Skocz do zawartości

paliwo 100-oktanowe


--Mlody--
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

Ostatnio zatankowałem paliwo Shell v-power racing i odniosłem subiektywne wrażenie, że motocykl dostał kilka koników.

Czy tego rodzaju paliwo może poprawić parametry ? Czy mapa zapłonu automatycznie się przestawia ,gdy silnik dostaje inne paliwo?

Edytowane przez --Mlody--
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Ostatnio zatankowałem paliwo Shell v-power racing i odniosłem subiektywne wrażenie, że motocykl dostał kilka koników.

Czy tego rodzaju paliwo może poprawić parametry ? Czy mapa zapłonu automatycznie się przestawia ,gdy silnik dostaje inne paliwo?

 

Kiedyś w jakiejś gazecie motoryzacyjnej były test i sprawdzali ten temat (porównanie 95 i 98), wyszło, że różnice są, ale nie zauważalne - jeśli chodzi o same oktany, natomiast różnica może być, jeśli jakość tankowanych paliw znacznie się różni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że o ile sie nie mylę, to liczba oktanowa mówi o odporności paliwa na spalanie stukowe (detonacyjne) a nie o jego kaloryczności, co mogłoby sie przełożyć na poprawę osiągów.

Niech mnie ktos poprawi jeśli sie mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moto nie może dostać kilku koni, od wyższej oktanowości paliwa.

 

Benzyny charakteryzuje liczba oktanowa- jest to zdolność do przeciwdziałania spalaniu stukowemu.

 

EDIT:

Tadeo, dokładnie tak.

Edytowane przez GrzesQ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

macie racje, przy wiekszej liczbie oktanowej spalanie stukowe się zmniejsza i silnik pracuje gładziej, ale...

paliwa 100oktanowe dodają mocy, co prawda niewielkiej ale dodają. Był taki pdf porównanie paliw 95/98 i 100 oktanowego z shella. Testowano wtedy to na seicento na 95/98 efekt był taki że przy 98 był nawet spadek mocy nieznaczy, w granicach błedu, ale na 100 oktanowym zaobserwowano wzrost mocy, to paliwo jest lepszej jakości i ma jakieś dodatki, zainteresowani znajda sobie w necie ten test.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrazenie bylo subjektywne, do wysoko oktanowego paliwa stopien sprezania musi byc rowniez odpowiedni, o nowosci konstrukcji nie wspomne, im mniej oktan tym bardziej " wybuchowa " mieszanka.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrazenie bylo subjektywne, do wysoko oktanowego paliwa stopien sprezania musi byc rowniez odpowiedni, o nowosci konstrukcji nie wspomne

 

dla rozwiania wątpliwości pewnie trzeba by przeprowadzić badania empiryczne na konkretnym sprzęcie :smile: Tak jak podkreśliłem ,wrażenie subiektywne :bigrazz: Co do konstrukcji to myślę, że jest w miarę nowa (2006r).Jeżeli chodzi o spalanie różnica jest zauważalna, oczywiście na korzyść. Również w przypadku auta po zalaniu vp-diesel spalanie spadło, więc coś w tym jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XXI wiek a ludzie nadal nie potrafią przeczytać czym jest liczba oktanowa :icon_rolleyes:

 

 

macie racje, przy wiekszej liczbie oktanowej spalanie stukowe się zmniejsza i silnik pracuje gładziej, ale...

paliwa 100oktanowe dodają mocy, co prawda niewielkiej ale dodają. Był taki pdf porównanie paliw 95/98 i 100 oktanowego z shella. Testowano wtedy to na seicento na 95/98 efekt był taki że przy 98 był nawet spadek mocy nieznaczy, w granicach błedu, ale na 100 oktanowym zaobserwowano wzrost mocy, to paliwo jest lepszej jakości i ma jakieś dodatki, zainteresowani znajda sobie w necie ten test.

 

Owszem był, czytałem. 98 spowodowało spadek mocy a na V-power był jakiś śmieszny wzrost od wspomnianych dodatków.

 

....Co do konstrukcji to myślę, że jest w miarę nowa (2006r)....

 

To nie jest problem daty konstrukcji tylko wyżyłowania silnika. Żebyś miał pożytek z 98 o 100 już nie wspominając to musiałbyś podbić stopień sprężania. Metody są dwie, planowanie głowicy i wstawienie akcesoryjnych tłoków np. JE pistons.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój były GPZ na 98 łatwiej wkręcał się z dołu, mocy mu ie przybywało ale ładniej pracował. Za to ostatnim razem na polskiej autostradzie zalałem vervę i mocno żałowałem bo wlałem sobie takiego syfu, ze ledwo dojechałem do celu. Wniosek mój taki, ze jeszcze w dużym mieście mogę zalać 98 ale na małych stacjach mało kto to tankuje i może zdarzyć się taka akcja.

Ogólnie nie wierzę w jakies przyrosty mocy tylko od większej liczby oktanowej paliwa.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomijając jakość paliwa.

 

Silnik konstrukcyjnie nieprzystosowany na paliwie o więszej niż zakładana przy budowie liczbie oktanowej paliwa bedzie miał gorszą charakterystykę zewnetrzną. Chodzi o długość łańcuch węglowodorów i co za tym idzie prędkość czoła płomienia w komorze spalania. Czym wyzsza liczba oktanowa tym sam zapłon mieszanki trwa dłużej, więc tym bardziej można podnieść stopień sprężania który to przyspiesza proces spalania. Dzięki temu nie ma ryzyka spalania detonacyjnego. W samoadaptowalnych układach wtryskowych z czujnikami spalania stukowego komp na podstawie otrzymanych danych skoryguje czas zapłonu i mogę dzięki temu nastąpić kozystne zmiany w charakterystyce. W nieadaptowalnych układach wtryskowych czy gaźnikach paliwo o wyzszej liczbie oktanowej spowoduje spadki osiagów.

 

Oczywiście w kategoriach teoretycznych. W praktyce wazniejsza jest jakość paliwa.

Edytowane przez theodor.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prędkość czoła płomienia zależy od dwóch czynników (głównie)

Liczba oktanowa im wyższa tym wolniej rozchodzi się czoło płomienia.

Stopień sprężania im wyzszy tym szybciej rozchodzi się czoło płomienia.

 

Jest jakaś graniczna prędkość rozchodzenia się płomienia po której nastepuje spalanie stukowe.

 

Zgranie tych dwóch parametrów gwarantuje okreslone i właściwe wykorzystanie energii zapłonu mieszanki. I czym wyższy stopień spręzania tym większa sprawność termodynamiczna silnika. Tak więc sprawność nie zależy od liczby oktanowej paliwa a jej wartość jest zobligowana stopniem sprężania od którego to w istocie zależy.

 

Oczywiście jest wiele innych czynników jak kształt komory spalania, progi termiczne i wiele innych.

 

Jako ciekawostka np rozwiazanie problemu predkosci płomienia w silnikach o duzych srednicach tłoków przy zachowaniu wysokiego spręzu stosuje sie systemy dwuswiecowe.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...