cypis22 Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2008 (edytowane) Pozwólcie że dodam swoje 3 grosze w temacie, mam motor od niedawna FZS600S, "gdynk" oczywiście też u nie wystepuje, zauważyłem jednak że wystarczy, stojąc na światłach, lekko bujnąć do przodu moto (żeby łańcuch się ruszył) i jedynka wchodzi prawie bezgłośnie :) widziałem we wcześniejszych postach pytanie o wrzucanie biegów bez sprzęgła, ja tak robię i musze powiedzieć że jest to wygodne, a co więcej całkiem bezpieczna dla skrzyni pod warunkiem że robi się to umiejętnie. Biegi bez klamki wrzucam powyżej numeru 2 tylko w górę. "Tajemnicę" zmiany bigów bez klamki sprzedał mi kolega mechanik, sekret tkwi w tym żeby biegi wrzucać zdecydowanie czyli nie naciskamy powoli butem na dźwignie ale dynamicznie i zdecydowanie wrzucamy bieg. Oczywiście trzeba to skoordynować z szybkim zdjęciem obrotów manetką. Nie powiem że nauka tej techniki jest łatwa, nie raz zdarzyło mi się że bieg nie wszedł i obroty poleciały do czerwonego między biegami (tak jakby na luzie)ale kto nie próbuje ten się nie uczy. Edytowane 24 Sierpnia 2008 przez cypis22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 15 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2008 (edytowane) A ja mam podobne pytanie odnosnie tego "gdynk", dodam iż przesledzilem wszystkie inne wątki odnosnie zmiany biegów i nie znalazłem tam odp na moje pytanko :). Czy zdarza wam sie że podczas niechlujnej zmiany biegów z 1 na 2 właduje sie wam luz???? Myślę że tak :D, i wtedy tez załączając dwóje słychac charakterystyczne "gdynk". Podbono wtedy przegazówa pomaga aby wyrównać prędkości wałkow w skrzyni, ale mi jednak to nie bardzo wychodzi- macie jakies rady???? Edytowane 15 Listopada 2008 przez kiki Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 15 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2008 Ja się podpinam pod pytaniem, bo czasami to aż nawet nie nazywałbym tego "gdynk" tylko solidnym chraboleniem jakby zaraz miało coś się rozpaść :wink: Najlepiej to chyba zapinać stanowczo a nie się cackać ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
G3d Opublikowano 15 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2008 Podpinam sie z pytaniem :P Jak przyspieszam to strasznie napina mi sie lancuch :( Kiedy sie zatrzymam lancuch ma odpowieni luz, a w czasie jazdy jest napiety :( Czy bedzie sie szybciej zuzywal ? Czy moj motocykl jest po dzwonie ? Czy ktos czytal co pisal Piotr Dudek - mechanik motocyklowy ???? Gdynk bylo, jest i bedzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 15 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2008 Czy ktos czytal co pisal Piotr Dudek - mechanik motocyklowy ???? Gdynk bylo, jest i bedzie... Tu masz rację ale kolega Kiki pisze że zdarza mu się wrzucić na luz. Podejrzewam że stosuje złą technikę zmiany, zbyt lekko naciska lub ma za wysoko dźwignię biegów, wiadomo że między 1 a 2 biegiem dźwignia wykonuje największy skok. Tak więc Kiki - obniż dzwinię trochę i bieg zapinaj zdecydowanie. Nie na chama ale zdecydowanie. A jak już Ci się zdarzy zapiać luz zamiast 2 biegu to musisz dać wyraźną przegazówkę a nie tylko np.2 tys RPM. Każde moto wymaga innej i musisz wyczuć. Możesz też stosować preloading. Wtedy napewno będzie ok. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 15 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2008 jesli chodzi o ten wskakujący luz- to niestety jest to u mnie rzadkość bo staram sie uzywać własnie jak pisze qurim delikatny nacisk na wajche biegów i delikatne wysprzęglenie, no ale raz ileś tam setek km zdarza mi sie wpiepszyć luz i wtedy własnie jest problem :). No własnie chyba problem lezy w tym że za małą przegazówke daje :)- wiec jak już teraz mi sie to trafi to dam jej bardziej w palnik :) Dzięki qurim :) Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 15 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2008 . No własnie chyba problem lezy w tym że za małą przegazówke daje :)- wiec jak już teraz mi sie to trafi to dam jej bardziej w palnik :) Dzięki qurim :) Przegazówka - miałem na myśli ta żeby uniknąć zgrzytu jak z luzu zapinasz 2 bieg. Preloading powinien dać radę - naciskasz dźwignię aż poczujesz opór i wtedy wciskasz sprzęgło tak na 1/3-1/2 skoku i bieg powinien się zapiąć spoko. A jak zdarza Ci się raz na kilkaset km to spoko. Każdemu może się zdarzyć. Najgorzej jak ścigasz się z kimś pod świateł i zapniesz luz...wstyd i hańba. :biggrin: Albo jak chcesz ruszyć szybko i się okazuje że masz luz zapięty. :banghead: hehe. pzdr. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 16 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 A jak zdarza Ci się raz na kilkaset km to spoko. Każdemu może się zdarzyć. Najgorzej jak ścigasz się z kimś pod świateł i zapniesz luz...wstyd i hańba. biggrin.gif Albo jak chcesz ruszyć szybko i się okazuje że masz luz zapięty. banghead.gif hehe. pzdr. i tak macie dobrze bo w skrzyni motocyklowej jest jeden luz tylko (miedzy 1 a 2) no może w tłin szrocie czasem jest kilka natomiast w ogarze mamy 1 luz 2 luz3 :D i są jazdy bo jak za wolno jedziesz i chcesz zredukować z 3 na luz miedzy 1 a 2 to czasem wskoczy ci luz miedzy 2 a 3 :D potem jak chcesz ruszyć to nie da sie wrzucić 1 bez przetoczenia sie kawałek a wrzucanie 2 z luzu powoduje szpanerski dźwięk rodem jak wrzucanie wstecznego w kamazie czy jelczu (dla niekumatych kchrrrrrrrrrrrrrrrrrr) także nie narzekać na gdynk to pikuś przy kchrrrrrrrr :D :D Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 16 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 także nie narzekać na gdynk to pikuś przy kchrrrrrrrr :D :D Qrcze. Większość moto ma martwy luz gdzieś między biegami. Ale nie tak łatwo zapiąc go. Ale jak już zapniesz to lipa. A jak z normalnego luzu zapinasz 2 bieg to każde moto zrobi " kchrrrrrrrr" a po tym jeszcze zrobi "j*b!" i szarpnie. :biggrin: W HD mam tak że prawie zawsze sprzęgło się skleja. Odpalę moto, wciskam sprzęgło i robi wyraźny "gdynk" i do tego szarpnie i tylne koło robi jeszcze 1/4 obrotu nawet na asfalcie. Ot, taki urok. A niełatwo utrzymać szarpiące i skaczące 400kg stali. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 16 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 o ku*wa jaki temat! lol! do humoru niech ktoś przeniesie!!! kolejny temat powinen być ze wieje wiatr jak sie jedzie :D Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ostan Opublikowano 16 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 Podpinam sie z pytaniem :P Jak przyspieszam to strasznie napina mi sie lancuch :( Kiedy sie zatrzymam lancuch ma odpowieni luz, a w czasie jazdy jest napiety :( Straszne to jest ..... nie jeździj lepiej na tym .... Musisz wymienić całą skrzynię biegów, bo podpięta jest do zębatki zdawczej, a to ona napina łańcuch !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 16 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 Qurim, jaki masz olej w sprzegle ? Czy w Electrze masz polaczenie przedzialu silnikowego ze sprzeglowym ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 16 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 Qurim, jaki masz olej w sprzegle ? Czy w Electrze masz polaczenie przedzialu silnikowego ze sprzeglowym ? Adam M. Olej nie wiem jaki jest bo nie zmieniałem w sprzęgle jeszcze. Przypłynęła tak z USA więc pewnie jakiś zalecany od HD. A Sprzęgło jest oddzielnie smarowane od silnika i skrzyni. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 16 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 W takim razie masz tam za lepki olej. Zmien sobie na najtanszy ATF i bedziesz mial po problemie. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 16 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 W takim razie masz tam za lepki olej. Zmien sobie na najtanszy ATF i bedziesz mial po problemie. Adam M. Ok. Dzięki za cynk. Będę w PL to zmienię bo i tak już czas. Jak kupiłem moto to zmieniłem tylko silnikowy, nastukałem może ze 200km i odstawiłem moto. Stoi już od zeszłego roku chyba... pzdr. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.