Skocz do zawartości

jonaszko

Forumowicze
  • Postów

    8034
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    55

Ostatnia wygrana jonaszko w dniu 19 Sierpnia

Użytkownicy przyznają jonaszko punkty reputacji!

1 obserwujący

O jonaszko

  • Urodziny 08/15/1964

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Dębica

Osobiste

  • Motocykl
    mam
  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnie wizyty

12450 wyświetleń profilu

Osiągnięcia jonaszko

MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - tańczący z winklami

MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - tańczący z winklami (44/46)

17

Reputacja

  1. Czyli jest to podciśnienie. Zaslep dobrze i po sprawie
  2. wygląda jak podciśnienie do kranika. Do przelewu powinien być jeszcze jeden otwór po drugiej stronie. Powinien też być taki krótki krócieć do oleju. Te gaźniki szły do wielu motocykli i trzeba by go dokładnie rozebrać, żeby sprawdzić co do czego idzie i co jest otwarte a co zaślepione. Były modyfikowane pod konkretny model.
  3. O ile pamiętam, to tam były montowane dwa systemy. Starszy bez wspomagania i nowszy ze wspomaganiem.Jeżeli to jest z elektrycznym systemem wspomagania hamulców, to tak, hamowanie będzie jakby go nie było i trudno nawet mówić o jakiejś granicy.
  4. Drogi forumowiczu, w czym ty widzisz tam problem? Jakiego poradnika oczekujesz, jak rozwinąć kawałek przewodu pod siedzeniem może też bakiem? Rozciag, zabezpiecz przed uszkodzeniem i ciesz sie jazdą.
  5. Czemu na priv? Dawaj tutaj. Też chętnie skorzystam a może i ktoś jeszcze
  6. M11 nie miała kierunkowskazów natomiast w modelu m17 czyli gazela byly. Nie pamiętam ale chyba też nie we wszystkich. Natomiast osłony na kolana, nogi. Gazela miała seryjnie a w m11 sie zdarzały. Podobnie jak w WSK Można też było dokupić takie osoby do wszystch tych motocykli, jak to wtedy nazywano rzemieślnicze a dziś akcesoryjne.
  7. Kratka jest mocowana na baku za pomoca 4 śrub. Bak jest przystosowany fabrycznie. Takie kratki były też w WFM i Junakach, chyba też w WSKach.W WFM miałem kratkę z takim dodatkowym hakiem/bolcem? Myślę , że funkcją takiej kratki oprócz ozdoby była finkcja praktyczna. W tamtych czasach nie były popularne kufry czy torby na stelażach. Motocykl był wykorzystywany praktycznie. Służył do mniejszego lub większego transportu. To co diś widzimy na filmikach z azji Ameryki płd czy Afryki, miało też miejsce u nas. Zazwyczaj worki z ziemniakami czy zbożem albo innymi produktami, kładło się właśnie na baku. Nie trzeba było żadnych dodatkowych mocowań.Kratka chroniła przed zarysowaniami czy też wgnieceniem bo jednak worek ziemniaków swoją wagę ma😉
  8. Piasek, porażasz swoją wiedzą techniczną. Od samej wymiany kranika sprzęgło się nie naprawi. W szkiełku kontrolnym połowa oczka, to pełny stan . Tyle ma być po zalaniu magistrali i filtra oleju. Ten twój motocykl wygląda jak już ktoś tu napisał po powodzi. Wyciągnięty z mułu i nawet nie opłukany wodą. Przynajmniej takie sprawia wrażenie. Tutaj nie trzeba wiedzy technicznej tylko trochę checi i mniej niechlujstwa. co do samego tematu. Wymiana kranika. Sprawdzenie gaźników przez kogoś, kto ma o tym pojęcie, czyli mechanika. Bez obrazy ale ty o tym nie masz najmniejszego pojęcia i nie masz nawet podstawowych narzędzi. Zalanie silnika olejem z dodatkiem płukanki. Usunąć płukankę i zalać olejem. Jeżeli to była wina faktycznie paliwa w co wątpię, to jakieś tam sprzegło może się pojawić ale mała szansa. Pytałem o BMW bo kiedyś chciałem go odkupić, przewidując że czeka go los w krzakach. Jak widać, nie myliłem się. Stoi i rdzewieje w krzakach. Mylę się?
  9. Grzegorz, dokładnie tak było. Miałem jeszcze dwa lata temu taką rodzinną pamiątkę. w swojej kolekcji. Odrestaurowałem ją oczywiście. Jezdziłem nią za dzieciaka, podobnie jak WFM, WSK i i Jawa 350. Wszystkie miały swoje plusy i minusy. Najtrudniejsza w prowadzeniu była Jawa. Pewnie dlatego, że miała wysoko punkt ciężkości, była mocno wywrotna i tylko nią zdarzało mi się kilka razy leżeć. Natomiast WSK, SHL czy nawet Gazela, to były takie rowerki w porównaniu z Jawą. Nikt też wtedy nie używał przedniego hamulca jako głównego, bo napisać, że to były spowolniacze hamowania to nic nie napisać. Uzywało się tylko tylnego. Przód ewentualnie dochodził w ekstremalnych przypadkach. Prędkości też nie były zawrotne. 80 to był max. Wyjatkiem Jawa czy MZ gdzie mozna było spokojnie przekroczyć 100km/h. Z częściami oryginalnymi też nie ma tragedii. Do SHL trochę drożej i gorzej ale wszystko idzie jeszcze kupić w oryginale. Masz zajawkę i marzenia to je realizuj. Możesz złożyć w oryginale i się cieszyć jazdą. Ja swoją kiedy robiłem, założyłem zapłon elektroniczny. Kupisz bez problemu i nie będzie kłopotów z paleniem. Mam chyba jeszcze magneto do sprzedania. Mam też rame z M04 ale to już inna bajka.
  10. W necie ludzie różne bzdury piszą. Najwięcej ci, którzy nie mają pojecia o danym temacie.
  11. Jeżeli linka założona i wyregulowana ze sztuką a poprzednia jak wynika z opisu się rwała, to prawdopodobnie tam już nie ma sprzęgła bo tarcze spalone albo wyzerowane. Tak czy owak, dekiel do zrzucenia celem diagnozy.
  12. Z ksiązek czy filmów niczego się nie nauczysz w tym temacie. Owszem, będa pomocne ale najpierw zrób sobie szkolenie jak napisał wyżej kolega.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...