Skocz do zawartości

[lajkonik] Chlodnica


BUSH
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Powoli zabieram sie za przygotowywanie motocykla do nowego sezonu i korzystajac z okazji, ze mam zdjete owiewki postanowilem zajac sie wymiana plynu chlodzacego. Przeczytalem w archwium tematy dotyczace wymiany plynu w ukladzie i szczerze powiem troche sie pogubilem przez ilosc roznych rozwiazan. Najwiekszym problemem jest fakt, ze nie moge doszukac sie sie korka spustowego plynu i jezeli w ogole takowy istnieje czy ktos wie gdzie (moto to gpx 750r)? Kolejny problem to ktoredy powinienem nalac nowy plyn i ile, czy przez zbiorniczek wyrownawczy czy przez tak smieszny koreczek ktory polaczony jest z termostatem? Czy mozecie powiedziec jeszcze w jaki sposob odpowietrzyc uklad (w termostacie jest jakis odpowietrznik tylko niebardzo wiem jak to zrobic)?

Jaki polecacie plyn do chlodnicy? w poprzednim moto lalem Motul Inugel ale moze jest cos rownie dobrego a przede wszystkim tanszego?

Przepraszam za ilosc pytan i bardzo prosze o w miare klarowne porady bo kompletnie sie pogubilem :|

 

Dla lepszego zobrazowania mojego problemu zalaczam fiszke ;)

ukladchlodzenia.png

1. Zbiorniczek wyrownawczy

2. COŚ z korkiem :)

3. Odpowietrznik

4. Termostat

5. Wnetylator

6. Pompa

7. Chlodnica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specjalistą nie jestem - nawet nie orientuje się jak twoje moto wygląda, ale IMO:

-płyn uzupełniaj lejąc go do "czegoś z korkiem" :mrgreen: ;)

-odpowietrzanie: ja bym zalał moto świeżym płynem i odpalił + jakoś złączył termostat ew przejechał sie, aby termostat załączył pompe i po tym bym skożystał z odpowietrznika w termostacie (w końcu całe powietrze by się znajdowało w okolicach tego odpowietrznika)

-opróżnianie - w tej długiej rurce odchodzącej od lewej strony chłodnicy, która idzie w dół prosto do pompy na samym dole (zaraz koło pompy) jest jakaś śruba/jakby korek) - pewnie "to służy" do opróżniania (tylko wcześniej podkręcaj korki :) )

Oczywiscie nie znam się, ale ja bym tak zrobił . . . jesli się myle to szybko poprawiajcie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak.

Korek spustowy powinien być. Czasem jest to mała śrubka na śrubokręt krzyżakowy.

Czasem jest w pompie , czasem w bloku cylindrów a czasami i tu i tu.

W ostateczności zdejmij wąż w najniższym punkcie chociaż to wcale może nie gwarantować opróżnieniu układu.

Warto także przepłukać cały układ po spuszczeniu płynu woda zdemineralizowaną.

Płyn należy wlewać przez korek 2.

Po napełnieniu trzeba jeszcze pohuśtać motocyklem na boki aby pozbyć się resztek powietrza.

Niektóre układy wymagają odpowietrzenia specjalna śrubą.

Po odpowietrzeniu układu należy jeszcze raz sprawdzić ilość płynu i dolać do zbiornika wyrównawczego do właściwego poziomu.

Płyn można używać dowolny dobrej marki przeznaczony do samochodów.

Można sobie na to pozwolić ponieważ ilość płynu w motocyklu jest naprawdę niewielka 2-3 litry.

Tak więc lepiej nie oszczędzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje bardzo za porady. Jak tylko cos zdzialam to napisze dla potomnosci jakby ktos jeszcze mial z tym problem w tym motocyklu chociaz nie wykluczam, ze bede mial jeszcze jakies pytania ;)

 

Jednak podjąłeś sie sam zrobienia moto?

Owiewki juz zdjalem i podrzuce je wkrotce do Ciebie. Zdjalem zeby nie czekac zanim bede mogl wyciagnac motocykl. Co do reszty prac to kombinuje bo juz mnie ch*j strzela od tej zimy i chcialbym cos porobic. W kazdym razie napewno zostanie do zrobieia dla Ciebie caly uklad sprzegla bo sam sie tego robic nie podejmuje (ale przyjade dopiero po zrobieniu owiewek jak bedzie ladna pogoda).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile znam Kawasaki to śrubka do spuszczena płynu powinna byc w dolnej części pomy wodnej. Wlewając płyn rób to powolutku żeby powietrze zdążyło samo sie wydostac i żeby uniknąc powstania "poduszek" powietrznych w układzie.Z tego co wiem to odpowietrzników żadnych nie ma.W bloku tez prawdopodobnie nie ma śrubki spustowej.Nalej pod korek nr2 a do zbiorniczka wyrównawczego pomiędzy min i max.To wszystko

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla zainteresowanych powiem, ze sruba spustowa plynu znajduje sie w najnizej polozonym, metalowym przewodzie (lewa strona) dochodzacym do pompy a nie w samej pompie jak to bywa w Kawach.

Mam jeszcze pytanie dotyczace wentylatora chlodnicy. Przy jakich temperaturach powinien sie wlaczac i w jakich sytuacjach (w czasie pracy czy po wylaczeniu silnika)?

 

Dziekuje, pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ER5/GPZ500/KLE500/EN500 wentylator pracuje nawet po wyłączeniu silnika i wyjęciu kluczyka ze stacyjki,

oczywiście jesli termo wyłącznik "zaskoczył". Dopiero jak tem. spadnie wentylator wyłącza się. Temperatury załączenia niestety nie znam.

Czy masz podejżenia że nie działa :?:

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci szczerze, ze nie wiem czy dziala. Mam ten motocykl krotko i pewnych rzeczy jeszcze nie zaobserwowalem. Ktoregos razu po wylaczeniu moto slyszalem "szumienie" spod owiewek dlatego zaczalem zastanawiac sie czy to mozliwe by wentylator pracowal przy wylaczonym silniku jak np. w samochodzie. Czy procz konkretnego nagrzania silnika jest jeszcze jakis sposob by upewnic sie, ze wentylator napewno dziala?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...