zbyhu Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 Czolem! Mam nastepujacy problem. Zapomnialem raz zdjac blokade tarczy hamulcowej i z nia ruszylem. No i wiadomo, ostro mnie stopnelo - na szczescie nie glebnalem. Od tamtej pory odnosze wrazenie, ze tarcza lekko sie skrzywila :). W moto sa plywajace zaciski i po jednej stronie klocek zuzywa sie "pod katem" - z jednej strony ma jeszcze 1mm, a z drugiej juz prawie jedzie blacha po tarczy (juz 2 tyg. czekam na klocki ze sklepu Scigacz :) ). No i przy hamowaniu tez wydaje mi sie, ze moto hamuje troche pulsacyjnie. Juz nawet zaczynam podejrzewac, ze absurdalnie wczesne (w moim odczuciu) wlaczanie sie ABSu na suchym asfalcie przy ostrzejszym hamowaniu tez jest tym spowodowane. Ale odczucia odczuciami - chcialbym sprawdzic tarcze w jakis fachowy sposob. I wlasnie - jak? Ponadto - jesli tarcza okazalaby sie tylko nieznacznie naruszona, to czy da sie ja w jakis sposob naprawic? W prostowanie nie wierze, ale stoczyc ja czy cus... Na allegro jest teraz taka tarcza uzywana na sprzedaz, ale boje sie, ze moze tez nie byc idealna, wiec i te, w razie potrzeby zakupu, chcialbym jakos sprawdzic...Jak to zrobic? Z gory thnx za pomoc. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ernestZL Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 odpowiem ci na jedno pytanie-szukałem kiedys felgi do poprzedniego moto przez allegro-2 oglądałem na zywo a jedną mi przysłali do domu, pisali ze wszystkie w 100% proste-sie okazało ze wszystkie sa w o wiele gorszym stanie niz moja-jak chcesz miec pewnosc ze bedzie lepiej to tylko nowa tarcza! Cytuj Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abu Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 moto na centralkę (dyży CBF raczej ma) i zakręcić przednim kołem. Mozna zdjąć zaciski i obserwować tarcze, ale z zaciskami powinno być słychać nierównomierne obcieranie klocków o tarcze. Ew. zdjąć zacisk aby zweryfikować, że na pewno tarcza, która dostała od blokady jest krzywa.U mnie jak jedna sie przegrzala i zwichrowała to cały przód drgał jak stół do wytrząsania pustaków (tylko jedna była krzywa), troszke tarcze wyprostowałem kilkoma uderzeniami młotkiem przez drewaniany kołek, ale i tak skończyło się na nowych tarczach - z alledrogo nie ryzykowałem - to tak jak ze sprzętami wszystkie bez dzwonów i z przebiegiem 30Kkm :) Cytuj wspomóż biednego -> http://warszawa.menelgame.pl/change_please/5580475/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ernestZL Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 jak ma małe zkrzywienie(a tak wynika z opisu)to tą metodą nic nie zobaczy! Cytuj Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 Nie ma fizycznej możliwości sprawdzenia odkształcenia tarczy pływającej zamontowanej na kole motocykla. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek101 Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 Nie wiem czy to fachowy sposób ale wydaje mi się że wystarczy połorzyć tarczę np na lusterko i powinno to być widoczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba3ma Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 Tak tez mi się wydawało że tylko zdemontować i na płycie traserskiej sprawdzić???ew. na szybie???Chyba że masz wejscia na tanie pomiary laserowe motocykli;P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaroz Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 (edytowane) najlepiej kup nowe i po kłopocie Edytowane 6 Lipca 2008 przez jaroz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abu Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 Nie ma fizycznej możliwości sprawdzenia odkształcenia tarczy pływającej zamontowanej na kole motocykla. co prawda to prawda :) u mnie są pływające zaciski i tym się zasugerowałem Cytuj wspomóż biednego -> http://warszawa.menelgame.pl/change_please/5580475/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartasarte Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 (edytowane) mozesz postawic moto na nozce centralnej i zakrecic przednim kolem z boku ustaw np, cienkopis pod katem prostym do tarczy, w takiej odleglosci aby nie stykal sie z tarcza ~1 lub 2 mm jak zakrecisz i zobaczysz potem slady na tarczy - jest krzywa oczywiscie z ustawieniem i zablokowaniem kola oraz cienkpisu bedziesz mial troche zabawy, ale jest to wykonalne w warunkach garazowych edit: och! dopiero przeczytalem ze chodzi o plywajaca tarcze ;) :wink: Edytowane 6 Lipca 2008 przez Bartasarte Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 7 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 Czolem! Nie ma fizycznej możliwości sprawdzenia odkształcenia tarczy pływającej zamontowanej na kole motocykla. Nigdzie nie sugerowalem, ze chce sprawdzac tarcze zalozona na moto. A nawet wiecej, napisalem, ze chcialbym ew. sprawdzic tarcze wystawiona na allegro, aby nie kupic krzywej uzywki. Dzieki za odpowiedzi. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 najprostsza metoda która stosuje moze zbyt dokładna nie jest ale jak na moje potrzeby wystarcza to 3 szyby połozone na sobie i patrze czy tarcza równo przylega;) Pływajace tarcze mogą miec minimalne krzywizny beda sie bardziej tłuc i niepokoić przy hamowaniu jednak nie bedzie skutków ubocznych odczuwalnych na oponie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 Jeśli masz pływające zaciski, to je demontujesz i w to miejsce montujesz czujnik mikrometryczny.Kręcisz kołem i masz wynik, który możesz porównać z maksymalnym dopuszczalnym biciem tarczy.Mocowanie czujnika musi być solidne.Robiłem kiedyś taki przyrząd i zdał egzamin.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz L Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 Tylko jeszcze trzeba by mieć jakieś dane , jakie bicie dyskwalifikuje tarcze . Bo nawet nowa ma prawo mieć jakąś odchyłkę np. 0,02 czy 0,05 . Zmierzysz - i nadal możesz nic nie wiedzieć . Chyba , że wyjdzie 2 mm , to będzie wiadomo .. . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 Ale on ma pływajaca tarcze;] Tu zaczynaja sie schody. Maxymalne odchylenie zalezy od producenta hamulców. Generalnie 5mm to dosyć duzo;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.