Darek Warmia-Mazury Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2013 (edytowane) Noo...wstawiłem Evoka do warsztatu... www.powerchoppers.pl http://powerchoppers...lbum/index.html "...zajmujących się budową, stylizacją oraz naprawą motocykli. Specjalizacja motocykle ciężkie Harley-Davidson oraz japońskie. I prowadzących sprzedaż nowych części customowych do motocykli Harley-Davidson..." Będziemy szukać...przyczyn :) Edytowane 1 Maja 2013 przez Darek Iława Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczyrk Opublikowano 1 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 Zobacz moja pierwsza jazdę po przeróbce-jeszcze bez blach-po pierwszym odpaleniu pare dni temu.Silnik orginal Evo,wydechy Vance Hines,gaźnik Mikuni HSR 42.Orginalnie był na jakis pustych wydechach-samoróbach-gaxniku s&s-a i dzwięk silnika podobny był do twojego-taki "niedojebany"-teraz na hsr pyka klasowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NATHAN Opublikowano 1 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 (edytowane) Fisu, cóż więcej powiedzieć - jak zwykle wielkie dzięki za wyjaśnienie :)Twoje posty staram się czytać bardzo uważnie, m.in. ten o wałkach z kiedyś, że Electra ma wałek z mocnym dołem, bo wiadomo - masa :)Twoje posty ogólnie zajebiście sie czyta bo mimo że często długie, to nie ma tam żadnych pierdoł tylko rzeczowo i na temat, podobnie jak z tym artem z czytelni motocyklowej czyli Evo Vs Twin Cam :) (i naprawdę piszę to bez włażenia Ci w 4 litery :biggrin: ). qurim - pamiętam też Twój post o Screamin Eagle pierwszej generacji, że były głośniejsze i miały jednak lepszy dźwięk :buttrock: rozumiem że miałeś takie jak moje na myśli ? :biggrin:Screamin Eagle II celowo nie chciałem, ich brzmienie mi się po prostu nie podoba. Fisu : a jeszcze co do wałków, i tutaj znowu podam przykład z Renegata a konkretniej filmiki :biggrin: zauważyłem że w różnych odcinkach/sezonach miał różne wałki/konfiguracje silnika. Słychać to szczególnie na wolnych, ale również pod obciążeniem dźwięk jest taki specyficzny, szczególnie na 1 biegu jak rusza - jakby mu sie ślizgało sprzęgło :biggrin:Pewnie jest to też sprawa wydechów, wyglądają podobnie jak moje ale są w całości (nie składają sie z dwóch części) i nie mają właśnie napisów. Poniżej filmiki : ( skupcie się proszę tylko na pracy silnika :biggrin: na wolnych i pod obciążeniem) http://www.youtube.com/watch?v=qiNPuiLopOs http://www.youtube.com/watch?v=fAeIOjNuGqA Na tych dwóch powyżej dźwięk na wolnych jest moim zdaniem nieseryjny, a przynajmniej zupełnie inny niż mój, a mam (raczej) serię. ------------------------------------------------------------ A tutaj poniżej przedstawiam filmik na którym chodzi zupełnie inaczej niż na tych dwóch w/w - właśnie tak jakby od niechcenia :biggrin: czy jest to właśnie coś w stylu wałka "L" ? http://www.youtube.com/watch?v=Ii36KbcrpuE A co do wydechów jakie tam miał, to właśnie na tym trzecim filmiku widać że są skrojone jak moje, ale nie posiadają żądnych napisów. I jeszcze fotka : Btw. mój chodzi bardzo ładnie na tych SE 1, nagram filmik i wrzucę tu, ale pewnie się Fisu domyślasz brzmienia, bo siedzisz już długo w temacie :) Btw. 2 : Vance & Hines również nie chciałem, uparłem się na SE 1, szczególnie po tym jak qurim napisał że są głośniejsze i lepiej brzmią niż SE 2 gen - nie żałuję zakupu :biggrin: Edytowane 1 Maja 2013 przez NATHAN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Warmia-Mazury Opublikowano 1 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 (edytowane) Witam...dzięki Szczyrk za filmik ! A my dzisiaj znalezliśmy jednego z głównych (mam nadzieję) winowajców mojego dotychczasowego "soundu" :)To wałek Andrews EV 27...zamieniliśmy go na oryginalny HD N-Grind. 92-99 EVO i jest o niebo lepiej...mocy mu nie ubyło może nawet " lepiej się zbiera w całym zakresie " i jest to patataj...moduł zapłonowy też zostawiliśmy oryginalny.Arytmii jeszcze brak :( Jak będę miał filmik to go wrzucę Edytowane 2 Maja 2013 przez Darek Iława Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Indian Opublikowano 1 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Warmia-Mazury Opublikowano 4 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 :)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Warmia-Mazury Opublikowano 6 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2013 (edytowane) Witam... dla przypomnienia...miałem wcześniej założony wałek Andrews EV 27 teraz mam oryginalny HD "N" uzyskaliśmy pożądany sound patataj arytmia patataj arytmia...ale tylko na zimnym silniku na gorącym wszystko idzie w lassss :banghead: .Czy to może być wina złego ustawienia gaźnika S&S a może ten gaźnik "nie lubi" gorąca ??? Dodam , że wydechów jeszcze nie rozdzieliłem dalej są 2 into 2.( może ktoś na forum osobiście to zrobił i czy były jakieś następstwa tego rozdzielenia? ) a moduł zapłonowy został oryginalny. A może voes coś tu miesza ? Fisu stwierdził , że to może być złe ustawienie gaźnika...może ktoś jeszcze dorzuci cegiełkę z sensowną podpowiedzią :) Edytowane 6 Maja 2013 przez Darek Iława Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NATHAN Opublikowano 7 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2013 (edytowane) A ja jeszcze zapytam fisa o wałek "L" :)Czytałem Twój post z listopada i tam właśnie wspominałeś że masz ELke u siebie.Moje pytanie jest takie, jeśli bym wrzucił taką "L" do swojego seryjnego 98 EVO, to czego mogę sie spodziewać ?Rozumiem że nie muszę wrzucać regulowanych lasek popychaczy, bo że zmienić łożysko wałka na Torringtona i zawór odmy na S&S to wiem ;)Ale czy ta "L" można wrzucić do seryjnego motoru czy pasuje zmienić jeszcze gaźnik, filtr powietrza, zapłon ?No i jak zmieni się charakterystyka, bo pisałes że seryjna "Nka" ma mocniejszy dół.I rozumiem że zmieni się też dźwięk silnika pod obciążeniem (wolne mnie nie interesują ;) ) na bardziej Harleyowski ;) Edytowane 7 Maja 2013 przez NATHAN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Warmia-Mazury Opublikowano 7 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2013 (edytowane) Dla NATHAN : Wałek HD "L" ma bardzo zbliżone parametry do wałka Andrews EV 27.Jak znajdę w necie ich specyfikację to Ci podeślę link . Tu cytat z http://www.harley-davidsonforums.com/forums/engine/27913-stock-1997-evo-80in-cam-suggestions-2.html " EV27 jest niemal repliką starego "L-grind" cam (1981/91) z początku lat 90-tych, przed spacerem EPA kruszenia przyzwoite HPS ..... z wyjątkiem czasu trwania.Następnie, "N-Grind" cam został wprowadzony i jest w kształcie jajka, bez płaskiego czasu oznaczający obszar. Wyciąg jest 0,472 ", w stosunku do L-mielenia, który był 0,495", tak samo jak EV27. Czas było skąpe 208-I 202-E na N-mielenia, w stosunku do L-mielenia w 218-232, I-e.Czas ev27 jest 236-E, 240-I. " Edytowane 7 Maja 2013 przez Darek Iława Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 7 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2013 Co to za belkot drogi Darku ???Daj angielski tekst to go przetlumacze w wolnej chwili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Warmia-Mazury Opublikowano 7 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2013 Co to za belkot drogi Darku ???Daj angielski tekst to go przetlumacze w wolnej chwili.To takie "szybkie" tłumaczenie przez tłumacza :) a oryginał jest w linku powyżej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 7 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2013 OK znalazlem ten post :"EV27 jest niemal repliką starego "L-grind" cam (1981/91) z początku lat 90-tych, przed wprowadzeniem ograniczen EPA niszczacych rzeczywiste osiagi ..... z wyjątkiem czasu otwarcia.Następnie, "N-Grind" cam został wprowadzony i jest w kształcie jajka, bez płaskiej czesci wyznaczająca okres otwarcia. Wznios jest 0,472 ", w stosunku do zarysu L, który był 0,495", tak samo jak EV27. Czasy otwarcia były krotkie 208-ssanie 202-wydech na zarysie N, w stosunku do zarysu L - 218-232, ssanie/ wydech." L - grind = zarys LN - grind = zarys NTo sa ksztalty szlifowania krzywek zaworowych.Nie ma sensu stosowania tlumacza google, ktory jest tlumaczem jez potocznego uzywac do jezyka technicznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NATHAN Opublikowano 7 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2013 Dzięki Darek, a przede wszystkim Panie Adamie za fachowe tłumaczenie :)Oznacza to rozumiem że moje 98 EVO jest trochę "wykastrowane", wałkiem "N" oraz w moim roczniku na stany wkładali najmniejszą dyszę główna (paliwa ?) bodajże 165 (gdzie dawniej taka dysza szła tylko na kalifornie), podczas gdy np. w 1991 czyli jeszcze przed "cięciami" EPA dysza główna była 185 (na wszystkie stany oprócz kalifornii), a w 92 już tylko 175, i później już ładowali przeważnie 165.Zapewne chodziło o zaostrzenie właśnie norm spalin itp. Stronę wcześniej wkleiłem filmiki z Renegata, czy tam po pracy silnika na wolnych/pod obciążeniem można mniej więcej ocenić jakiego typu mógł być tam wałek ?Bo wolne obroty nie dosć że szybkie to w dodatku właśnie sprawiają wrażenie jakby był tam wałek z krótkimi czasami otwarcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Warmia-Mazury Opublikowano 8 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 NATHAN a masz nagrane jak Twój " gada " ? Wrzuć do odsłuchu...:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NATHAN Opublikowano 8 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 Spoko nagram i wrzucę tu :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.