Skocz do zawartości

jak sprawdzic czy tarcza hamulcowa jest prosta?


zbyhu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czolem!

 

Mam nastepujacy problem. Zapomnialem raz zdjac blokade tarczy hamulcowej i z nia ruszylem. No i wiadomo, ostro mnie stopnelo - na szczescie nie glebnalem. Od tamtej pory odnosze wrazenie, ze tarcza lekko sie skrzywila :). W moto sa plywajace zaciski i po jednej stronie klocek zuzywa sie "pod katem" - z jednej strony ma jeszcze 1mm, a z drugiej juz prawie jedzie blacha po tarczy (juz 2 tyg. czekam na klocki ze sklepu Scigacz :) ). No i przy hamowaniu tez wydaje mi sie, ze moto hamuje troche pulsacyjnie. Juz nawet zaczynam podejrzewac, ze absurdalnie wczesne (w moim odczuciu) wlaczanie sie ABSu na suchym asfalcie przy ostrzejszym hamowaniu tez jest tym spowodowane.

 

Ale odczucia odczuciami - chcialbym sprawdzic tarcze w jakis fachowy sposob. I wlasnie - jak?

 

Ponadto - jesli tarcza okazalaby sie tylko nieznacznie naruszona, to czy da sie ja w jakis sposob naprawic? W prostowanie nie wierze, ale stoczyc ja czy cus...

 

Na allegro jest teraz taka tarcza uzywana na sprzedaz, ale boje sie, ze moze tez nie byc idealna, wiec i te, w razie potrzeby zakupu, chcialbym jakos sprawdzic...

Jak to zrobic?

 

Z gory thnx za pomoc.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowiem ci na jedno pytanie-szukałem kiedys felgi do poprzedniego moto przez allegro-2 oglądałem na zywo a jedną mi przysłali do domu, pisali ze wszystkie w 100% proste-sie okazało ze wszystkie sa w o wiele gorszym stanie niz moja-jak chcesz miec pewnosc ze bedzie lepiej to tylko nowa tarcza!

Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moto na centralkę (dyży CBF raczej ma) i zakręcić przednim kołem. Mozna zdjąć zaciski i obserwować tarcze, ale z zaciskami powinno być słychać nierównomierne obcieranie klocków o tarcze. Ew. zdjąć zacisk aby zweryfikować, że na pewno tarcza, która dostała od blokady jest krzywa.

U mnie jak jedna sie przegrzala i zwichrowała to cały przód drgał jak stół do wytrząsania pustaków (tylko jedna była krzywa), troszke tarcze wyprostowałem kilkoma uderzeniami młotkiem przez drewaniany kołek, ale i tak skończyło się na nowych tarczach - z alledrogo nie ryzykowałem - to tak jak ze sprzętami wszystkie bez dzwonów i z przebiegiem 30Kkm :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma fizycznej możliwości sprawdzenia odkształcenia tarczy pływającej zamontowanej na kole motocykla.

 

co prawda to prawda :)

u mnie są pływające zaciski i tym się zasugerowałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozesz postawic moto na nozce centralnej i zakrecic przednim kolem

 

z boku ustaw np, cienkopis pod katem prostym do tarczy, w takiej odleglosci aby nie stykal sie z tarcza ~1 lub 2 mm jak zakrecisz i zobaczysz potem slady na tarczy - jest krzywa

 

oczywiscie z ustawieniem i zablokowaniem kola oraz cienkpisu bedziesz mial troche zabawy, ale jest to wykonalne w warunkach garazowych

 

 

edit: och! dopiero przeczytalem ze chodzi o plywajaca tarcze ;) :wink:

Edytowane przez Bartasarte
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Nie ma fizycznej możliwości sprawdzenia odkształcenia tarczy pływającej zamontowanej na kole motocykla.

 

Nigdzie nie sugerowalem, ze chce sprawdzac tarcze zalozona na moto. A nawet wiecej, napisalem, ze chcialbym ew. sprawdzic tarcze wystawiona na allegro, aby nie kupic krzywej uzywki.

 

Dzieki za odpowiedzi.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najprostsza metoda która stosuje moze zbyt dokładna nie jest ale jak na moje potrzeby wystarcza to 3 szyby połozone na sobie i patrze czy tarcza równo przylega;)

 

Pływajace tarcze mogą miec minimalne krzywizny beda sie bardziej tłuc i niepokoić przy hamowaniu jednak nie bedzie skutków ubocznych odczuwalnych na oponie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz pływające zaciski, to je demontujesz i w to miejsce montujesz czujnik mikrometryczny.

Kręcisz kołem i masz wynik, który możesz porównać z maksymalnym dopuszczalnym biciem tarczy.

Mocowanie czujnika musi być solidne.

Robiłem kiedyś taki przyrząd i zdał egzamin.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jeszcze trzeba by mieć jakieś dane , jakie bicie dyskwalifikuje tarcze . Bo nawet nowa ma prawo mieć jakąś odchyłkę np. 0,02 czy 0,05 . Zmierzysz - i nadal możesz nic nie wiedzieć . Chyba , że wyjdzie 2 mm , to będzie wiadomo .. .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...