IZO Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 (edytowane) witam :D Mam pare pytan co do wytzymałości podzespołów motru wymienionego w temacie a w zasadzie chodzi mi o wał, wiem ze tłoczki lecą w straszliwym tempie ale jak jest z wałem, łożyskami na wale uszczelnieniami panewka i korbą i ile cylinder przeżyje tłoków. dodam ze motocykl jezdzony raczej delikatnie tzn. dostanie od czasu do czasu w wygar ale częściej jeżdzony na niższych biegach przy mniejszych obrotach (dodam że kolega w miare pojęty w uzytkowaniu pojazdów mechanicznych i nie dusi gazu na pyte jak silnik nie moze, kumaci wiedzą o co chodzi wał obrywa gorzej przy takiej jeździe niż jak by go piłowac na wysokich obrotach, dodam też ze podczas przemieszczania sie po szosie też kolega go nie pałuje tylko jedzie spokojnie (szkoda mu opon :biggrin:) i jak to tam jest z tymi silnikami ? Ps. z góry dzieki za odp. ;)Ps2. Pytam w imieniu kolegi :P Edytowane 13 Czerwca 2008 przez IZO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 W YZ nie ma panewek, wał i korbowód jest łożyskowany na łożyskach toczonych. Jeśli kolega jeździł wyżyłowanym dwusuwem na niskich obrotach to wróżę szybki remont, generalnie w setach przyjmuje sie zasadę 2 tłoki i jedna korba na sezon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IZO Opublikowano 14 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 (edytowane) Jeśli kolega jeździł wyżyłowanym dwusuwem na niskich obrotach to wróżę szybki remont mógł byś objaśnić co masz na myśli ? :P Edytowane 14 Czerwca 2008 przez IZO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 Ten silnik został zbudowany do jazdy na wysokich obrotach, wtedy ma najlepsze osiągi, smarowanie i optymalną trwałość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IZO Opublikowano 14 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 mógł by się ktoś jeszcze wypowiedzieć w tej sprawie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 (edytowane) Co tu sie wypowiadac to jest wyczynowy motor który zjeżdzając z fabryki może odrazu jechać na zawody mx i wierz mi że wał może wytrzymać 4 sezony a może 4 miesiące Edytowane 14 Czerwca 2008 przez rafael Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NiceTree Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 Ten silnik został zbudowany do jazdy na wysokich obrotach, wtedy ma najlepsze osiągi, smarowanie i optymalną trwałość.O jaka fajna teoria, czyli twierdzisz że dłużej tym pojeździsz kręcąc na 10-12 tyś obr. niż na 6-7 tyś. ? Zastanów się jeszcze raz nad tym a później dopiero pisz bo w tej chwili kolega być może myśli że jak będzie bardziej kręcił crossówkę to dłużej na niej pojeździ. Wracając do tematu, wał w dwusuwie robisz co drugą wymianę tłoka - wymienia się wtedy korbowód wraz ze wszystkimi podzespołami czyli sworzeń dolny i łożyska dolne i górne, oprócz tego co wymianę tłoka, ewentualnie co dwie, wymienia się łożyska wału. Ale raczej nie zdarzają się wypadku w stylu ukręcony wał więc cała robota sprowadza się własciwie do wymiany korbowodu i łożysk. Tłok co 40 godzin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal.051 Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 O jaka fajna teoria, czyli twierdzisz że dłużej tym pojeździsz kręcąc na 10-12 tyś obr. niż na 6-7 tyś. ? Zastanów się jeszcze raz nad tym a później dopiero pisz bo w tej chwili kolega być może myśli że jak będzie bardziej kręcił crossówkę to dłużej na niej pojeździ. marcpolowi chodziło zapewne o to że wyżyłowany dwu takt musi miec cały czas opór, to jest motocykl stworzony do jazdy z taką prędkością obrotową silnika przy której osiąga on swoją maksymalną moc i ma cały czas co do roboty. W przeciwnym razie smarowanie będzie niewystarczające ... a co z tym się wiąże wszyscy wiemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NiceTree Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 marcpolowi chodziło zapewne o to że wyżyłowany dwu takt musi miec cały czas opór, to jest motocykl stworzony do jazdy z taką prędkością obrotową silnika przy której osiąga on swoją maksymalną moc i ma cały czas co do roboty. W przeciwnym razie smarowanie będzie niewystarczające ... a co z tym się wiąże wszyscy wiemy.Moźesz mi wytłumaczyć dlaczego smarowanie będzie niewystarczające? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 O jaka fajna teoria, czyli twierdzisz że dłużej tym pojeździsz kręcąc na 10-12 tyś obr. niż na 6-7 tyś. ? Zastanów się jeszcze raz nad tym a później dopiero pisz bo w tej chwili kolega być może myśli że jak będzie bardziej kręcił crossówkę to dłużej na niej pojeździ. Pisałem o jeździe na niskich obrotach, nie ulega wątpliwości, że eksploatacji takiego pojazdu w zakresie niskich prędkości obrotowych powoduje przyspieszone zużycie części, nie tylko z powodu niedostatków smarowania, ale także większego obciążenia niektórych elementów (szczególnie ułożyskowania wału korbowego) oraz zwiększonego obciążenia cieplnego. Pomijając to - żadna wyczynowa seta nie jedzie z niskich obrotów, moja CZ zaczyna jechać dopiero od 7-8 k, co ciekawe wykres mocy i momentu tego silnika od obrotów zaczyna się od wartości 4k, więc nie widzę sensu użytkowania takiego pojazdu na niskich obrotach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IZO Opublikowano 15 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 ale jak bedzie silnik jezdzil na nizszych obrotach ale manetka gazu bedzie muskana to jest gorzej jak bys krecil ? wiem ze jak by jechac 40 wjebac 5 i pelna pyta to korba i lozyska maja strasznie w dupe ale jazda na niskich nizszych obrotach w polaczeniu z doslownym muskaniu manety powinna zwekszyc zywotnosc... jak jest inaczej to cala moja wiedza psu w dupe :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NiceTree Opublikowano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 moja CZ zaczyna jechać dopiero od 7-8 k, co ciekawe wykres mocy i momentu tego silnika od obrotów zaczyna się od wartości 4k, więc nie widzę sensu użytkowania takiego pojazdu na niskich obrotach.Twoja CZ nie ma zaworu wydechowego a to duża różnica. Śmiem wątpić że użytkowałeś kiedyś sprzęt klasy YZ, bo wtedy nie pisałbyś że pyrkanie po polach i łąkach jest bardziej szkodliwe od zapie**alania po torze. I dobrze wiemy że jeśli kolega napisał że gość jeździł na niskich obrotach to nie były to obroty rzędu 2-3tyś bo tak się nie da jechać, tylko zapewne obroty zbliżone do tych przy których moto zaczyna się dobrze zbierać (6-7 tyś). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemyk90 Opublikowano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 (edytowane) Wyczynem nie mozna jezdzic na niskich obrotach, nalezy ich unikac. Silnik jest stworzony do krecenia menetka. Na wolnych obrotach na korbe i na tlok dziala za duze obciazenie. Po prostu jest juz tak skonstrulowany silnik. Kiedys przeczytalem na cz forum, jak taki jeden koles, rano odpalil cz cross 380, oparl ja o plot, pyrkala sobie 5 minut, podszedl do moto, zalozyl kask ale nie zdazyl juz na niego wsiasc bo nagle zgasl. Chcial odpalic, ale nie mogla, cos blokowalo. Okazalo sie, ze korba sie zerwala. Z wyczynem tak samo moze sie stac. Nie wysilone 2T moga pyrkac bez problemu. Wyczyn musi czuc opor, nie mozna nim jezdzic na max obrotach kiedy kreci je bez problemu. Musi miec opor, inaczej w tloku moze sie dziurka wypalic ;) Wyczynem tez trzeba umiec jezdzic. Pozdrawiam. Edytowane 15 Czerwca 2008 przez rzemyk90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NiceTree Opublikowano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 Ludzie! Czy Wy naprawdę sądzicie że jazda po polach i łąkach jest dla wyczynowej sety bardziej wymagająca od jazdy po torze? Nie wymyślajcie jakichś głupich teorii które się nijak się mają do rzeczywistości tylko odpowiedzcie sobie na to pytanie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 najpierw wypadałoby zdefiniować termin ,,niskie obroty'' .........jeśli mówimy o 2-3 tys to faktycznie silnik potwornie sie niszczy zresztą wyczynem na takich obrotach chyba nie da sie jeździć ?? w cr 80 która ja jeździłem jazda na tak ekstremalnie niskich obrotach kończyła sie zalewaniem świecy... modest ma racje ta teoria o lipnym smarowaniu jest jakaś kosmiczna bo przecież rozpatrując to logicznie to owszem jeśli silnik kręci sie wolno ma mniej mieszanki z olejem która go smaruje ale ma też mniejsze obciązenie, mniejsze tarcie to chyba logiczne więc tą ilośc oleju co dostaje jest dla niego wystarczająca po to przecież jest dobrana np mieszanka 1:30 żeby silnik w całym zakresie obrotów miał optymalne smarowanie nie ?? Musi miec opor, inaczej w tloku moze sie dziurka wypalic D.gif dziurka w tłoku wypala sie od za ubogiej mieszanki nawet chyba na stronie motor techu to pisze w galeri uszkodzonych tłoków bodajrze ch-ka mocy nie jest równoznacza z ch-ką żywotności......a nie każdy od razu jest w stanie ogarnąć moc na która wsiada więc nie każdy od razu kręci do 11tys........ Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.