Skocz do zawartości

Jaka opona do CB500


Rekomendowane odpowiedzi

taka, jaka przewiduje serwisowka do cb 500. 140-tez moze byc, ale po co zakladac szerokie opony do takich motocykli jak cb 500? moze i ladnie wyglada-ale traci sie na bezpieczenstwie jazdy. Mysle, ze wiecie dlaczego. No i w dobrym stanie...a nie jakas "nowa, 5-letnia uzywka".

pzdrr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Ja mam problem innej natury ponieważ mam w bardzo złym stanie oponę przednią, szerszej nie zamierzam wstawiać, tylko chciałem zapytać czy musze zmieniać cały komplet od razu przód i tył??

a jesli nie musze to czy moge wstawić oponę używaną innego producenta na przód (tylna jeszcze dobrze się trzyma), w briefie napisali "nie wstawiać opon róznych producentów"?!?

Wiem że w autach trzeba mieć takie same opony na kazdej z osi...

Jak zrobic najlepiej i jaki wpływ ma to na bezpieczeństwo i komfort jazdy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja mialem CB...to nawet nie przyszlo mi do glowy ze bede musial zmieniac jednoczesnie przod i tyl...zmienilem tylna oponke i jakos przezylem i sie nie zabilem :)... nie jestem pewny ale wydaje mi sie ze trzeba pamietac ze po zmianie oponki nalezy kolo wywazyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek nie przesadzaj, w cbr 600F3 z tylu siedzi 160, natomist w f4 juz 180. Oba te motocykle maja silnik nieznacznie tylko rozniacy sie mocą.

Szersza opona bedzie bardziej wrazliwa na koleiny, ale za to ma inne zalety......

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, też bym się chciał podłączyć do pytania. otóż w mojej cbz125 mam z przodu orginalnie oponke 2.75x18. niestety się słabo trzyma, głównie przez to że jest stara. ale przy wymianie chciałbym założyć jakąś 90/90x18, głównie dlatego że z 2.75 nie ma nic porządnego (np. na www.netcar.pl a i szersza opona miała by większą powierzchnie styku z asfaltem. czy warto założyć oponke 90/90 za jakieś 300zł czy może gorszą 2.75 za jakieś 150zł? miejsce pod błotnikeim na 90/90 jest.... proszę o opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więcej niż 140 nie ma sensu, oczywiście przy zmniejszeniu profilu. Zgadzam się z Tomkiem - najlepiej jest dać oryginalny rozmiar, ale ...

sam mam w VFR 180/55-17 zamiast 170/60-17. Po prostu dostałem super cenę na 180, a wiem, że w VFR 180 spisuje się OK. Nie ma co jednak przesadzać. 160 do CB 500 to lekkie przegięcie, taka guma nie bedzie prawidlowo wyprofilowana przy tak cienkiej feldze, nie chodzi tu tylko o "mieszczenie się" w wahaczu.

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek nie przesadzaj, w cbr 600F3 z tylu siedzi 160, natomist w f4 juz 180. Oba te motocykle maja silnik nieznacznie tylko rozniacy sie mocą.

Szersza opona bedzie bardziej wrazliwa na koleiny, ale za to ma inne zalety......

 

 

Mocą się różnią i to wcale nie tak nieznacznie.

A nie pomyślałeś że szerokość felgi w F2 jest przystosowana do 160 a nie do 180??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No felka w F4 bedzie szersza niz w f3 po to zeby opona sie wlasciwie wyproflowala w tejze feldze. Nie pamietam w jakim to moelu kawasaki ( ale chyba ZX9 ) przy tej samej szerokosci felgi montowano poczatkowo opone 180 a pozniej 190.

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam problem innej natury ponieważ mam w bardzo złym stanie oponę przednią, szerszej nie zamierzam wstawiać, tylko chciałem zapytać czy musze zmieniać cały komplet od razu przód i tył??

a jesli nie musze to czy moge wstawić oponę używaną innego producenta na przód (tylna jeszcze dobrze się trzyma), w briefie napisali "nie wstawiać opon róznych producentów"?!?

Wiem że w autach trzeba mieć takie same opony na kazdej z osi...

Jak zrobic najlepiej i jaki wpływ ma to na bezpieczeństwo i komfort jazdy??

Ja tez wymieniłem tylko przednią oponę - przód jest Pirelli MT 75 w rozmiarze takim jaka fabryka zaleca, atył jest Bridgestone Battlax (tez rozmiar fabr.) Zmian ani pogorszenia komfortu nie odczułem :)

z tego co słyszałem to u Niemcowni motocykle musza miec opony przód/tył 'tego samego producenta'.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...