Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Wczoraj
-
jonaszko obserwuje zawartość Problem z wagą i damperem w motorze
-
IZO, nie kombinuj. To nie żaden pojazd kosmiczny tylko taczki połączone z rowerem. O twardości i dobiciu amora nie decyduje jego długość a twardość sprężyny i tzw dobicie, czyli upraszczając, jak szybko w nim przepływa olej. W tym konkretnym przypadku jest mocno przekroczone dopuszczalne obciążenie i nawet jeśli zmieni amortyzator na twardszy, twardsza sprężyna, to i tak reszta się połamie. Jedynym rozwiązaniem jest tutaj schudnięcie ze 40 kg. Są nawet do dziś produkowane ciężarówki, np. w Indiach na resorach. Przewożą jeszcze większe ciężary niż te na poduszkach Wysłane z mojego Infinix X666B przy użyciu Tapatalka
- Ostatni tydzień
-
Dłuższy amor w spoczynku powinien być dłuższy na pełnej kompresji, ale właśnie rozkminiłem że nie jest to regułą i może być tak, że dłuższy amor ma więcej skoku i siądzie tak samo i przywali w błotnik 😁 Więc żeby zrobić to jak najlepiej, to pasowało by zmierzyć ten amor w pełnej kompresji i poszukać takiego który jest te 20mm dłuższy. Albo szukać takiego samego z twardszą sprężyną. Ewentualnie wymienić sprężynę w tym na twardszą (kolega 120kg) jak patrze tak na szybko w neta to pełną charakterystykę, czyli wymiary w spoczynku, w kompresji i twardość sprężyny, to opisaną mają tylko markowe i drogie amorki. Widzę że sama sprężyna też swoje kosztuje. Pasuje chyba spytać jaki jest na to budżet zanim się zacznie doradzać amory za kilka koła 😁
-
Obecnie mają busy i osobówki. Kraza 255 czy Jelcza 315 nie pamiętam z miechami. 😎 Uproszczenie z mojej strony. Ale nie wyjaśniłeś po co zalecałeś wydłużenie amortyzatora?
-
skylerpl obserwuje zawartość Kawasaki er6n 2006 nie odpala po nagrzaniu się
-
Kawasaki er6n 2006 nie odpala po nagrzaniu się
skylerpl opublikował(a) temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Witam potrzebuje pomocy z moją Kawasaki er6n a problem mianowicie polega na tym że po przejechaniu kilku kilometrów nagrzaniu się jednostki zgaszeniu go mam problem z zapaleniem kręcić kręci ale nie chce odpalić dopiero po dwóch dniach trzech zapali normalnie, to już drugi raz jak mi się zdarzyło po pierwszym razie wymieniłem świece ale problem dalej jest ktoś może z was miał taki przypadek? -
Ciężarówki to mają poduszki pneumatyczne bo w życiu żaden amor czy resor by sam nie ogarnął takich różnic w masie 😉 Moim zdaniem nie powinno być możliwości że na pełnej kompresji tylnego zawiasu jakieś elementy się ze sobą obijają, to jest chu*owy design i tyle.
-
Zarejestrował się nowy użytkownik: skylerpl
-
Kawasaki er6n nie odpala po nagrzaniu się
skylerpl opublikował(a) temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Witam mógłbym mi ktoś pomóc bo mam problem z Kawasaki er6n 2006rok a mianowicie chodzi o to że po zapaleniu go i przejechaniu 15 km zgaszeniu nie mogę go już zapalić kręci normalnie ale nawet się nie odezwie świece wymieniłem i nie pomogło, miał może ktoś z was już taki przypadek, dodam jeszcze że po dwóch trzech dniach pali normalnie brak jakiegokolwiek błędu -
To w ciężarówkach powinny być amortyzatory tak ze 2 metry długie, bo przecież wożą spore tonaże względem innych pojazdów. 😉 A na tym przykładzie zadaj sobie pytanie czym jest resor i odpowiedz "sprężyną". Chcesz wozić więcej, dorzuć piór... Tanio już było.
-
Nie zależy mi na większym prześwicie póki co ten amortyzator siada mi prawie na kole dlatego zależy mi na czymś co utrzyma zawiesznie w odpowiedniej pozycji.
-
Pany, weźcie mi wytłumaczcie, po co chcecie to liftować? Chcesz większy skok, zwiększyć prześwit? Po mojemu, to zwyczajnie ten ori jest gówno wart. Nie potrzeba dodawać centymetrów by amortyzator pracował w pełnym zakresie. Może mieć dokładnie te same wymiary a zachowywać zupełnie inaczej niż to co masz. Obejrzyj se jutuby, co po co się robi i jaki efekt uzyskuje. Pozyskawszy nieco teorii rozjaśnisz zagadnienie, bo teraz to jak ze ślepym o kolorach. aaa, jak już ogarniesz myślą, że dobry zawias może kosztować tyle co połowa Twojego pojazdu, to następnym razem dwa razy zastanowisz się czy nie lepiej dołożyć i wziąć coś sprawdzonego.
-
Tutaj podsyłam dokładne wymiary tak jak na obrazku średnica oczka 1,2mm a grubość mocowania 20mm reszta na załączonym obrazku. https://ibb.co/V0pH0Bg4 Napisałem do paru osób może mi coś doradzą, pozdrawiam.
-
Przeczytalem co sie dalo , zrobilem co moglem i nic.Jedynie co moge dodac to to ze w moim przypadku rozrusznik nie kreci pompy nie slychac a jedynie co dziala to centralne zamykanie ,otwieranie no i kontrolka immo swieci na czerwona po wcisnieciu sprzegla.
-
Zarejestrował się nowy użytkownik: ciszu
-
U mnie w okolicy mamy "magika" co za kilka stów ogarnia takie (i nie tylko) tematy. Ale u Ciebie ... To czytałeś ? https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=456&t=70975
-
Wszystko jasne i pieknie tylko zdradz mi ta tajemnice jak to ( gdzie to ) pieronstwo odlaczyc 🤔.W elektronice to jestem jeszcze zielony za uszami😁
-
A na cholerę ci immobiliser w 20-letnim aucie. Będą potrzebować na części to i tak "wezmą" choćbyś tam starlinka zamontował. Odłączyć pieroństwo bo jak ci odstawi babola z 500 kilosów od domu to koszty lawet oraz interwencji przewyższą wartość auta.
-
Zarejestrował się nowy użytkownik: D7 Devil
-
Hej. Mam pytanie jak w tytule. Nie potrafię otworzyć siedzenia akcesoryjnego, to znaczy takie w jednej części z niewielkim oparciem dla kierującego z wyszytą tam nazwą motocykla. Po otwarciu lewego kufra przesuwam zapadkę która powinna odblokować rygle, coś tam nawet słychać że pracują pod siedziskiem jakieś elementy. Jednak nie mogę go zdjąć ani otworzyć. Proszę o pomoc. Pozdrawiam Grzegorz
-
Dwa lata temu mialem taki sam problem , tylko ze przyczyna byly slabe kontakty w skrzynce bezpiecznikow , przekaznikow ( Kostki ) , tak ze obylo sie bez wymiany kompa. Czyzby to byla powtorka z rozrywki ? 😉😒
-
jarenty obserwuje zawartość Mazda 6 2.5
-
Nie wiem czy taka informacji Ci pomoże ale miałem podobny problem z starszą Mazdą 626. Skończyło się na wymianie komputera.
-
Witam. 🤷♂️Ten sam samochod ale nowy problem .Mazda 6 2.5 sport kombi 2009 Model. Problem z Mazda polega na tym ze immobilizer nie rozpoznaje kluczyka (transponder) Bateria jest nowa w transponedr , samochodowa bateria naladowana.Przedwczoraj wszystko pasilo , a od wczoraj jak chcialem wyruszyc wszystko dziala oczywiscie oprocz rozruchu silnika , tylko prze wcisnieciu sprzegla ikona silnika i przycisk Start - Stop swieci sie na czerwono.Mnie juz brakuje pomyslow.Jest jakis domowy sposob zeby to cudo ogarnac czy jedynym wyjsciem jest laweta i odwiedziny w warsztacie 😒 Z gory serdeczne dzieki za jakakolwiek odpowiedz.
-
Aha czyli ma być kilka cm więcej, średnica oczka to 12mm a jak ustalić twardość sprężyny?, bo nie znam się na tym za bardzo... i gdzie najlepiej do kogo konkretnie napisać w necie? 🤔
-
Piotr6691 obserwuje zawartość Yamaha Midnight Star 1300 kilka pytań
-
Mam pytania do posiadaczy takiego motocykla. Zauważyłem kilka rzeczy, które mnie irytują i nie wiem czy ten typ tak ma, czy z moim motocyklem jest coś nie tak. Motocykl jest z 2007 roku kupiony w polskim salonie. Przebieg w tej chwili około 14 tys km. Jestem jego posiadaczem od roku. Przez ten rok zrobiłem nim około 2,5 tys km. Poprzednio był zalany olejem Motul 10W40, w tej chwili Yamalube 20W50. Odpala pięknie, od tzw. strzała. 1. Przy hamowaniu silnikiem wydaje on dziwny dźwięk takie „jęczenie”. 2. Podczas jazdy na rozgrzanym silniku słychać jakby takie „klepanie” cykanie. Nie wiem czy to zawory czy wtryskiwacze. Bardziej mi to przypomina głośną pracę zaworów. Jak pracuje na postoju, to tego nie słychać. 3. Skrzynia biegów zgrzyta jak w Ursusie. 4. Motocykl jest mało elastyczny i trzeba często zmieniać biegi. 5. Przy przełączaniu na drugi bieg słyszę jakby puknięcie. Jakby był jakiś luz. Jak przytrzymam lekko sprzęgło tego nie ma. W ogóle jak przy zmianie na każdym biegu lekko przytrzymuję sprzęgło to niweluje to wszelkie szarpnięcia przez np. niedostosowanie biegu do prędkości. Proszę o odpowiedzi. Pozdrawiam
-
Zmierz u siebie średnice mocowania, i szukaj takiego żeby miał od oczka do oczka więcej o te kilka centymetrów, trzeba patrzyć co występuję w przyrodzie. I szukaj sprężyny pod swoją mase, trzeba by też ustalić mniej więcej jaką sprężyne potrzebujesz pod swoją wage. jest to do ogarnięcia przez neta, tylko musisz na spokojnie ustalić te wymiary, i twardość sprężyny, i poszukać czegoś kompatybilnego.
-
Do Krakowa mam kawałek... u mnie na miejscu jest kilka centrów rowerowych, motocyklowe nie wiem czy są dlatego może tam najpierw wypadało by się zapytać.
-
A gdzie chcesz? Rowerowych nie polecę, bo nie moja bajka. Pekaesa z Krakowa paru kolesi testowało. Stroił, regenerował. Sam prawdopodobnie wyślę do niego swój tylny, bo ponad stówkę na nim zrobiłem i czas na przegląd.
-
A gdzie szukać tych typów od zawieszeń w centrum rowerowym czy w motocyklowym? Prosiłbym o doprecyzowanie gdzie najlepiej z tym się udać.
-
Zarejestrował się nowy użytkownik: robertw_gda
-
Zarejestrował się nowy użytkownik: cucumber
-
Mam silnik z końca lat 80', jednocylindrowy Rotax 560 (średnica 94mm). Kilka lat temu robiłem remont polegający m. na usunięniu nikasilu i wstawieniu tulei żeliwnej. Teraz znowu rozebrałem silnik i tłok jest pozacierany, gładź już też zniszczona. Zatarcie nie było spowodowane zbyt ciasnym spasowaniem, tylko ciałami obcymi - być może kawałki Nikasilu powbijane w tłok, być może inne licho. Chciałbym pozbyć się tego tłoka, niestety zakup nowego nie jest możliwy. No chyba że ktoś z Was może pomóc. Pozostaje pomniejszenie go i dorobienie pierścieni (np Prima), albo dorobienie nowego. Jest pod Warszawą firma Legra, ale opinie o niej nie budzą zaufania. A Wy macie jakieś pomysły?