Witam!
Latam XJR`ka od ponad 2uch lat, ta ostatnia na gaznikach - 106KM/ angielska wersja na dwoch otwartych wydechach. Wczesniej Bandzior i Raider. Troche doswiadczenia na plastikach typu 600. Generalnie iX to piekne, ciezkie, mocne moto do dostojnego toczenia sie po miescie, badz ostrzejszego pilowania na krajowkach jak ktos ma pare w lapach i leb na karku. Autosrtada srednio przyjemna - brak owiewek, ale przelotowa rzedu 150-170km/h odbywa sie przy pelnym oddechu silnika i pelnej stabilonosci moto (masa + ohlins czynia z iXa lokomotywe w trasie - pewny tor jazdy). Silnik to potwor, zaraz zaczna sie smiac koledzy ze wspolczenych power naked`ow, ze 106KM i 114-116NM to zadna rewelka ale przy pojemnosciach rzedu 1200-1300ccm chodzi o sposob oddawania mocy, a to juz czysta przyjemnosc, tzn. pelna kur#a na kazdym biegu juz powyzej 40km/h. Mozna to pokochac. A jak ktos ma srubke i pewna reke to i na kolo pojdzie bez bolu w du#ie. Hample??? Te same co w starszych R`kach - baja jak na ta generacje motocykla. V-max ok. 230-240km/h. Jazda po gorach w ciasnych zakretach jak najbardziej przyjemna i kontrolowana pod warunkiem, ze olej w lagach 100% i gumy jak 3ba. Ja osobiscie z przodu zapinam Power Power`a a z tylu ze wzgledu na znaczne zuzycie ogumienia wybieram sport-turist, czyli Power Road`a. Spalanie??? Od 7-12l/100. Ogolnie zajebisty sprzet, zwlaszcza w wersji z gaznikami gdzie masz mozliwosc w pelni wykorzystac piec bez zadnych ograniczen w systemie podawania paliwa. Wady??? Dwie: masa i wiek. Moglby wazyc ze dwie-trzy dychy mniej i wtedy klekajcie narody. Ciezar ma rowniez wplyw na znikanie napedu i opon (tyl mi starcza na 4k). Wiek, no coz - stalowa rama, czyli korozja na spawach (na szczescie czarna, wiec latwo to kontrolowac/malowac), srebrny silnik chlodzony powietrzem czyli odpryski na bloku, sparciale uszczelki, nieszczelne zimeringi i ... I tyle, jak masz troche czasu i kaski bez problemu robisz z niego zylete i zapi#lasz nastepne 5 lat robiac tylko serwisowke.
Porownanie z GSX1400? - moc na plus dla Suzi, reszta to samo. Prowadzenie i hample bardzo podobnie, roznica w piecu - suzi to nowoczesniejsza i mocniejsza konstrukcja. Z reszta silniki Suzi sa THE BEST, kto mial ten wie..
Porownanie z CB1300 - to juz troche inny temat bo Hania chlodzona jest plynem, a wiec inna charakterystyka pracy silnika. Mialem okazje ujerzdzac X-4 z tym samym silnikiem. Lepszy "performance" ale to juz nie stare, dobre UJM... Jak bawia Cie Muscle Bike`i to iX, GSX1400 lub najlepszy z najlepszych, jedyny prawdziwy i niekwestionowany skr#iel - Pan SUZUKI BANDIT GSF 1200 Mk2.
Dzieki za uwage, powodzenia i szerokosci Panowie!!!
Pozdrawiam