Skocz do zawartości

jaroz

Forumowicze
  • Postów

    54
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna

Informacje profilowe

  • Skąd
    KCH/CYMRU

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://

Osiągnięcia jaroz

NOWICJUSZ - trzecia Mordka

NOWICJUSZ - trzecia Mordka (10/46)

0

Reputacja

  1. predkość minimalna dla autostrady wynika z definicji tego rodzaju drogi i wynosi 40km/h (KRD art.2, punkt 1, podpunkt 3)ale to dotyczy pojazdu, jaki może się poruszać po autostradzie. autostrada - drogę dwujezdniową, oznaczoną odpowiednimi znakami drogowymi, na której nie dopuszcza się ruchu poprzecznego, przeznaczoną tylko do ruchu pojazdów samochodowych, które na równej, poziomej jezdni mogą rozwinąć prędkość co najmniej 40 km/h, w tym również w razie ciągnięcia przyczep;
  2. jaroz

    yamha xv 535

    sprowadzona z UK, licznik w milach, prędkościomierz mile i km yamaha virago 535 rok prod. 1993 kolor: czarny przebieg 22 tys. mil obręcze i szprychy (tył i przód) nowe chromy klocki hamulcowe po przebiegu 200 km opony metzeler po przebiegu;przód- 2500 km; tył 200 km rolka bagażowa higway hawk (śr 26 cm długość 60 cm) zarejestrowana w Polsce zobacz: moja galeria. cena do uzgodnienia miejsce pobytu: Chrzanów; woj. małopolskie kontakt tel. 0/728 109 433 (dzwonić w godzinach rannych do 15)
  3. to chyba oczywiste, że dopiero po wyczerpaniu wszystkich możliwości krajowych! dlatego też nic na ten temat nie wspominałem.
  4. ja miałem taki przypadek. jade sobie na moto drogą. odok, z prawej strony jest parking posiadający wjazd i wyjazd a wzdłuż drogi oddzielony jest od jezdni linią ciągłą. jadę spokojnie, bo przede mną jedzie blondynka i za 30 metrów mam skrzyżowanie ze stopem. nagle widzę że niebezpiecznie szybko zaczynam się zbliżać do pojazdu blondynki. a ona po prostu zatrzymała się i wsteczny, bo na parkingu obok drogi zobaczyła wolne miejsce. zatrzymała się 5 cm od mojego przedniego koła przy ostrym hamowaniu z mojej strony. normalnie tragedia jak ci kierowcy powozą. to furman już lepiej jeździ.
  5. dzięki za odpowiedź, ale moje pytanie było inne.
  6. ubezpieczenie OC dla moto zarejestrowanego poza Polską, le w UE. Jakie macie doświadczenia w tym temacie :icon_question: kto ubezpiecza :icon_question: Proszę moderatora o przeniesienie tematu do odpowiedniej kategorii gdy będą konkretne odpowiedzi, gdyż przypadkiem pomyliłem kategorie.
  7. jeszcze zostaje ci skarga na działanie instytucji państwowych do strasburga. potem doliczone koszty za straty różne również moralne itd.
  8. problem, jaki mamy z zarejestrowaniem pojazdów sprowadzonych z zagranicy zgłosiłem do SOLVIT . oni zajmują się takimi sprawami. może dzięki temu uda się co niektórym zaoszczędzić parę groszy na opłatach i mieć jednocześnie bardziej przyjazna traktowanie. w zgłoszeniu problemu poruszyłem następujące problemy: 1. nie uznawanie przez polskie urzędy aktualnych badań technicznych przeprowadzonych w innym kraju UE. 2. Nieakceptowanie przez US dowodu rejestracyjnego z innego kraju UE, gdzie Polak wpisany jest jako właściciel pojazdu bo musi być umowa aby pobrać opłatę od czynnosci cywilno prawnych. 3. wymaganie tłumaczenia przysięgłego dowodu rejestracyjnego. Polskie urzędy twierdzą, że w Polsce jest polski językiem urzędowym. zgoda, ale przy tego typu dokumentach zwroty które są tłumaczone są stałe i niezależnie od tego jaki pojazd i kto rejestruje to zasadniczy formularz pozostaje ten sam. zmieniają się tylko dane pojazdu i jego właściciela, które i tak tłumaczeniu nie podlegają. Policji jakoś nie przeszkadza że dokument jest w języku obcym i podczas kontroli doskonale dają sobie radę. US nie potrafi!! 4. US jako potwierdzenie własności pojazdu wymaga faktury lub umowy kupna/sprzedaży. jeśli jesteś właścicielem pojazdu od dłuższego czasu co potwierdza dowód rejestracyjny, to już naruszyłeś przepisy skarbowe, które zobowiązują cię do zgłoszenia faktu zakupu w US w terminie do 2 tygodni. jeśli macie jakieś problemy w tym lub innych tematach, gdzie naruszane są wasze prawa jako obywatela UE to zgłaszajcie je na powyższej stronie.
  9. prawie nowa. średnica 22 cm, długosć 45 cm. gruba skóra, boki polerowana nierdzewka + ornament. w środku wzmocnienie dna z blachy ocynkowanej. pytania proszę przesyłać na priv. preferowany odbiór osobisty.REAL PHOTO w przyszłym tygodniu idzie na allegro.
  10. j.w. + bardzo wiele atrakcji. największa to darmowy koncert Leny Krawitz'a.
  11. Akumulatory żelowe - informacje - instrukcja obsługi Akumulatory bezobsługowe: nie wymagają uzupełniania wody i ciągłej konserwacji elektrolitu (pomiary gęstości, poziomu itp.), są szczelne - mogą więc pracować w dowolnej pozycji i w normalnych warunkach eksploatacji nie wydzielają gazów, dzięki szczelności są bezpieczne w eksploatacji i nieszkodliwe dla otoczenia (nie ma kwaśnych oparów i niebezpieczeństwa poparzenia kwasem siarkowym) a także nie wymagają pomieszczeń ze specjalną, wymuszoną wentylacją, w porównaniu z klasycznymi akumulatorami mają niższą oporność wewnętrzną i są średnio o 70 [%] mniejsze i o 50 [%] lżejsze przy danej pojemności. Każde ogniwo akumulatora bezobsługowego (6 woltowy - 3 ogniwa, 12 woltowy - 6 ogniw) posiada jednokierunkowy, samouszczelniający się zawór, który otwiera się w przypadku wzrostu ciśnienia wewnątrz akumulatora (np. przy przeładowaniu) i wypuszcza gazy na zewnątrz chroniąc pojemnik przed rozsadzeniem. Akumulatory bezobsługowe wykorzystują proces rekombinacji czyli reakcje chemiczne, dzięki którym tlen i wodór powstające przy przeładowaniu i w klasycznym ogniwie wydalane do atmosfery, pozostają w akumulatorze w postaci wody i eliminują konieczność jej uzupełniania. Temperatura pracy Znamionowa temperatura pracy akumulatorów żelowych wynosi 20 [°C]. Praca akumulatorów bezobsługowych w podwyższonych temperaturach powoduje dramatyczne skrócenie ich żywotności. Żywotność zmniejsza się o połowę na każdy wzrost temperatury o 8 [°C] powyżej znamionowej temperatury pracy. Oznacza to, że akumulator eksploatowany w 28 [°C] zachowa 50 [%] a w 36 [°C] tylko 25 [%] projektowanej żywotności. Dla uzyskania maksymalnej żywotności akumulatora pracującego buforowo należy: umieszczać akumulator z dala od urządzeń będących źródłem ciepła (np. transformator, radiator), zachować przynajmniej 1,5 cm odstępu wokół akumulatora oraz stosować urządzenia z otworami wentylacyjnymi w obudowie dla zapewnienia swobodnej cyrkulacji powietrza, zastosować efektywną naturalną lub wymuszoną wentylację, stosować zasilacz z kompensacją temperaturową napięcia ładowania jeśli temperatura pracy będzie znacznie przekraczać 20 [°C] . Podczas pracy w niskich temperaturach należy uwzględnić spadek pojemności akumulatora i dobierać ją z odpowiednim zapasem. W temperaturze 0 [°C] pozostaje do dyspozycji ok. 85 [%] a w minus 10 [°C] i minus 20 [°C] odpowiednio 75 i 65 [%] pojemności znamionowej. Parametry ładowania - Producent zaleca ładowanie akumulatorów żelowych metodą stałonapięciową z ograniczeniem prądowym (charakterystyka IU, Rys. 1). Początkowy prąd ładowania nie powinien być większy niż 0,3 C [A] (zalecany 0,1 C [A] gdzie C - pojemność akumulatora). Napięcie ładowania podczas pracy buforowej powinno zawierać się w zakresie od 2,25 do 2,30 [V/ogniwo] (zalecane 2,275 [V/ogniwo]) czyli od 13,5 do 13,8 [V] dla akumulatorów 12-to woltowych. Przy dużych wahaniach temperatury pracy należy zastosować zasilacz z układem kompensacji temperaturowej napięcia ładowania, który zmniejsza napięcie ładowania przy wzroście temperatury. Współczynnik kompensacji temperaturowej wynosi minus 3,3 [mV/ °C/ogniwo] od 20 [°C]. Napięcie ładowania powinno być dobrze stabilizowane a jego tętnienia nie powinny przekraczać 1,5 [%]. Małe i lekkie zasilacze impulsowe o dużej sprawności spełniają te wymagania z zapasem. Głębokość rozładowania Szczelne akumulatory ołowiowo-kwasowe są wrażliwe na powtarzające się nadmierne (zbyt głębokie) rozładowania. Nadmierne rozładowanie akumulatora powoduje ograniczenie jego możliwości magazynowania energii, zmniejszenie pojemności i skrócenie żywotności. Przyczyną nadmiernego rozładowania może być również pozostawienie rozładowanego akumulatora przez dłuższy czas bez ładowania. Zbyt głęboko rozładowywane akumulatory ulegają zasiarczeniu, które objawia się częściową, nieodwracalną utratą dostępnej pojemności. Związek pomiędzy prądem rozładowania a końcowym napięciem rozładowania został przedstawiony w tabeli 1. Nie należy rozładowywać akumulatora do napięć niższych niż podane w tabeli 1. Na przykład końcowe napięcie rozładowania 12-to woltowego akumulatora o pojemności 7 Ah, z którego pobierany jest prąd o wartości 0,7 A (0,1 C [A]) wynosi 10,5 [V] (6 ogniw * 1,75 [V/ogniwo]). rozładowania Końcowe napięcie rozładowania [A] [V/ogniwo] I < 0,2 C 1,75 0,2 C< I < 0,5 C 1,70 0,5 C< I < 1,0 C 1,55 1,0 C> I 1,30 Chociaż niebezpieczeństwo nadmiernego rozładowania występuje głównie podczas pracy cyklicznej to również w czasie pracy buforowej należy zabezpieczyć się przed zbytnim obniżeniem napięcia akumulatora w czasie długich przerw w zasilaniu z sieci energetycznej, przez zastosowanie układu odłączającego akumulator od obciążenia gdy napięcie na jego zaciskach osiągnie minimalny, dopuszczalny poziom. poniższy tekst zapożyczony z innego forum autorstwa AYO007 ..takie memento dla stosujących akumulatory żelowe: ..Baterie żelowe uszkadzają się przy dużych poborach ( takich jak rozruch silnika) w trakcie dużego poboru następuje miejscowe podgrzanie elektrolitu uwięzionego w żelu, a za tym gazowanie elektrolitu i odsunięcie żelu od płyty. Wiadomo ze przestrzeń powstała na płycie staje sie izolatorem i zmniejsza emisje elektronów z elektrolitu do płyty baterii. W wyniku czego następuje zmniejszenie pojemności baterii. W kwasówkach zdatnych do dużych poborów elektrolit jest płynny i przy miejscowym podgrzaniu gaz odsuwa płyn, który zaraz wraca na swoje miejsce... ..no a poza tym w niektórych typach akumulatorów żelowych istnieje tzw "efekt pamięci", i z czasem szybko zaczynają tracic swoją pojemność, w wiekszości z nich głebokie rozładowanie poniżej 10,5V powoduje nieodwracalne uszkodzenia , wręcz w niektórych urządzeniach w których stosuje się akumulatory żelowe są specjalne wyłączniki odcinające prąd gdy napięcie spadnie poniżej 10,5 V. Dalsza sprawa, akumulatory żelowe wymagają specjalnych ładowarek których max prąd ładowania wynosi ok. 13,5V, w akumulatorach kwasowych napięcie ładowania nie powinno przekroczyć 14.4-14,8 V (ok. 2.4 V na ogniwo). Dodatkowo, wskazane jest aby prąd ładowania był zmniejszony przy wzroście temperatury otoczenia. Tak że nie da się tak wprost zamienić akumulatora kwasowego na żelowy pozostawiając dotychczasowe elementy układu ładowania...tyle pisma swiętego na dzień dzisiejszy :twisted:
  12. ja zainstalowałem irydę NGK przez przypadek. nie chciał mi odpalać przy temperaturze poniżej 5 stopni. po zmianie świec pali bez problemu i to bez ssania.
  13. do każdej sredniej (niezalenie od przeznaczenia:chorobowe, urlop) jest liczona pełna średnia w skład której wchodzą wszystkie dodatkowe dochody jak: nieplanowane premie, godziny nadliczbowe, różnego rodzaju dodatki.
  14. MZ teoretycznie duże. ostatecznie po to jest ubezpieczenie. dla przykładu: moja żona prowadzi sklep spożywczy i w mieście był wypadek cysterny. na jego skutek wyłączony został prąd na 3 doby, a w związku z tym sklep był zamknięty. firma ubezpieczeniowa ubezpieczająca ciężarówkę bez zająknięcia wypłaciła odszkodowanie za poniesione straty (przeterminowane produkty, rozmrożone mrożonki) i utratę zysków z dni kiedy sklep był nieczynny.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...