Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 03/15/24 uwzględniając wszystkie działy

  1. Da się zmierzyć te czujniki, to właśnie o to chodzi by je zmierzyc Tps to czujnik położenia przepustnicy. On daje informację do sterownika ECU o tym jak mocno jest otwarta przepustnica. Fizycznie jest to potencjometr. Można go mierzyć omomierzem, ale bardziej właściwe byłoby zmierzyć jak zmienia się na nim napięcie przy otwieraniu przepustnicy, czy dochodzi do niego masa i napięcie zasilające. Do tego wystarczy użyć omomierza i woltomierza. Czujnik map to czujnik elektroniczny mierzący wartość podciśnienia w kolektorze ssacym. Jest to informacja o obciążeniu silnika. Na wolnych obrotach jest tam silne podciśnienie, a wraz z otwieraniem przepustnicy wartość podciśnienia maleje i zbliża się do ciśnienia atmosferycznego. Proporcjonalnie do podciśnienia zmienia się napięcie na wyjściu czujnika. Zazwyczaj dla napięcia zasilającego 5V zmiana napięcia dla skrajnych podciśnień wyniesie pomiędzy 2 a 4V. Czujnik Map można również przetestować zadając mu podciśnienie z zewnętrznego źródła, np wytwarzając podciśnienie pompką rowerowa (nie kazda się nadaje), albo kompresorem z lodówki.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...