Tobik Opublikowano 26 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2008 Witam!Okazuje się,ze mam krzywe półki w VFR rc36,90'. Objawia sie to shimmą przy około 80km/h. Czasem jest to minimalne a czasami wieksze. Zawsze przy puszczonej kierze. Zanim dorwe proste półki to pewnie natrzaskam ze 1 - 2 tys km. Motocykla uzywam do dojazdu do pracy, czasami na jakies wypady tak do 200km. W sumie w niczym mi to nie przeszkadza, ale czy mozna jezdzic tak jeszcze, czy koniecznie odstawić motocykl na bok. pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 (edytowane) Jesli życie Ci nie miłe to jeździj. Jazda z krzywymi półkami jest niebezpieczna bo nie wiesz jak motocykl zachowa się w ekstramalnej sytuacji. Jakis nagły manewr , hamowanie , zmiana kierunku itp.... i możesz się zdziwić., Krzywe półki moga też doprowadzić do peknięcia lagi. I jeszcze jak Ci kiera rzuca to... :biggrin: Edytowane 27 Czerwca 2008 przez Leon84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_afri Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 W jaki sposób stwierdziłeś że masz krzywe te półki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek1 Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 Mi to wygląda na wadliwą oponę, lub źle wyważone koło. Przy krzywych półkach moto ściągałoby w którąś stronę. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 Czolem! Dokladnie, jak pisza wyzej.Mnie tez rzuca kierownica w CBF1000, '06. Do 80km/h, powyzej juz chyba nie. Jak moto kupilem to tego nie bylo. Wraz ze zuzyciem opon narastalo. Jak zmienie opony, mysle, ze zniknie. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lombardo Opublikowano 28 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2008 Bardziej bym stawiał na łożyska,oponę lub felgę,jechałem kiedyś powypadkową Kawą i nic nie biło za to sprzęt był bardzo nerwowy przy hamowaniu i na koleinach.W samochodzie miałem podobnie i okazało się że padła opona.Pozdrawiam :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ARTUR 1000 Opublikowano 29 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2008 to nie półki ani lagi to jest opona mam to samo.. shimma nie łapniesz od krzywego zawiesia prędzej ci coś pęknie jak jest krzywe a to jest guma lub wywarzenie może być nawet tylna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobik Opublikowano 30 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2008 hmm no opona przednia była wyważana i dalej to samo. W warsztacie mój mechanik powiedział,że to półki hmm. Myślałem jeszcze ze moze łożysko głowki własnie, ale kto wie. Nagłe manewry, awaryjne hamowania juz przeżyłem niestety i nie jest źle. Aczkolwiek irytująca jest ta shimma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 30 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2008 Czolem! Poczekaj do wymiany tylnej gumy. Jak to nic nie da, to jeszcze lozysko glowki i olej w lagach. Jak te (tanie) zabiegi nic nie dadza, mozesz zaczac sie martwic o polki.Ja na dniach wymieniam komplet opon, a tez mam te bujanie kierownicy. Jesli zniknie, to zamelduje :]. PSZastanawiam sie, czy moze powodowac cos takiego nierownomiernie wyciagniety lancuch? W koncu wywoluje on "pulsacyjne" naprezenia na tylna zebatke, a wiec i teoretycznie na tylne kolo... Mam troche zmaszczony pod tym wzgledem lancuch i stad szukam dziury w calym, bo w tak nowym zlomie jak moja cbf nie podejrzewam glowki ramy i lag :D. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_afri Opublikowano 30 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2008 (edytowane) A jaką oponę masz z przodu ? Jeździłeś wcześniej na jakiejś innej oponie ? U mojej dziewczyny w CB 500 pojawiło się shimmy gdy zmieniła oponę na jakiegoś Metzelera... Poza tym jeszcze obstawiałbym ewentualnie źle ustawione zawieszenie lub ubytek oleju w lagach... Mechanika bym zmienił skoro stawia takie diagnozy bez sprawdzenia innych bardziej prawdopodobnych ewentualności. Zresztą uważam że krzywe półki objawiałby się waleniem moto na jedną ze stron ... Edytowane 30 Czerwca 2008 przez hubert_afri Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz L Opublikowano 30 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2008 A jaką oponę masz z przodu ? U mnie trzepotanie znikło , jak założyłem jakiegoś Metzelera . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 1 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2008 (edytowane) Warto częściej sprawdzać ciśnienie w kołach. Nie należy również zapominać o terminowych przeglądach motocykla. Przynajmniej raz w miesiącu sprawdzam połączenia ważniejszych mocowań - czy nie ma luzów, zgrzytów itp. Samochody są tworzone typowo na przewóz, a motocykle wymagają niestety delikatnego wkładu własnego. W końcu to tylko nasze bezpieczeństwo, nie innych. edit.W przypadku krzywych półek, jak puścisz kierownice to powinno wyraźnie znosić na jedną ze stron. Mi to wygląda na wadliwą oponę, lub źle wyważone koło. Przy krzywych półkach moto ściągałoby w którąś stronę. Złe wyważenie raczej nie, bo kilka gram obciążenia na feldze robi różnicę gdzieś powyżej 130km'h Edytowane 1 Lipca 2008 przez Saltus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barthezzz1 Opublikowano 5 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 Siema, a ja mam problem z shimmą z koleji ponizej 40km/h, powyzej zanika i teraz jest pytanie czy to tez moze byc opona czy obstawiacie na cos innego?? Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 6 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2008 (edytowane) edit.W przypadku krzywych półek, jak puścisz kierownice to powinno wyraźnie znosić na jedną ze stron.Złe wyważenie raczej nie, bo kilka gram obciążenia na feldze robi różnicę gdzieś powyżej 130km'h Nie jest to regułą, powiem więcej około połowa krzywych motocykli z ktorymi miałem doczynienia, jeździła prościutko, trzepotenie kierownicą to też wcale nie musi być (rzadko jest) efekt krzywych półek. Półki nie krzywią sie same z siebie, jeśli podejrzewasz że masz krzywe półki to motocykl jest powypadkowy, i lagi pewnie też są krzywe, wystarczy prosty zabieg bez żadnego lasera by to sprawdzić. Tak jak mówią poprzdnicy, może być wina opony, może być za luźne łożysko w głowce ramy. Jeżeli rzeczywiście półka jest krzywa to nie powinno nic pęknąć i nic sie stać, i półkę zawsze można wyprostować. Edytowane 6 Października 2008 przez baba_zanetti Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekAAA Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 Siema, a ja mam problem z shimmą z koleji ponizej 40km/h, powyzej zanika i teraz jest pytanie czy to tez moze byc opona czy obstawiacie na cos innego??Pozdro Miałem shimmę (przy puszczaniu kierownicy) w XJ600 Diversion z 1997. Wymiana opony, wyważenie koła, wymiana oleju w lagach (utwardzenie zawieszenia) oraz sprawdzenie łożysk półki w Intercarsie nic nie pomogły. Podobno skoślawienie tylnego koła lub luz na tylnim zawiasie daje ten sam efekt. Defektu pozbyłem się - sprzedałem moto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.