Skocz do zawartości

hamowanie silnikiem - w jakim moto najskuteczniejsze


trajka66
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

jasna sprawa ze czterosów hamuje intensywniej, inna sprawa jest ustawienie cylindrow- slyszalem opinie ze najskuteczniej hamuja V-Twiny, ja na ten temat z wlasnych doswiadczen moge powiedziec tylko tyle ze Junak w porownaniu z dwucylindrowa rzedowka kawasaki Z250 ma zdecydowanie bardziej odczuwalne hamowanie silnikiem, natomiast do tych sprzetów nijak nie pasuje MZ250 gdzie zjawisko to jest zdecydowanie slabsze ale taka juz natura dwusówu ;) to tyle moich skromnych doswiadczen na ten temat :)

 

herflik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm . . . wg mnie czterosów o długim skoku tłoka (czyli coś ala harleye). Z drugiej strony im więcej cylindrów tym lepiej, czyli pasowało by znaleźc jakiś kompromis (ale ja stawiam raczej na długoskokowe czterosuwy nawet jeśli mają mniej cylindrów)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

przepraszam moze jestem malo rozgarniety ale czy naprawde hamowanie dwusuwem jest zabronione???, wiec Dominiku jak wyobrazasz sobie jazde takim pojazdem???swego czasu czytalem instrukcje do trabanta i w niej znalazlem takiez to ciekawe zdanie"nie polecane jest dlugotrwale hamowanie przy pomocy silnika,chodzi o dlugie zjazdy ze wzniesien, gdyz silnik nie jest prawidlowo smarowany w tym czasie , zaleca sie wiec okresowe nacisniecie sprzegla i "dodanie gazu" w celu poprawienia smarowania" skoro wiec pedantyczni niemcy dopuszczaja hamowanie silnikiem(choc sa pewne obostrzenia jak widac) na jakiej podstawie Ty tego zabraniasz??? nie zgadzam sie z twoja teoria i smiem twierdzic ze jest nieprawdziwa, i hamowanie dwusuwem nie prowadzi wcale do zatarcia silnika :mrgreen: choc na dluzsza mete na pewno mu nie sluzy :cry:

 

pozdrawiam

herflik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był kiedyś cały temat o hamowaniu silnikiem w dwusówach.

Chodzi o to,że podczas hamowania silnikiem nie jest on dostatecznie smarowany.

Przecież olej potrzebny do smarowania silnika dostaje sie do niego wraz z benzyną jako mieszanka.

Podczas hamowania silnikiem,gaz jest zamknięty-wiec silnik nie moze dostac wystarczajacej ilosci mieszanki,aby byl prawidłowo smarowany.

To tyle w skrócie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Herflik, przecież przesada w moim tekście była celowa... Nikomu nieczego zabronić nie mozna, ale ostrzegawczo powiedzieć można, co motocyklowi szkodzi, a co nie, prawda ;)

Także powiem inaczej - jak miałem dwusuwy to sam sobie zabraniałem hamowania silnikiem :) :mrgreen:

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba wiekszy stopień sprężania,dłuzszy skok ,mniejsza ilośc cylindrów

No stopień sprężania to akurat chyba nie. Energia stracona do sprężenia zostanie odzyskana gdy tłok będzie szedł w dół, czyli sprężanie można w tej dyskusji pominąć. Tak mi się zdaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Też uważam, że w dwusówie nie można hamować silnikiem. załóżmy, że jedziesz simsonem na trójce i masz te 8 tyś obrotów - jedziesz lekko z górki, a nawet po prostej - zamykasz gaz i do karteru i cylindra dostaje się tylko tyle mieszanki, ile pozwoli mu utrzymać wolne obroty - czyli koło 1-1,5 obrotów. Więc widzisz Herflik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jest jak wrobel mowi, jezeli jedziesz na wysokich obrotach i nagle zamkniesz przepustnicę to blokujesz doplyw mieszanki a co za tym idzie-oleju w niej zawartego, wiec silnik nie ma wystarczajacego smarowania ktore jest potrzebne przy wysokich obrotach, a to powoduje zwiekszenie zuzycia sie silnika

 

w czterosuwach silnik smaruje się "sam" wiec nie ma znaczenia ile pawliwa dostaje sie do cylindra, smarowanie tak czy tak jest takie samo, nie mialem za duzo doswiadczen z 4t ale to tak z czego sie orientuje,

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej hamuje silnik z jednym cylindrem, z dużym tłokiem, z dużym skokiem tłoka, z ciężkim wałem z ciężkim kołem zamahowym i z dobrym sprzęgłem, które sie nie ślizga ;)

pomijając to że hamowanie silnikiem w dwusuwie prowadzi do zatarcia, to poza tym raczej jest mało skuteczne bo zwykle dwusuwy mają małą pojemnosc, mały skok tłoka, zwykle lekki wał i koło zamahowe bo są to zazwyczaj silniki wysokoobrotowe.

poza tym od czego są hamulce? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...