Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
-
BMW K75 co to warte ?
Adam M. odpowiedział(a) na Piasek80 temat w Sport/Naked/Turystyk/Turystyczne Enduro/Maxi Skutery
No gratulacje, wyglada wreszcie zadbana i najwyrazniej pracuje zadowalajaco. Jezeli lagi czysciles z rdzy to normalne ze olej zostaje nw nich trzymajac sie we wglebieniach i rysach w chromie. - Dzisiaj
-
BMW K75 co to warte ?
Piasek80 odpowiedział(a) na Piasek80 temat w Sport/Naked/Turystyk/Turystyczne Enduro/Maxi Skutery
Powoli się rozjeżdżamy. Ub. niedziela pierwsza większa trasa - 250km łącznie - na nowych oponach. Przepaść. Inaczej się tego nie da nazwać. Przy mocnym hamowaniu (dla testów) lagi przednie chowają się o pełną długość skoku niemalże a ABS jeszcze się nie załącza. Trzeba na prawdę sandał sprzedać na tylny żeby zadziałał. Przy okazji filtr paliwa w zbiorniku zmieniony - no trzeba im oddać: po ch.. go upier... w tym zbiorniku to ja nie wiem. Ori BMW, przy wyjmowaniu chyba starło się chyba od paluchów miejsce z datą produkcji (albo samo się zmyło od benzyny) ale bym się nie zdziwił jakby od fabryki jeszcze nikogo tam nie było. Śladów żadnych ingerencji nie zauważyłem. Z filtra zleciało sporo czarnego syfu, paprochów, a po montażu nowego pompa paliwa zauważalnie ciszej zaczęła pracować. Olej w skrzyni nowy - zauważalnie poprawiła się kultura zmiany biegów, jakoś tak miękko i precyzyjniej, klik-klik... W lagach też + uszczelniacze ale... nie wiem czy te uszczelniacze nie do końca "fajne" czy też może to wpływ niskich temperatur bo dość sporo filmu olejowego na tych lagach zostaje. Znaczy zgarniacze coś nie do końca ? Czy może muszą się ułożyć ? A może to już objaw zużytych rur chromowanych ? Bo mi gdzieś w serwisówce mignęło zdjęcie pomiarów ich średnicy... No ale kurna warstwa chromowa jest - nic tam nie wytarte "do surowej stali" Lagi z rudej udało się spolerować do niemal gładkiego. Pod palcem wyczuwalne no i optycznie ślady widać ale raz że trzeba się przyjrzeć bo dopiero wtedy a dwa że nie ma purchli jak wcześniej. Na pierwsze poszła włóknina ścierna ale delikatna, a finalnie filcowa z jakąś tam pastą polerską do chromów. Nie jest źle. - Ostatni tydzień
-
Piasek80 obserwuje zawartość Motocykl na długą podróż 300cc-700cc? i Aktywny wydech w motocyklu
-
Aliexpreress ma dziesiątki gotowych rozwiązań. Pierwsza lepsza z brzegu - mechaniczna https://www.aliexpress.com/p/tesla-landing/index.html?scenario=c_ppc_item_bridge&productId=1005009740974810&_immersiveMode=true&withMainCard=true&src=google&aff_platform=true&isdl=y&src=google&albch=shopping&acnt=708-803-3821&isdl=y&slnk=&plac=&mtctp=&albbt=Google_7_shopping&aff_platform=google&aff_short_key=UneMJZVf&gclsrc=aw.ds&&albagn=888888&&ds_e_adid=&ds_e_matchtype=&ds_e_device=c&ds_e_network=x&ds_e_product_group_id=&ds_e_product_id=pl1005009740974810&ds_e_product_merchant_id=509205757&ds_e_product_country=PL&ds_e_product_language=pl&ds_e_product_channel=online&ds_e_product_store_id=&ds_url_v=2&albcp=19783921806&albag=&isSmbAutoCall=false&needSmbHouyi=false&gad_source=1&gad_campaignid=19791801044&gclid=EAIaIQobChMIuJT_tJiEkAMV75GDBx1dKy7KEAQYBiABEgL4ifD_BwE
-
Zarejestrował się nowy użytkownik: RoryGilmor
-
Zarejestrował się nowy użytkownik: jaku.b
-
Witam planuje zrobienie od podstaw do hondy varadero 125 na wtrysku wydechu przelotowego w którym zamontuje przepustnice która domyślnie będzie ustawiona na taki sam back presure jak w oryginalnym układzie wydechowym a po przełączeniu trybu przepustnica otworzy się na maksa i nie będzie nic blokowała co myślicie o takim rozwiązaniu głównym celem jest zminimalizowanie strzelania z wydechu i lekkie jego wyciszenie
-
Zarejestrował się nowy użytkownik: Mateusz1991
-
Zarejestrował się nowy użytkownik: ZbiPel
- Wcześniejsza
-
Motocykl na długą podróż 300cc-700cc?
Piasek80 odpowiedział(a) na Artur 76 temat w Sport/Naked/Turystyk/Turystyczne Enduro/Maxi Skutery
Voge 300 GY Rally Kove 450 Rally (tutaj cena już niestety jak za duże adventure`y o poj. 800cm3 czyli dobrze ponad 40tys zł) Keeway TX450R Honda CRF 300 Rally -
Motocykl na długą podróż 300cc-700cc?
fincher odpowiedział(a) na Artur 76 temat w Sport/Naked/Turystyk/Turystyczne Enduro/Maxi Skutery
Łopata w ruch. Jak po takim czasie rynek małych ADV? Himalayan, Cf Moto 450, KTM 390 Jest coś jeszcze godnego uwagi? -
BMW K75 co to warte ?
jonaszko odpowiedział(a) na Piasek80 temat w Sport/Naked/Turystyk/Turystyczne Enduro/Maxi Skutery
Do tego motocykla nie ma potrzeby stosować łożyska C3. Za chwilę będziesz pytał dlaczego ci kierownica trzepie. -
BMW K75 co to warte ?
Piasek80 odpowiedział(a) na Piasek80 temat w Sport/Naked/Turystyk/Turystyczne Enduro/Maxi Skutery
Podobno lepsze... bo przemysł bierze... zobaczymy -
Wysokość cylindrów Dniepr
HD1940 odpowiedział(a) na Stefan Kowalski temat w Mechanika Motocykli Weteran
Gumki nue są jednakowe z obu stron. Od strony silnika mają podebranie wewnątrz otworu, w które może wsuwać się w czasie pracy popychacz. Oryginalne miały też oznaczenie trójkąt/strzałkę, które wskazywało górę silnika - gumkę trzeba było montować tym znacznikiem w stronę prądnicy/alternatora. Odwrotny montaż nie zaoewni szczelności. I warto gumki od strony silnika posmarować silikonem. -
Sporo czasu minęło, zatem dorzucę mały wyciąg z moich realizacji. Są to jedne z wielu do tej pory wykonane. Resztę oczywiście można znaleźć w internecie, na moich social mediach (pod szyldem Aerografit tudzież Aerografit Studio) i oczywiście na mojej stronie internetowej https://www.aerografit.pl/ gdzie na bieżąco wrzucam każde swoje nowe malowanie aerografem jakie na bieżąco realizuję. Z kolei gdyby kogoś interesowało to tutaj są dane kontaktowe i linki do moich social mediów: https://www.aerografit.pl/kontakt.html aerograf | Aerografit - kontakt i social media
- 4 odpowiedzi
-
- aerograf
- aerografit
-
(i 5 więcej)
Oznaczone tagami:
-
BMW K75 co to warte ?
Adam M. odpowiedział(a) na Piasek80 temat w Sport/Naked/Turystyk/Turystyczne Enduro/Maxi Skutery
Ja w swojej wymienilem wszystko tzn tulejki, uszczelniacze i b. wazne oslony przeciwpylowe. Normalnie nikt ich nie wymienia, a one wlasnie odpowiadaja za ochrone uszczelniaczy. -
Kawasaki VN 900 światł stop
Adam M. odpowiedział(a) na Phantonym temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Zarowka padla? -
Wysokość cylindrów Dniepr
Stefan Kowalski odpowiedział(a) na Stefan Kowalski temat w Mechanika Motocykli Weteran
Dałem do przetoczenia te cylindry usuwając 2 mm górnej części tulei. Miałem trochę obaw jak tokarz łapał w tokarce cylinder za tuleje z zewnatrz, ale wszystko się udało bardzo dobrze. Dziś złożyłem jeden z cylindrów i wszystko pasuje znacznie lepiej. Mam wątpliwości tylko która strona zakładać gumki na osłony popychaczy? Bo jak się oprzeć to pasują w każdą stronę, ale trochę inaczej się układają. -
Witam wszystkich , mam problem ze światłem STOP przy Kawasaki VN 900 , problem polega na tym , iż po wymianie setów i manetek, po wciśnięciu klamki przestało świecić światło STOP , po naciśnięciu nożnego hamulca , wszystko jest ok , sprawdziłem czujnik ręcznego hamulca niby jestwszystko dobrze , prąd dochodzi , przejście też jest, a światło nie działa. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł to ja chętnie posłucham dziękuję Ł ukasz
-
Wysokość cylindrów Dniepr
HD1940 odpowiedział(a) na Stefan Kowalski temat w Mechanika Motocykli Weteran
Może to z blokiem jest coś nie rąk a nie z cylindrami. Podejrzewam, że ktoś na wschodzie obniżył cylindry podtaczając zarówno flanszę styku z blokiem jak i obniżając tuleję. Może zastosował niestandardowe tłoki i to wymusiło takie kombinavje. Po tych zabiegach szpilki były za długie to je obciął, itd. itp. Miałem kiedyś silnik id HD WLA gdzie wsadzono tłoki od Łady i żeby wszystko grało obniżono cylindry, popychacze, głowicę. Po zamontowaniu oryginalnych tłoków musiałem pod cylindry dawać podkładki z blachy aluminiowej bo inaczej tłok walił w głowicy. Almot robi części od kat i na wymiary jakoś ludzie nie narzekają. -
Wysokość cylindrów Dniepr
Stefan Kowalski odpowiedział(a) na Stefan Kowalski temat w Mechanika Motocykli Weteran
A jednak podejrzewam te z tymi częściami z Almotu coś jest nie tak. Po prostu w czasie składania silnika zbyt wiele rzeczy nie pasowało. Za krótkie szpilki cylindra i głowicy, łapały na samym końcu, za krótkie osłony popychaczy, gumki uszczelniające przy bloku całkiem luźne i bardzo duży problem z ustawieniem zaworów, by to się udało trzeba by przekładać kontrę do wewnątrz śruby regulacyjnej. -
Wysokość cylindrów Dniepr
HD1940 odpowiedział(a) na Stefan Kowalski temat w Mechanika Motocykli Weteran
Stare cylindry zostały obniżone o 2 mm co jest częstą praktyką na wschodzie. Robi się to do podniesienia mocy silnika I przystosowania jak tam twierdzą do benzyny wysokookranowej. Almot robi standardowe cylindry, tak jak to dawno temu zaprojektowano w KMZ. Możesz albo podtoczyć nowe albo założyć je rąk jak jest. Myślę, że radykalnej różnicy w mocy przy standardowych cylindrach nie odczujesz a na oewno zabezpieczysz się przed kolizją tłoka i zaworu. A to wynika z kiepskiego wykonania bloków, gdzie bardzo często np. lewa strona przylgni cylindra jest inaczej ustawiona w stosunku do osi obrotu wału niż przylgnia z prawej strony. -
BMW K75 co to warte ?
Piasek80 odpowiedział(a) na Piasek80 temat w Sport/Naked/Turystyk/Turystyczne Enduro/Maxi Skutery
Dla potomnych (może zostanie). Odpowiedź p. Marka z Kierownik Centrum Badań i Rozwoju FŁT-Krasnik S.A. ul. Fabryczna 6 23-204 Krasnik Poland Bawimy się dalej. Skrzynia biegów i lagi. Z lag wylane po 120-150ml oleju - wg. serwisówki winno go być 330ml w każdej. Fakt że uszczelniacze lag już plastikowe a przeciwpyłowe skruszałe. -
Stefan Kowalski obserwuje zawartość Wysokość cylindrów Dniepr
-
Jak kupowałem Urala, z motocyklem dostałem silnik Dniepra. W końcu przyszedł na niego czas i powoli doprowadzam go do porządku. Zakupiłem do niego nowe tłoki i cylindry z Almotu. I tu jest problem bo są wyższe niż te co były wcześniej. Różnica to 2 mm. Powoduje to masę problemów, są za krótkie szpilki cylindrów, za krótkie osłony popychaczy i prawdopodobnie za niski stopień sprężania. Zastanawiam się czy kupiłem cylindry do innej wersji tego silnika czy może dostałem jakąś felerna źle wykonana część?
-
Zarejestrował się nowy użytkownik: volcano
-
Sprzedam używane Suzuki Bandit 600N 1996r. ,piękny klasyk, oryginalny przebieg 58011km, prawie wszystkie oryginalne części, sprowadzony z Niemiec w 2005 i zakupiony przeze mnie od pierwszego właściciela w Polsce w 2006, regularnie od tego czasu były wymieniane olej filtry, regulacje zaworow wymiana łańcuszka DID, synchronizacja i czyszczenie gaźników, świece NGK, linka sprzęgła w międzyczasie opony Continental RoadAttack , napęd RK, klocki tyl przód, utwardzone zawieszenie przód , tył, akumulator 2025r. , płyn hamulcowy, alarm (nie używam), kierownica Lsl, gmole na silnik. Nowe poszycie na siedzisku.Duży serwis w 2020, ostatnie czyszczenie i synchronizacja gaźników wiosną 2025.Jeżdzony do pracy i spowrotem, trasy rekreacyjne do 100kmNigdy nie miałem na nim wywrotki czy nawet parkingówki.Wytrzymały "olejak", wymaga jak zawsze rozgrzania przed jazdą.Stan adekwatny do wieku.Aktualne badanie techniczne od 08.2026 i OC do 06.2026Na więcej pytań odpowiem.Motocykl można oglądać po umówieniu telefonicznym. 608018609
-
BMW K75 co to warte ?
Piasek80 odpowiedział(a) na Piasek80 temat w Sport/Naked/Turystyk/Turystyczne Enduro/Maxi Skutery
Zatargałem koła do gumiarza - jutro ma działać i tak popatrzyłem na te łożyska w kole przednim... Luzu tam żadnego nie wyczułem ale już obsmarczone trochę te pokrywki, jedno obraca się tak sobie, drugie wyraźnie ciężej - a i tak już rozjeżdżone bo moto z 50 kilometrów zrobiło. Z katalogu wyszło mi że to 6005 2RS (no bo wymiar 25x47x12) i można by nowe wrzucić tam tylko jakie ? Czy takie w koła powinny mieć jeszcze jakiś dodatkowy parametr ? Jak C3 np czy coś ? W oryginale z tego co widzę kładziony był tam FAG. https://www.euromotoelectrics.com/product-p/wheelbearing967.htm ale nic więcej nie piszą. Dzisiaj FAG w zasadzie niczym się nie różni od całej reszty (poza ceną). Na pudełkach made in china, indonesia, vietnam itp... SKF nie lepszy. To już wolę "polskie" z PBF... Chyba jeszcze Tokico, Koyo oraz Nachi są made in Japan -
BMW K75 co to warte ?
Piasek80 odpowiedział(a) na Piasek80 temat w Sport/Naked/Turystyk/Turystyczne Enduro/Maxi Skutery
Przyszły. -
Zarejestrował się nowy użytkownik: aglod2
-
Zarejestrował się nowy użytkownik: qdon
-
Zarejestrował się nowy użytkownik: piotrpastan
-
Naklejki na motor
piotrpastan odpowiedział(a) na miki_v6 temat w Co, jak i gdzie kupić - dla motocykla
Sprawdź grawerade.pl mają naklejki raczej tuningowe (nie jak oryginały) ale mnóstwo wzorów i super ceny. Jak nie zależy ci na odwzorowaniu to zdecydowanie polecam. -
Zbiórka jakich wiele w sieci, tylko tym razem jakoś mi bliższa. Z Andrzejem mieliśmy być na moto w Grecji w tym roku, niestety przed wyjazdem dowiedział się, że Jego córka ma rzadką chorobę. Potrzeba dużo kasy. Jak Ktoś może pomóc, to niech pomoże choćby najmniejszą kwotą. Link do zbiórki poniżej: https://www.siepomaga.pl/pola-betkier
-
JUNAKM10 problem zwolnymi obrotami
Adam M. odpowiedział(a) na ricardo1968 temat w Mechanika Motocykli Weteran
Na jakim gazniku jest ten Junak?