę znaleźć takiej WSK nigdzie a pamiętam jej szczegóły to chcę zbudować taką WSK. Mam silnik S01 fajny, koła WSK, przód i bajery. Powiedzcie mi czy to będzie kundel jeśli zbuduję z rożnych części? Tzn. z różnych rocznikowo ale zgodnymi wyglądem z takimi jakie były w tej starej WSK od dziadka. Bo koniecznie chcę taką WSK mieć. :biggrin: Qurim chyba znalazłem świętego graala w rodzinnym archiwum. :clap: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/83beceab5cb150a1.html Edytowane 15 Grudnia 2008 przez grzeh750 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 Qurim chyba znalazłem świętego graala w rodzinnym archiwum. :clap: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/83beceab5cb150a1.html Ooo. Prawie to o czym pisałem. Tylko błotniki ma głębokie. :clap: No i niezła fotka w ogóle. :biggrin: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzeh750 Opublikowano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 Ooo. Prawie to o czym pisałem. Tylko błotniki ma głębokie. :clap: No i niezła fotka w ogóle. :biggrin: Fotka ma jakieś 45 lat, to nie ja tylko moja żona, pstryknięta w roku 1962 albo 63 motocykl był wtedy jakiś roczny , ja w 1977 jeszcze na nim pojeździłem a w 1979 jak byłem w wojsku to mój przyszły teść wywalił toto na złom. :banghead: :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 (edytowane) Git. Będę w PL to zmolestuję dziadka, może ma jakieś fotki tej WSK co miałem od niego. A mniej więcej to była M06Z2 1963r. tylko jeszcze te napinacze łańcucha mi nie pasują coś. Mam chyba jeden gdzieś w garażu, zrobię fotkę. Może to jakiś dziadkowy patent był? Dziadek był technologiem w zakładach Fiata więc lubił grzebać w sprzętach po swojemu. :biggrin: Edytowane 16 Grudnia 2008 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 19 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2008 No znowu jestem w kropce z tą WSK. :banghead: Szperam w necie i różne źródła różnie podają i zgłupiałem już. A Mojej WSK nie ma nigdzie. Nie jest to ani M06Z ani M06Z2 bo te mają głębokie błotniki które to miały być ulepszeniem odnośnie prostszego modelu M06L. Natomiast M06-64 ma już znowu płytkie błotniki. Czy to znaczy że cofnęli się w rozwoju i wrócili do płytkich błotników? Model M06-64 jest najbliższy temu którego szukam ale...dlaczego ma oznaczenie "64"? Czyżby wprowadzony był w 64 roku? Jeśli tak to znowu lipa jest bo moja była 1963r. Możliwe że była to jakaś przejściówka? :banghead: Mniej więcej wyglądała tak: http://www.polskajazda.pl/Motocykle/WSK/125/36952 Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 19 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2008 Tak jak piszesz-wsk m06-64 byla uproszczeniem modelu m06-z, chodzilo o ciecie kosztow-zauwaz ze nie ma oslon na gaznik, blotniki plytkie (mniej blachy i to w gorszym gatunku, bo na glebokie blotniki stosowana byla blacha glebokotloczna), zauwaz ze nawet podnozki pasazera sa mocowane bezposrednio na wahaczu.. Ten model byl produkowany stosunkowo krotko bo juz w 1967 roku wszedl m06b1 z kilkoma zmianami.. Co do rocznika 1963 mozliwe ze te WSK-i byly juz wtedy w produkcji a oficjalna "premiera" zaplanowana na rok 1964 byla moze zwiazana z jakims jubileuszem jak to za komuny bywalo i dlatego nosila takie oznaczenie A tak w ogole proponuje zakupic ksiazke "Polskie motocykle 1945-85" Andrzeja Zielinskiego, mnostwo cennych informacji na temat powojennych motocykli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 19 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2008 Ale jaja. Nie zauważyłem motywu z podnóżkami. :biggrin: Teraz w ogóle zgłupiałem, no i na stronce Svasti jest fotka M06-64 i jednak nie ma bocznych puszek też. A moja miała. Coraz bardziej przekonuję się że to była jakaś przejściówka. Wróce do PL to idę przesłuchać dziadka, może coś wie, jakieś tropy, nazwiska, kontakty, oznaczenia.... :biggrin: :buttrock: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
john Opublikowano 23 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 Ja mam - jak mi się zdaje 64 z 66 roku. ( m06-64 były produkowane w latach od 64 do 67 więc nie tak krótko, gdyż bąki, lelki i barrony były produkowane krócej). Ale ja do was koledzy nie z mądrzeniem przyszedłem ;], lecz z pytaniem (a nawet z kilkoma pytaniami) pewnie dla niektórych banalnymi - mianowicie: 1. Czy kolanko od jednoramówki za spokojem i bez przeszkód wejdzie mi do dwuramówki? 2. Czy ten cylinder z allegro (http://allegro.pl/item511075800_nowy_cylinder_wsk_125_kpl_super_jakosc_tlok.html) będzie mi pasował do mojego ponad 40 letniego silniczka? niby konstrukcja ogólna się nie zmieniła, ale jak wiadomo diabeł tkwi w szczegółach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz87 Opublikowano 23 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 1. Czy kolanko od jednoramówki za spokojem i bez przeszkód wejdzie mi do dwuramówki? 2. Czy ten cylinder z allegro (http://allegro.pl/item511075800_nowy_cylinder_wsk_125_kpl_super_jakosc_tlok.html) będzie mi pasował do mojego ponad 40 letniego silniczka? niby konstrukcja ogólna się nie zmieniła, ale jak wiadomo diabeł tkwi w szczegółach. Ad.1 oczywiście,że nie wejdzie :D w 1-o ramówce jest kolanko z "kantami" i bez przeróbek nie wejdzie do starszej wiesi.W 2 ramówkach kolanko jest "gładkie" zaokrąglone. Ad.2 Pasować oczywiście będzie. Bardziej lub mniej ale będzie. Natomiast długo on nie polata. Kup stary cylinder żeliwny za pare zł. i oddaj go do szlifu. Koszt podobny a jakość/wygląd/wytrzymałość o niebo lepsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.