Nie wiem, jak tam wygląda układ ładowania, ale tam raczej nie ma technologii Nasa. Na jałowych obrotach napięcia ładowania może być nieco niższe. Bez regulatora napięcie ładowania byłoby prawie proporcjonalne do obrotów, więc przy wysokich obrotach akumulator miałby za wysokie napięcie ładowania. Kontrola na wysokich obrotach pozwala sprawdzić czy napięcie ładowania nie rośnie ponad miarę (zwykle do 14,4 - 14,5 V).
Moim zdaniem regulator działa. Poziom napięcia po odłączeniu zapłonu 12,7V jest zupełnie do przyjęcia.
Dla pewności sprawdź tą wartość po przerwie (najlepiej po jednym lub kilku dniach).
Akumulatory nie mają nieskończonej żywotności. Na razie nie kombinuj z regulatorem i alternatorem, tylko posprawdzaj napięcie po dłuższym postoju.
Jeśli będziesz cierpieć na nadmiar gotówki, polecam założenie czegoś takiego. Będziesz mogła sobie sprawdzić, jak wygląda stan akumulatora i ładowania.
https://gammatronixltd.com/epages/bae94c71-c5b6-4572-89a1-e89006e78fbe.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/bae94c71-c5b6-4572-89a1-e89006e78fbe/Products/J
Powodzenia i udanego sezonu.