Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Z SHL jak wyzej HD1940 - olalbym, do jezdzenia weekendowego i pokazywania R25/3, do pokazywania i jezdzenia okazjonalnego R35.
  3. Już zaczynają schodzić na ziemię ? WSK`i po 25 tys zł czy Motorynki po 14 już się nie sprzedają ? (od dobrych 3 lat)...
  4. Dzisiaj
  5. Hipotetyczne określenie co dla kogoś jest lepsze to jak zgadywanie czy za rok będzie padał deszcz. SHL to temat wyłącznie polski. BMW można w razie potrzeby sprzedać za granicą. Ja nie rozumiem pędu na pojazdy z PRL. Techniczne każde BMW jest lepsze id SHL.
  6. Od kolekcjonera pojawiła się możliwość zakupu, Każdy w stanie db, SHL M11 w stanie prawie fabrycznym (14 tys przebiegu). Ceny poniżej dychy. Mogę wybrać 1 maszynę. Wiec jaka z tych maszyn może być najlepsza? Zdjęcia poglądowe.
  7. Przy jego gabarytach na cokolwiek by nie wsiadł będzie wyglądał ... nie wspominając o maszynie. No wielkie chłopisko. Czymżeś go karmił że tak urósł ? 😉 Miasto itp - tylko i wyłącznie skuter, coś klasycznego jak Piaggio itp... bez problemu sobie z nim poradzi, na dodatek tam wszystko między 50cm3 a 300cm3 wygląda niemal tak samo zatem parkujesz gdziekolwiek, między rowerami, na chodniku przy krawędzi prostopadle czy na płatne parkingi wjeżdżasz "przerwą" (dla rowerów) w szlabanie i stawiasz za free. Np https://www.piaggio.com/pl_PL/models/liberty/liberty-125-4s3v-2025/ na moje przy wyglądzie tego skutera (czyli duże koła, przednie ma 16") "zniknie" ten jego wzrost. No chyba że woli coś nowoczesniejszego a mniej stylowego to wtedy np QJ Motor MTX 125 i masz aż 15KM i silnik już chłodzony cieczą Albo jakie TRX/SRK tego samego producenta ale... tutaj obawiam się że będzie wyglądał trochę komicznie z tym swoim wzrostem
  8. Wczoraj
  9. To już pewnie dopiero przed jaką dłuższą trasą (tylko czy jeszcze się uda w tym sezonie...) ale nim ona dwa palące problemy: 1) opony musowo 2) uszczelniacze lag przednich bo już to trochę co wczoraj polatała i usmarowane rury. Tylko w ruch poszło. W 2-3 miejscach widać już na części pracującej lag ogniska korozji, purchle się porobiły. Robal albo kamień, 10 lat stania zrobiło swoje. I teraz pytanie czy da radę to jakoś chałupniczo doraźnie naprawić ? Nie wiem ? Spolerować ?
  10. Nie wiem co Ci w maszynie stało ale jako posiadacz włoszczyzny :) proponuję zacząć od wyczyszczenia wszystkich styków elektrycznych. Jak możesz i potrafisz wymień uszkodzone kable razem z konektorami a nawet kostkami. Do tego wyczyścić miejsca styku do masy.
  11. Ostatni tydzień
  12. Aprilia Atlantic 500 skuter zgasl mi w czasie jazdy . Po zakreceniu rozrusznikiem na chwile odpalił ale nie chciał wejść na obroty i zgasł . Po rozkręceniu widzę iskra jest choć może słaba bo czerwona , paliwo ze wtryskiwacza tez dochodzi .Moim zdaniem trochę wolno kręci rozrusznik ale to nie ma raczej związku ze zgasnięciem podczas jazdy . Po zdjeciu kolejnej obudowy znalazłem spaloną izolacje i błękitną śniedź na kablach z alternatora na regulator . Jeden z kabli ma odbarwienie tak sie zastanawiam dlaczego tak sie ten odcinek grzał kostka ma łady styk konektory nie przypalone . Nie wiem wyciąć ten kawałek i dosztukować nowym kablem czy włożyc w koszulkę termokurczliwą bo żyła niby cała nie widać przegniłych nitek . Być może to nie jest jedyna przyczyna ,że nie odpala ale na pewno trzeba zacząc od poprawienia tego bo musiało wpłynąc spadek napięcia .
  13. Piasek, zrób parę tankowań 98 może, a potem na dłuższy postój też, by w przewodach było jak najmniej etanolu... w sumie, to i zbiornik na zimę zdałoby się osuszyć...
  14. Na szczęście obeszło się bez tego. Znajomy mechanik ma myjkę ultradźwiekową. Po zabiegu podpięte wtyczki, wężyki i od strzała 🙂 20 kilosów zrobiła na rozgrzewkę i olej z silnika poszedł a za nim filtr. Termostat chyba nie trzyma bo na postoju pięknie się podnosi do pionowej pozycji ale w biegu "stygnie" i trzyma kawałek za niebieskim polem. Opon potrzebuję bo te co na niej siedzą choć fabryczne nówki (jeszcze cycki mają), zużycia zero to niestety wartość jedynie jako przyciśnięcie plandeki na stercie drewna opałowego na zimę. DOT z 2014r 🙂 100/90 R18 przód 130/90 R17 tył ABS wszystko się uruchomiło, płynu i odpowietrzenia potrzebowało i po pierwszym pełnym obrocie kół - pogasło wszystko samo. Sprawdzone - działa... oj baaaardzo szybko działa na tych plastikach.
  15. Witam, czy ktoś z was używał tego regulatora od ATV przed dłuższy czas ? Bo chciałem to właśnie założyć ale zdania są podzielone. Spotkałem się z taką opinią : "Regulatory montowane do statora SEM to np 343620 , 343875 i są to regulatory szeregowe.Pobierają prąd i obciążają silnik tylko wtedy gdy jest zapotrzebowanie i tylko tyle prądu ile potrzebuje akumulator, oswietlenie.Regulatory chińskie , tajwańskie i inne tanie rozwiązania to regulatory równoległe które cały czas obciązaja silnik i cewki a nadwyżke wydajnosci cewek zwierają do masy, mocniej nagrzewają się cewki w statorze" Odnośnie tego miałbym pytanie, czy rzeczywiście skraca to żywotność, bądź zabija stator ?
  16. Witam wszystkich serdecznie, Jestem zielony w skuterach więc chciałem spytać się was o poradę. Mój 16 letni syn zrobił prawo jazdy kat.A1 i teraz czas zakupić dla niego skuter. Chłopak ma 2 metry wzrostu i prawie 100kg wagi. Jazda głównie po Warszawie i okolicach. Na jakie modele/roczniki proponuje od zwracać uwagę?
  17. @Piasek80- zgadzam się z Tobą w pełnej rozciągłości, ale to były inne czasy. Też śmigałem na motorynce (Romet Pony 50 cm3) po Warszawie -, po ulicach, chodnikach, gdzie chciałem i miałem 11-15 lat 🙂 @Qadrat - uważam CRF300L za dobre moto dla mnie, tj. do spokojnego "pyrkania" po lesie. Wiem, że to nie jest wyczynowy sprzęt, jak Yamaha WR 250F czy KTM EXC 250. CRF 300L uważam za sprzęt wystarczający a jak weźmie się pod uwagę mój budżet to wręcz idealny, bo bardziej sportowe moto odjechały cenowo nieźle. @konrad1f - możesz mieć rację, nie wchodziłem w szczegóły, bo decydującym kosztem jednak jest koszt kursu a nie wizyta u lekarza 🙂 Kurs jest najdroższy. Co do robienia prawka w dowolnym miejscu (to nie byłem pewien, napisałem dlatego "chyba"), ale jak piszesz, że można w dowolnym miejscu - to jest dla mnie dobra wiadomość! DZIEKI!
  18. w WORDach nie ma czegoś takiego jak trasa egzaminacyjna ... od wielu lat.
  19. proszę Cię! musisz pisać takie kocopoły?! prawko możesz w pl robić gdziekolwiek (czy kurs, czy egzamin) - nie ma rejonizacji. jedynie PKK wyrabiasz w miejscu zamieszkania. nie zameldowania ale zamieszkania! badanie lekarskie na prawko to 200zł - cena regulowana rozporządzeniem! egzamin na kat. A to 287zł (teoria 57zł, praktyka 230zł)
  20. Przy tych gabarytach zawiecha w CRF też będzie pracować na skraju wytrzymałości 😁 Od dwóch lat ujeżdżam 300L, kupiłem w salonie. Jak nie masz ostrego zacięcia terenowego tylko chcesz sobie spokojnie jeździć po bezdrożach to zawieszenie da radę. Jak chcesz odkręcać manetę i fruwać po wybojach z prędkościami pod 100 km/h to będziesz musiał zawieszenie zmodzić. Plus taki, że do CRF masz od cholery firm robiących zawieszenia: od budżetowych YSS przez Hyperpro do najwyższej półki czyli Ohlinsa.
  21. Skombinowałem diodę i na kabelkach wpiąłem pod wtyczki wtryskiwaczy. Na zapłonie i rozruszniku miga czyli sygnał jest. A wtryski stoją. Wychodzi na to że wszystkie trzy. Teraz pytanie czy to jest rozbieralne ? naprawialne ? wymienialne jakieś zestawy naprawcze ? Czy jakaś myjka ultradźwiękowa może je zreanimuje ? czy szukać nowych/używanych ?
  22. nie wiem w jakiej okolicy mieszkasz. w mojej (jak i wg statystyk w całym kraju) od lat liczba stacji na podobnym poziomie
  23. Ja tak robiłem za gnoja (16 lat) i do dziś nie mogę przeboleć że "posłuchałem rodziców" i zamiast iść z kumplami do sąsiedniej miejscowości gdzie był PZMot a przy nim autoszkoła i robili wszystkie kategorie - poszedłem do lokalnej autoszkoły gdzie sobie po lekcjach szedłem na jazdy ale robili tylko ABT. " Dzisiaj ja mam A i B a oni pełną litanię włącznie z przyczepami do autobusów... Blankiecik wart... 50 koła ? przy dzisiejszych stawkach... ? No i potężne narzędzie otwierające wiele drzwi na rynku pracy... A wiadomo jak to kiedyś robili... B robiło sie, to na A wpisywali z automatu - jak zdasz w WORDZIE znaczy że umiesz jeździć. No bo każdy umiał... Motorynki, komarki, czasy kiedy garaże pełne były demoludów. W wieku 12-13 lat lataliśmy po wsi na Kobuzach i innych Mińskach a czasem i ETZ sie trafiła. Podobnie kumple na D... C+E robił kurs a do egzaminu wpisywali całą resztę i idź sobie chłopie radź... Jak umiał STARem z przczyczepą plac w WORDZIE i miasto zrobić to potem D tylko plac machnął i zdane wszystko.
  24. Kurs (teoria + praktyka) od 2800 do 4000 - zależy od lokalizacji w PL (a chyba trzeba robić w miejscu zameldowania), lekarskie poświadczenie 250, zdjęcia + jakieś papiery 100, egzamin 350. Mogłem zrobić kiedyś A+B od razu za grosze, a teraz obie kategorie to około 9k zł.
  25. 🙂 Myślę że obecna sytuacja z podwyżkami cen - będzie klasycznym samozaoraniem branży SKP. Jeżeli przy tych ("niepołacalnych" dotychczas) stawkach liczba SKP w minione 10 lat zwiększyła się 3-krotnie (analizuję moją okolicę), to po podniesieniu stawek na "życiowe" liczba obecnie istniejących się minimum podwoi... i to w ciągu najbliższych już nie 10ciu a 5ciu lat... a co za tym idzie znowu pojawi się skowyt z branży że oni nie mają z czego żyć i trzeba podnieść stawki
  26. A to akurat bo pewnie jest w 100% Polakiem. Widziałeś prawdziwego Polaka co nie narzeka? :D
  27. wybrałbyś ryby... też taniej by nie było. Parę weekendów na pobliskiej budowie jako "młodszy łopatowy" i na prawko zarobisz 😉 Poważnie 4 klocki kosztuje dzisiaj A ??!!?? Za B tyle wołają...
  28. badania lekarskie owszem ale na samo prawko żadnych psychotestów nie potrzeba. jeśli chodzi o badania lekarskie to jeżeli widzisz to reszta badań polega na "proszę kaszlnąć, poproszę 200zł".
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...