Skocz do zawartości

SUZUKI GS 1000 NIE PALI ?!?


klupr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam suzuki gs 1000 81r, motor po zimie nie chce odpalić , siedze prz nim już jakiś czs i barak mi już pomysłów , więc pisze licząc na czyjąś pomoc, wygląda to tak , silnik nie chce odpalić , jest iskra , paliwo dostaje , kompresje ma dobrą , a on poprostu nie pali , jedyne strzela z rur i to po jakimś czasie kręcenia rozrusznikiem , próbowałę na wiele sposobów na zapych też nic,jedynie duże wystrzały z rur wydechowych , jeśli ktoś spotkał się z takim problemem to prosze o odpowiedź , :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świece wymieniłem , akumulator jest naładowany , jeżeli chodzi o kable to z tym jest problem , są zalane na stałę w cewkach , ale iskra wydaje się być mocna.

 

dodam jeszcze , że po wymianie świec i dobrym naładowani akumulatora , strzela z rur jeszcze częściej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kable są ok, sprawdziłem już wszystko, najprościej opisując to wygląda tak , że silnik zasysa paliwo następnie spręża je i wyżuca nie spalone przez zawór wydechowy do rur, gdy nagromadzi tam go troche , zapala je po długim kręceniu i jest konkretny wystrzał , przez cały czas towarzyszy temu iskra , nie rozumirm dlaczego nie zapala tego paliwa w cylindrze, Pewien mechanik powiedział miż żeby szukać przyczyny w kablach które idą od elektromagnesów (czujniki położenia wału) czy nie zwierają gdzieś do masy , z resztą nie wiem jak dokłądnie to sprawdzić , no ale gdyby było tam zwarcie to wtedy nie byłoby iskry .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczysc porzadnie gazniki- po zimie moze najbardziej lotne zwiazki benzyny odparowaly, zostalu jedynie uszlachetniacze zatykajace wszystko co mozliwe od dysz po rozpylacz(e) dopiero potem jak nie odpali szukaj przyczyn problemu w zaplonie( prawdopodobnie z modulem i mechanicznym przyspieszeniem). Pozdr. Janek 748 S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy cokolwiek robiles z moto w ciagu zimy ?

Jezeli nie to do rady Jana dodam jeszcze jedna, ze jak zdejmiesz gazniki, to zdejmij jeszcze maly dekielek z impulsatorow i pokrywe zaworow.

Ustaw potem krecac silnik duza nakretka walu tak zeby ustawic go na znaki - wal korbowy z walkami rozrzadu.

Wal powinien byc ustawiony tak zeby kreska przu literze T pokrywala sie z przecieciem karterow silnika i w tym momencie cyfra 1 na zebatce walka wydechowego powinna pokrywac sie z przecieciem miedzy glowica a pokrywa zaworow, a cyfra 2 powinna byc skierowana w gore, tak samo jak cyfra 3 na walku ssacym. Miedzy strzalkami przy tych cyfrach powinno byc 20 osiek lancucha. Jak jest wiecej, czy mniej to lancuch przeskoczyl ci na walku i jest razem z napinaczem do wymiany.

No ale mam nadzieje ze to sie akurat nie stalo.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko jest ustawione dokładnie tak jak napisałeś , jest dokładnie 20 oczek i wałki rozrządu są dokłądnie ustawione względem litery T , jest jeszcze jedno , mimo dobrago naładowania akumulatora iskra jest dosyć słąba , nie wiem dlaczego , być może jest za słaba żeby zapalił.

 

cały czas wydawało mi się że taka powinna być , ale wczoraj przyprowadziłem kogoś kto jezdzi trochę dłużej na motorach niż ja i powiedział że jest zdecydowanie za słaba (blada). więc być może to cewki ,

 

Jaki tam masz zapłon? Mechaniczny, czy elektroniczny?

 

 

 

mechaniczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze nie napisałeś, czy paliwo masz stare, czy świeżo zalane.

 

paliwo jest swieże , sprawdziłęm wszystko , swiece nowe też, jedyne co to ta iskra jest poprostu słąba , a akumulator naładowany i też nowy .

 

zastanawiam się jeszcze na płytką z elementami elektronicznymi, biegną do niej międzyinnymi dwa kabelki od elektromagnesów (tam gdzi przyspieszacz zapłonu) jakie ta płytka spełnia zadanie , czy to czasem nie za jej sprawą nie motor nie odpala ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym silniku masz zaplon elektroniczny z mechanicznym odsrodkowym przyspieszeniem zaplonu. To bardzo proste, ale bardzo stare urzadzenie.

Na twoim miejscu wymontowalbym calosc, impulsatory, modul cewki z przewodami wysokiego napiecia i wyslal do zakladu naprawiajacego to o ktorym pisze Pack84 kilka watkow nizej. ( podaje nawet adres internetowy ).

Mozliwe ze z powodu jakiejs glupoty typu zimne luty przestalo to dzialac poprawnie, a tam ci to sprawdza, naprawia co trzeba i cena bedzie nizsza niz wymiana na inny uzywany modul.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...