Skocz do zawartości

Jazda z krzywymi półkami


Tobik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Okazuje się,ze mam krzywe półki w VFR rc36,90'. Objawia sie to shimmą przy około 80km/h. Czasem jest to minimalne a czasami wieksze. Zawsze przy puszczonej kierze. Zanim dorwe proste półki to pewnie natrzaskam ze 1 - 2 tys km. Motocykla uzywam do dojazdu do pracy, czasami na jakies wypady tak do 200km. W sumie w niczym mi to nie przeszkadza, ale czy mozna jezdzic tak jeszcze, czy koniecznie odstawić motocykl na bok. pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli życie Ci nie miłe to jeździj.

 

Jazda z krzywymi półkami jest niebezpieczna bo nie wiesz jak motocykl zachowa się w ekstramalnej sytuacji.

 

Jakis nagły manewr , hamowanie , zmiana kierunku itp.... i możesz się zdziwić.,

 

Krzywe półki moga też doprowadzić do peknięcia lagi.

 

I jeszcze jak Ci kiera rzuca to... :biggrin:

Edytowane przez Leon84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej bym stawiał na łożyska,oponę lub felgę,jechałem kiedyś powypadkową Kawą i nic nie biło za to sprzęt był bardzo nerwowy przy hamowaniu i na koleinach.

W samochodzie miałem podobnie i okazało się że padła opona.

Pozdrawiam :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm no opona przednia była wyważana i dalej to samo. W warsztacie mój mechanik powiedział,że to półki hmm. Myślałem jeszcze ze moze łożysko głowki własnie, ale kto wie. Nagłe manewry, awaryjne hamowania juz przeżyłem niestety i nie jest źle. Aczkolwiek irytująca jest ta shimma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Poczekaj do wymiany tylnej gumy. Jak to nic nie da, to jeszcze lozysko glowki i olej w lagach. Jak te (tanie) zabiegi nic nie dadza, mozesz zaczac sie martwic o polki.

Ja na dniach wymieniam komplet opon, a tez mam te bujanie kierownicy. Jesli zniknie, to zamelduje :].

 

PS

Zastanawiam sie, czy moze powodowac cos takiego nierownomiernie wyciagniety lancuch? W koncu wywoluje on "pulsacyjne" naprezenia na tylna zebatke, a wiec i teoretycznie na tylne kolo... Mam troche zmaszczony pod tym wzgledem lancuch i stad szukam dziury w calym, bo w tak nowym zlomie jak moja cbf nie podejrzewam glowki ramy i lag :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaką oponę masz z przodu ? Jeździłeś wcześniej na jakiejś innej oponie ?

 

U mojej dziewczyny w CB 500 pojawiło się shimmy gdy zmieniła oponę na jakiegoś Metzelera...

 

Poza tym jeszcze obstawiałbym ewentualnie źle ustawione zawieszenie lub ubytek oleju w lagach...

 

Mechanika bym zmienił skoro stawia takie diagnozy bez sprawdzenia innych bardziej prawdopodobnych ewentualności. Zresztą uważam że krzywe półki objawiałby się waleniem moto na jedną ze stron ...

Edytowane przez hubert_afri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto częściej sprawdzać ciśnienie w kołach. Nie należy również zapominać o terminowych przeglądach motocykla. Przynajmniej raz w miesiącu sprawdzam połączenia ważniejszych mocowań - czy nie ma luzów, zgrzytów itp. Samochody są tworzone typowo na przewóz, a motocykle wymagają niestety delikatnego wkładu własnego. W końcu to tylko nasze bezpieczeństwo, nie innych.

 

edit.

W przypadku krzywych półek, jak puścisz kierownice to powinno wyraźnie znosić na jedną ze stron.

 

Mi to wygląda na wadliwą oponę, lub źle wyważone koło. Przy krzywych półkach moto ściągałoby w którąś stronę.

 

Złe wyważenie raczej nie, bo kilka gram obciążenia na feldze robi różnicę gdzieś powyżej 130km'h

Edytowane przez Saltus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

 

edit.

W przypadku krzywych półek, jak puścisz kierownice to powinno wyraźnie znosić na jedną ze stron.

Złe wyważenie raczej nie, bo kilka gram obciążenia na feldze robi różnicę gdzieś powyżej 130km'h

 

Nie jest to regułą, powiem więcej około połowa krzywych motocykli z ktorymi miałem doczynienia, jeździła prościutko, trzepotenie kierownicą to też wcale nie musi być (rzadko jest) efekt krzywych półek. Półki nie krzywią sie same z siebie, jeśli podejrzewasz że masz krzywe półki to motocykl jest powypadkowy, i lagi pewnie też są krzywe, wystarczy prosty zabieg bez żadnego lasera by to sprawdzić. Tak jak mówią poprzdnicy, może być wina opony, może być za luźne łożysko w głowce ramy. Jeżeli rzeczywiście półka jest krzywa to nie powinno nic pęknąć i nic sie stać, i półkę zawsze można wyprostować.

Edytowane przez baba_zanetti

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Siema, a ja mam problem z shimmą z koleji ponizej 40km/h, powyzej zanika i teraz jest pytanie czy to tez moze byc opona czy obstawiacie na cos innego??

Pozdro

 

Miałem shimmę (przy puszczaniu kierownicy) w XJ600 Diversion z 1997. Wymiana opony, wyważenie koła, wymiana oleju w lagach (utwardzenie zawieszenia) oraz sprawdzenie łożysk półki w Intercarsie nic nie pomogły. Podobno skoślawienie tylnego koła lub luz na tylnim zawiasie daje ten sam efekt. Defektu pozbyłem się - sprzedałem moto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...