Skocz do zawartości

Jak pozbyć się tego "gdynk"?


Rekomendowane odpowiedzi

W każdym motocyklu którym jeździłem (na kursie i we własnym) wrzuceniu jedynki z luzu np. stojąc przed światłami towarzyszy niezbyt miły dźwięk, takie "gdynk". Efektem dodatkowym jest wstrząs całego motocykla. Było tak zarówno w MZ-ce, w nowej hodzi varadero 125 jak i w mojm 9-letnim jajku. Klamkę sprzęgła trzymam zawsze wciśniętą do końca.

Jak się pozbyć tego "gdynk" :icon_eek: Odepchnąć się nogą i wrzucić bieg jak moto się toczy (nie próbowałem jeszcze :banghead: ) :banghead:

Wszędzie dobrze, ale najlepiej w siodle :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obawiam się, że to mission imposible :icon_eek:

wszystkie trzaskają, jedne ciszej inne głośniej. jeśli sprzęgło jest dobre i poprawnie wyregulowane - to nic więcej nie zrobisz

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym motocyklu którym jeździłem (na kursie i we własnym) wrzuceniu jedynki z luzu np. stojąc przed światłami towarzyszy niezbyt miły dźwięk, takie "gdynk". Efektem dodatkowym jest wstrząs całego motocykla. Było tak zarówno w MZ-ce, w nowej hodzi varadero 125 jak i w mojm 9-letnim jajku. Klamkę sprzęgła trzymam zawsze wciśniętą do końca.

Jak się pozbyć tego "gdynk" :icon_eek: Odepchnąć się nogą i wrzucić bieg jak moto się toczy (nie próbowałem jeszcze :banghead: ) :banghead:

 

Zamienić na skuter yam taki dźwięk nie występuje.

Motocykle go mają i trzeba się do tego przyzwyczaić.

Kup sobie Hondę DN-01 ona na pewno nie ma tego dźwięku.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozna stac na swiatlach z wlaczona jedynka

NIE MOŻNA !!!

 

pzdr

kjujik

Od urodzenia skazany na sukces, a jesli teza o zaostrzaniu sie walki klasowej w miare postepu socjalizmu jest prawdziwa,
to w przyszlosci takze na wiezienie. :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamienić na skuter yam taki dźwięk nie występuje.

Motocykle go mają i trzeba się do tego przyzwyczaić.

Kup sobie Hondę DN-01 ona na pewno nie ma tego dźwięku.

A może nową FJR :icon_eek: :banghead:

Zawsze słysząc ten dźwięk i czując telepnięcie moto zastanawiam się ile jeszcze wytrzyma sprzęgło kłowe I biegu. No ale skoro piszecie że to normalka, to jestem spokojniejszy :banghead: .

Wszędzie dobrze, ale najlepiej w siodle :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie, dlaczego?

jakieś sensowne argumenty panie kjujik :biggrin: ?

 

A nie mozna bo ponieważ sprzęgło dostaje w doopę. Szybciej przyjdzie wymiana sprzęgła jak będziesz trzymał na biegu za każdym razem. Zresztą nie jest to poprawna technika jazdy. Trzymanie na sprzęgle wskazuje na chęc szybkiego ruszenia juz na pomarańczowym świetle a to jest agresywna jazda, bardzo niezdrowa. Wrzucając na luz może Ci to uratować D. gdy jakiś idiota będzie przelatywał na czerwonym Ty akurat bedzie wrzucał 1 bieg i nic Ci się nie stanie. Trzymając na sprzęgle ruszysz wczesniej i możesz spotkać z takim idiotą na środku skrzyżowania.

 

Ten głosny "gdynk" zawsze będzie się pojawiał. Jedyne co możesz zrobić to tak ustawić sprzęgło żeby zredukować szarpniecie całym moto do głosnego uderzenia łańcucha. Jesli czujesz wyraźne szarpniecie moto przy tym to źle ustawione sprzęgło jest, jeśli nie da się ustawić poprawnie oznacza to że sprzęgło do wymiany wkrótce bedzie. Krótko mówiąc - jesli po ustawieniu luzu klami wg. seriwsówk sprzęgło nie działa jak powinno (biegi się kleją, lub cięzko chodzi sprzęgło, dalej łapie itp) to zbliża się wymianka. Własnie mam to w GSX600F i planuję kiedy wymienic to sprzęgło bo wolnego czasu mało mam.

Uderzenie zawsze czuć na moto ale trzeba odróżnić gdy jest ono tak mocne że szaprie motocyklem a gdy jest tylko przeniesione uderzenie na cały pojazd. Możesz też pociwczyć w której pozycji klamki jest najmniejsze uderzenie. Tak jak z dalszą zmianą biegów - sprzęgło wciska się ok.1/3 ruchu i wtedy biegi wchodzą bez żadnego dzwięku a gdy naciskasz do końca to uderzają biegi. To się nazywa "preloading" o czym pinformował mnie pan Adam M. a co stosowałem nieswiadomie i czasami tylko. Skrzynie Suzuki podobno z tą techniką najlepiej działają. Polega ona na tym że przed zmianią biegu na wyższy dotykasz dzwigni biegów aż poczujesz opór i wtedy naciskasz sprzęgło tak ok.1/3 skoku i bieg sam wskoczy. Stosuję to obecnie w "jajku" i jest git.

Zwróc uwagę też na luz łańcucha, lużniejszy napęd potęguje uderzenie skrzyni a tym samym uderzenie łańcucha. pozdro.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego :icon_question:

Szkoda linki - rozciąga się (no chyba że mamy hydraulikę), ręka boli od wciskania klamki - sama przyjemność w korkach no i tzw. mokre sprzęgło zawsze trochę "ciągnie" - zużywają się okładziny.

 

EDIT: ale mam reakcję :icon_eek: jak policjant ;)

 

pzdr

kjujik

Edytowane przez Kjujik
Od urodzenia skazany na sukces, a jesli teza o zaostrzaniu sie walki klasowej w miare postepu socjalizmu jest prawdziwa,
to w przyszlosci takze na wiezienie. :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można spróbować tak:

- wciskasz sprzęgło,

- robisz przegazówkę,

- czekasz aż obroty spadną do jałowych,

- wrzucasz jedynkę.

Strzał przy wrzucaniu jedynki wiąże się też z tym, że tarcze sprzęgłowe potrzebują chwilę czasu na rozklejenie (lub bodźca w postaci przegazówki). U mnie ta metoda pomaga - strzał nie znika zupełnie ale jest znacznie mniejszy.

 

PS. Doświadczeni kierowcy twierdzą, że powinno stać się na światłach z zapiętym 1 biegiem. Daje to możliwość szybkiej ucieczki w awaryjnej sytuacji.

Edytowane przez Yaco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...