Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

Puchar Polski Classic

WMMP PP wyścigi tanie ściganie youngtimer veteran

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
87 odpowiedzi w tym temacie

#1 konrad1f

    Spec - Szkoła Jazdy

  • Spec
  • 4115 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 05 lipiec 2002
  • Skąd:Kościan/Poznań
  • Motocykl:SC26s,SC35,NC27,JC20,M10

Napisano pon, 29 lut 2016 - 01:37

W tematach pokrewnych nie ma o tym słowa więc postanowiłem rozpocząć nowy wątek.

Od paru lat powoli acz systematycznie rozwijają się w Polsce wyścigi staruchów. Od sezonu 2016 zawody trafiają pod skrzydła PZM. Nie wiem czy to dobrze czy źle i jak to się rozwinie ale zawody nabierają oficjalnego statusu. Poza tym powstała nowa klasa pozwalająca na ściganie się sprzętami, których produkcja rozpoczęła się przed grudniem 1989r i o pojemności nie większej niż 580ccm.

Jak wiadomo klasa Youngtimer przy WMMP jakoś nie wypaliła. Żywię nadzieje, że przy zawodach staruchów taka klasa ma większe szanse przetrwania i rozwoju.

Kilka tygodni temu pojawił się kalendarz. Mamy 4 rundy:
28.05.2016 - Pszczółki
25.06.2016 - Koszalin
23.07.2016 - Pszczółki
20-21.08.2016 - Poznań

Jak widać część rund pokrywa się z pucharem 125open/moto3 a jedna jest przy WMMP

Kilka dni temu opublikowano w końcu regulamin rozgrywek w 2016:
http://www.pzm.pl/pl...yscigi_2016.pdf
na stronie 122 znajdziemy regulamin techniczny dla pucharu Classic

myślę, że jak do tej pory to najtańsza możliwa opcja aby zasmakować oficjalnej rywalizacji
zdanie red. Łowickiego już znam :D a co Wy myślicie o tym temacie?

#2 rozek

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2766 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 08 grudzień 2002
  • Skąd:Wysokie Mazowieckie
  • Motocykl:rd50 racer

Napisano pon, 29 lut 2016 - 06:43

Ja poszedlem po bandzie, narazie koszt zakupu i przygotowania sprzetu to ok 1 tys. zł, ale zeby jezdzic na 50ce to trzeba byc masochistą :) ale mi się podoba :)

#3 koroviov

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 758 postów
  • Na FM od: 08 sierpień 2011
  • Skąd:Trzebinia
  • Motocykl:Aprilia RS 125 SV 650S

Napisano pon, 29 lut 2016 - 09:46

Znaczy mam wyprowadzać moją WSK M06 z garażu? Rodzice byliby zachwyceni


"Leję na fałki i śmierdzące cwajtakty"

#4 Tommo

    MOTONITA - głaszczący manetkę

  • Forumowicze
  • 1640 postów
  • Wiek: 45
  • Na FM od: 05 luty 2009
  • Skąd:Nowe Miasto n/P
  • Motocykl:Z1000SX Tourer, VS1400

Napisano pon, 29 lut 2016 - 10:17

Super inicjatywa. Sam kilka sezonów zaliczyłem w odpowiedniku samochodowym i powiem, że jest to super zabawa!

 

Z tego co czytam klasa GP50 nie ma ograniczenia pojemnościowego.


Audi Sport


#5 Rura_

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - tańczący na ladze

  • Forumowicze
  • 819 postów
  • Wiek: 47
  • Na FM od: 29 marzec 2013
  • Skąd:Szczecin
  • Motocykl:MW-750 i inne

Napisano pon, 29 lut 2016 - 11:04

GPZta pięćsetka się akurat łapie wiekowo... Muszę pomyśleć, bo mam niedaleko taką całkiem zdrową...

"O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi.


#6 konrad1f

    Spec - Szkoła Jazdy

  • Topic Starter
  • Spec
  • 4115 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 05 lipiec 2002
  • Skąd:Kościan/Poznań
  • Motocykl:SC26s,SC35,NC27,JC20,M10

Napisano pon, 29 lut 2016 - 11:40

ja własnie zaklepałem sobie GS-a 500 motocykl nie na chodzie ale był tani :) .

GS ma ta przewagę, że przez całą produkcję prawie się nie zmienił .

jako, że motocykle mają być "period correct" będę musiał wymienić w nim przedni zacisk na starego typu i usunąć korki zawieszenia na takie bez możliwości regulacji .

o GPZ500 też myślałem (mocniejsza) ale w tym przypadku sprawa może być odrobinę trudniejsza - modele z lat osiemdziesiątych miały koła 16/18' i inne heble niż w późniejszych wersjach poza tym tanich części do GS-a jest mnóstwo.


Użytkownik konrad1f edytował ten post pon, 29 lut 2016 - 13:25


#7 M a D a F a K a

    MOTONITA - leżący na baku

  • Forumowicze
  • 1474 postów
  • Na FM od: 01 listopad 2005
  • Skąd:dolnośląskie
  • Motocykl:gs1000`78 CZ 350`88

Napisano pon, 29 lut 2016 - 12:01

CZ 350 podejdzie pod klasę, gdyż posiadam takową?


Użytkownik M a D a F a K a edytował ten post pon, 29 lut 2016 - 12:01


#8 rozek

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2766 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 08 grudzień 2002
  • Skąd:Wysokie Mazowieckie
  • Motocykl:rd50 racer

Napisano pon, 29 lut 2016 - 12:50

Super inicjatywa. Sam kilka sezonów zaliczyłem w odpowiedniku samochodowym i powiem, że jest to super zabawa!

 

Z tego co czytam klasa GP50 nie ma ograniczenia pojemnościowego.

 

 

Nie, jako jedyna nie ma podziału na klasy pojemnościowe bo ścigać się w niej mogą tylko 50ki... jak sama nazwa wskazuje :)



#9 Kamel-JG

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych

  • Forumowicze
  • 589 postów
  • Wiek: 33
  • Na FM od: 25 kwiecień 2006
  • Skąd:Jelenia Góra
  • Motocykl:Versys650;Ninja300;RS125

Napisano pon, 29 lut 2016 - 12:56

Mam Vespe PK50... ]:>

Acticam Motocykle Jelenia Góra -> www.acticam.com.pl

 

Komar 2352 -> S51 Enduro -> MBX80 -> AY50WR -> Mito125 -> GPZ600R -> RF600R -> ZX-12R -> GS500E + FZR600 + VTR 1000 SP-1, GSX-R600K3 Track,  Versys 650 Ninja 300 + RS125 Track


#10 konrad1f

    Spec - Szkoła Jazdy

  • Topic Starter
  • Spec
  • 4115 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 05 lipiec 2002
  • Skąd:Kościan/Poznań
  • Motocykl:SC26s,SC35,NC27,JC20,M10

Napisano pon, 29 lut 2016 - 13:25

CZ 350 podejdzie pod klasę, gdyż posiadam takową?

masz 6V czy 12V?



#11 Tommo

    MOTONITA - głaszczący manetkę

  • Forumowicze
  • 1640 postów
  • Wiek: 45
  • Na FM od: 05 luty 2009
  • Skąd:Nowe Miasto n/P
  • Motocykl:Z1000SX Tourer, VS1400

Napisano pon, 29 lut 2016 - 14:03

 

 

Nie, jako jedyna nie ma podziału na klasy pojemnościowe bo ścigać się w niej mogą tylko 50ki... jak sama nazwa wskazuje :)

Tak doczytałem już. Dlaczego tylko piszą, że to jest motocykl ? :)


Audi Sport


#12 Rura_

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - tańczący na ladze

  • Forumowicze
  • 819 postów
  • Wiek: 47
  • Na FM od: 29 marzec 2013
  • Skąd:Szczecin
  • Motocykl:MW-750 i inne

Napisano pon, 29 lut 2016 - 14:06

12V też powinna się łapać, bo przed 89 trzaskali je już. Fajnie to można zrobić i to na częściach z epoki ;). Idzie skrzyżować z zawiasem etki 250 i mamy normalne heble wtedy. Tylko trzeba szprychować piastę etkowską na czetową felę. Jeszcze można z wałem kombinować :). Fajnie wtedy jeździ...

Edyta: Tommo a zobacz definicję motocykla ;). Wsio co jeździ więcej niż 45 /h.

Użytkownik rura_sn-n edytował ten post pon, 29 lut 2016 - 14:08

"O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi.


#13 M a D a F a K a

    MOTONITA - leżący na baku

  • Forumowicze
  • 1474 postów
  • Na FM od: 01 listopad 2005
  • Skąd:dolnośląskie
  • Motocykl:gs1000`78 CZ 350`88

Napisano pon, 29 lut 2016 - 14:46

12v, R2, 1988, 2T, 350, 472.6, 150W, jedynka w dół. Ten sprzęt ma w sobie coś tylko ku*wa nie wiem co!


Użytkownik M a D a F a K a edytował ten post pon, 29 lut 2016 - 14:47


#14 heniek128

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szorujący kolanami

  • Forumowicze
  • 2912 postów
  • Wiek: 32
  • Na FM od: 27 marzec 2003
  • Skąd:Lubin / Wrocław
  • Motocykl:Brzydki

Napisano pon, 29 lut 2016 - 15:42

rgv 250 a dla bogatych rgv 500, ns400r:)



#15 Rura_

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - tańczący na ladze

  • Forumowicze
  • 819 postów
  • Wiek: 47
  • Na FM od: 29 marzec 2013
  • Skąd:Szczecin
  • Motocykl:MW-750 i inne

Napisano pon, 29 lut 2016 - 15:42

CZet Gut Motorrad... Zwei takt - zwei zylinder ;).

"O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi.


#16 M a D a F a K a

    MOTONITA - leżący na baku

  • Forumowicze
  • 1474 postów
  • Na FM od: 01 listopad 2005
  • Skąd:dolnośląskie
  • Motocykl:gs1000`78 CZ 350`88

Napisano pon, 29 lut 2016 - 16:58

Ceska Zbrojvka



#17 konrad1f

    Spec - Szkoła Jazdy

  • Topic Starter
  • Spec
  • 4115 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 05 lipiec 2002
  • Skąd:Kościan/Poznań
  • Motocykl:SC26s,SC35,NC27,JC20,M10

Napisano pon, 29 lut 2016 - 17:34

rgv 250 a dla bogatych rgv 500, ns400r:)

 

to zupełnie nie ta liga, co w Twoim komentarzu ale pierwotnie myślałem o cb1. i tak mi przeszło ze względu na cenę zakupu i dostępność części, niemniej motorek fajny - lekki, dynamiczny-55KM, koła 17", rozrząd na kołach zębatych

fajne są też vfr400 czy cbr400 ale jeszcze tego mniej, droższe i wujowy rozmiar kół



12v, R2, 1988, 2T, 350, 472.6, 150W, jedynka w dół. Ten sprzęt ma w sobie coś tylko ku*wa nie wiem co!

to był mój pierwszy prawdziwy motocykl :D (89r)

faktycznie nie wiem co to miało ale wygląd bardziej mi się podobał niż ETZ250, która miałem po niej


Użytkownik konrad1f edytował ten post pon, 29 lut 2016 - 18:31


#18 Rura_

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - tańczący na ladze

  • Forumowicze
  • 819 postów
  • Wiek: 47
  • Na FM od: 29 marzec 2013
  • Skąd:Szczecin
  • Motocykl:MW-750 i inne

Napisano pon, 29 lut 2016 - 19:10

I lepiej jeździło niż etka. Szczególnie po modzie przodu ;).

 

Dobra ale jednego nie rozumiem - motocykle w teorii mogą być po 89 roku, o ile model był wypuszczony przed tym rokiem - ale części wyprodukowanych po tym roku używać nie można. To co tuning wsteczny i szukać wszystkiego łącznie z oponami z przed '89? Akurat Youngtimer jest najbiedniejszych opisana i na dobrą sprawę wcale...


"O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi.


#19 Gośćkomandosek_*

  • Gość
  • Na FM od: --

Napisano pon, 29 lut 2016 - 19:39

ja własnie zaklepałem sobie GS-a 500 motocykl nie na chodzie ale był tani :) .

GS ma ta przewagę, że przez całą produkcję prawie się nie zmienił .

jako, że motocykle mają być "period correct" będę musiał wymienić w nim przedni zacisk na starego typu i usunąć korki zawieszenia na takie bez możliwości regulacji .

o GPZ500 też myślałem (mocniejsza) ale w tym przypadku sprawa może być odrobinę trudniejsza - modele z lat osiemdziesiątych miały koła 16/18' i inne heble niż w późniejszych wersjach poza tym tanich części do GS-a jest mnóstwo.

 

Konrad jesteś pewien tych korków do regulacji? Jestem całkiem pewien, że giees miał korki regulacji od początku produkcji aż do liftu koło roku 2000. 



Czy trochę wcześniej, nie pamietam już.



#20 konrad1f

    Spec - Szkoła Jazdy

  • Topic Starter
  • Spec
  • 4115 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 05 lipiec 2002
  • Skąd:Kościan/Poznań
  • Motocykl:SC26s,SC35,NC27,JC20,M10

Napisano pon, 29 lut 2016 - 21:16

I lepiej jeździło niż etka. Szczególnie po modzie przodu ;).
 
Dobra ale jednego nie rozumiem - motocykle w teorii mogą być po 89 roku, o ile model był wypuszczony przed tym rokiem - ale części wyprodukowanych po tym roku używać nie można. To co tuning wsteczny i szukać wszystkiego łącznie z oponami z przed '89? Akurat Youngtimer jest najbiedniejszych opisana i na dobrą sprawę wcale...


części nie sprzed 90r ale TAKIE JAK przed końcem 89r
wcale...że co? :)

Konrad jesteś pewien tych korków do regulacji? Jestem całkiem pewien, że giees miał korki regulacji od początku produkcji aż do liftu koło roku 2000. 


Czy trochę wcześniej, nie pamietam już.

z tego co czytałem to regulacja napięcia przodu pojawiła się w 93r





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: WMMP, PP, wyścigi, tanie, ściganie, youngtimer, veteran

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 Forumowiczów, 2 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |