Skocz do zawartości

M1800R ( VZR1800R , M109R ) - temat zbiorczy


maq
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam WSZYSTKICH. Tak sobie czytam wypowiedzi forumowiczów i postanowiłem również dodać swoją opinię nt. VZR.

No dobra Kupiłem M109R z 2006 roku, czarny 1700 mil przebiegu, przywieziony z Florydy jako bezwypadek z prywatnego źródła. Wcześniej jeździłem Hondą VTX 1800C więc mam skalę porównawczą jeśli chodzi o power cruisery.

Pierwsze wrażenie jest takie: Brakuje mu trochę do VTX jeśli chodzi o wykonanie ale wygląd jest naprawdę zniewalający.

PLUSY:

- wygląd

- tylnie koło 240

- moc, chociaż w odczuciach podobna do VTX 1800C

- pozycja za kierownicą. mam 193 cm wzrostu i nie na każdym sprzęcie dobrze się czuję. Tu jest OK,

- w przełącznikach awaryjne kierunki i strzałka z długimi,

- fajna kierownica,

- zaślepka do zrobienia solówki,

MINUSY:

- skomplikowany temat wymiany wydechów na otwarte - lambda itp,

- brzydka, praca wtrysku przed odpaleniem,

- lekkie klekotanie silnika na wolnych obrotach,

- głośne i twarde wkładanie biegów,

- konieczność wysprzęglania przy odpalaniu,

- wszechobecny plastik. Błotniki, osłony filtrów, chłodnicy, akumulatora. Tandetne zatrzaski przy tych plastikach. Np. osłona chłodnicy przy główce ramy zatrzaskuje się jak w jakiejś chińskiej zabawce.

- sprzęgło na lince a nie na płynie.

- niska cena nówki spowoduje, że będzie to sprzęt dla ludu a nie dla wybrańców tak jak VTX 1800C

- hamulce niestety nie duo tak jak w VTX.

 

Sprzęt pierwsza klasa do lanserki. W większym lub mniejszym stopniu każdemu o to chodzi, więc jestem na TAK i najbliższy sezon będę się woził na moim M109R

Muszę na koniec oddać wielki szacun VTX-owi. Gdyby ten motor miał laka 240 to zostałbym przy Hondzie.

Pozdrawiam i do zobaczenia...

PS. Szukam oryginalnej chromowanej obudowy filtra powietrza. W transporcie trochę się porysowała i mnie denerwuje. Jesli ktoś ma coś takiego na sprzedaż proszę o kontakt na priva

 

... jeszcze tylko jedno krótkie pytanie. Czy ktoś ma jakieś inormacje nt. osiągów tego moto? Nigdzie nie mogę znaleźć informacji o przyspieszeniu od 0 do 100 km/h. Wszyscy podają ilość koni, rozmiary itp. a nigdzie nie ma o przyspieszeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie... ciekawe jak to wygląda? A Twój VTX1800 ile miał?

 

... również nie znalazłem nigdzie info na ten temat. Powiem tylko, że VTX to również potęga. Jak mu odkręcałem to aż przysiadał na każdym biegu. Miałem otwarte wydechy Vinca więc dźwięk dodatkowo dopingował do przyciskania. Miałem fajną wersję z jakąś dopałką. Z plecekiem bez problemu kręcił się do 220 km/h.

Dziś sprawdziłem również mojego Bulwarka i również zbliżyłem się do 220 km/h (myślałem, że mi odmrozi mordę :)

Efekty przy przyspieszaniu są podobne.

Delikatne różnice zauważyłem przy pokonywaniu zakrętów. W Suzi szeroki laczek powoduje, że mam wrażenie wańki wstańki, tzn. kładąc się muszę niejako wymuszać większy kąt niż motocykl chce sam.

VTX robił to bardziej gładko a nawet zbyt głęboko. Kiedyś jadąc wolno między samochodomi na skrzyżowaniu miałem taką chwilę, że przegiął się zbyt mocno i prawie się wywaliłem. Odnoszę wrażenie, że w Suzuki byłoby to niemożliwe ponieważ sam się trzyma w pionie.

Oczywiście różniece te są minimalne i subtelne. Powiem nawet, że kompletnie bez znaczenia.

W każdym razie oba sprzęty są mocno fajne i każdemu polecam.

Moim jedynym problemem jest to, że nie wiem co kupić po Boulevardzie. Do tej pory wymieniałem motocykle co sezon i zawsze na mocniejsze.

Zaczynałem od powolniaczków takich jak Yama XVS Drag Star 650 póżniej Yama Drag Star 1100, Wild Star 1600, Road Star 1700, VTX 1800C a teraz M1800R. I co dalej??? Myślałem o Rocket III jednak jego linia i te dziwne 3 cylindry nie przemawiają do mnie.

Jedyne rozwiązanie to zakup jakiegoś mocnego Customa. Sęk w tym, że na to trzeba mieć minimu 55'000 zł,- a to już jest po za możliwościami zrozumienia przez moją żonę :))))

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam WSZYSTKICH. Tak sobie czytam wypowiedzi forumowiczów i postanowiłem również dodać swoją opinię nt. VZR.

- wszechobecny plastik. Błotniki, osłony filtrów, chłodnicy, akumulatora. Tandetne zatrzaski przy tych plastikach. Np. osłona chłodnicy przy główce ramy zatrzaskuje się jak w jakiejś chińskiej zabawce.

Jest na to rada: C1800 R

- sprzęgło na lince a nie na płynie.

Fakt, to jest wada. Niewielka, bo w modelach z 2008 r. chodzi w porządku.

 

Do czasu, kiedy skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że w kraju jest tylu idiotów. (by S. Lem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest na to rada: C1800 R

 

... trochę zbyt klasyczny. Jeździłem przez ostatnie lata klasycznymi cruiserami i tak jakoś opatrzyły mi się. Zbyt dużo na rynku podobnych sprzetów.

Moim marzeniem jest castom, na którego w tej chwili mnie nie stać, więc w ramach alternatywy i w formie namiastki ... M109R

Docelowo chcę mieć sprzęt z laczem z tyłu 300, solówka, minimum 200 kM, nogi poziomo do przodu, prosta kierownica, promień skrętu wielkości stadionu i nazwa, której będę się uczył przez pół roku.

Taki mam target na najbliższą przyszłość.

Zaczynam od pozbycia się plecaka, którego to właśnie wysłałem na prawo jazdy A, żeby mogła jeździć obok mnie a nie za mą :-)

 

Wesołych Świąt Ludziska :-)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... trochę zbyt klasyczny. Jeździłem przez ostatnie lata klasycznymi cruiserami i tak jakoś opatrzyły mi się. Zbyt dużo na rynku podobnych sprzetów.

Moim marzeniem jest castom, na którego w tej chwili mnie nie stać, więc w ramach alternatywy i w formie namiastki ... M109R

Docelowo chcę mieć sprzęt z laczem z tyłu 300, solówka, minimum 200 kM, nogi poziomo do przodu, prosta kierownica, promień skrętu wielkości stadionu i nazwa, której będę się uczył przez pół roku.

Taki mam target na najbliższą przyszłość.

Zaczynam od pozbycia się plecaka, którego to właśnie wysłałem na prawo jazdy A, żeby mogła jeździć obok mnie a nie za mą :-)

 

Wesołych Świąt Ludziska :-)

 

 

Prawo jazdy nie jest potrzebne aby jeździć motocyklem; ciekawe czy mój plecaczek poradzi sobie z boulewardem?

Pozdrawiam

Wesołych Świąt

 

ps. ciekawe jakie macie prezęciki na święta dla swoich "potworow" :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ps. ciekawe jakie macie prezęciki na święta dla swoich "potworow" :wink:

 

Chciałem kupić pod choinkę mojej maszynce białe klosze kierunkowskazów. Jak się dowiedziałem, że kosztują 75 zeta za sztukę, to zmieniłem prezent na bak do pełna :biggrin:

 

Jeszcze jedno pytanie: Szukam prawej obudowy filtra powietrza (chrom). Mój złapał kilka rys w transporcie a że to jedyna skaza na sprzęcie to muszę coś z tym zrobić.

W razie gdyby ... proszę o kontakt na priva.

 

Aha. Ktoś pisał o jakiejś kropce serwisowej przy numerze VIN. Sprawdziłem i faktycznie MAM. Wybita przed pierwszą literą z numeru. Mam nadzieję, że to jest TA kropka :icon_rolleyes: Mój sprzęt jest z 2006 roku więc chyba łapał się na tę akcję SUZUKI.

Edytowane przez Dariadal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

240 w VTX jest realne.Na ebay-u wystawiała aukcje firma zajmujaca się profesjonalną przeróbką wahaczy pod taki laczek.Po przesłaniu własnego i wpłacie 500$ otrzymuje sie taki własnie wahacz.Niemniej jednak trzeba by zapewne jeszcze zmienić tylną felgę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

magman- ale do Twojej Magdaleny to VTX chyba podejścia nie ma- prawda? :D

 

Prawo jazdy nie jest potrzebne aby jeździć motocyklem

Za to bardzo może Ci się przydać gdy jesteś uczestnikiem wypadku a już nie daj Boże sprawca...

Fotografia ślubna, dziecięca, portretowa, akty, etc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Aha. Ktoś pisał o jakiejś kropce serwisowej przy numerze VIN. Sprawdziłem i faktycznie MAM. Wybita przed pierwszą literą z numeru. Mam nadzieję, że to jest TA kropka :icon_rolleyes: Mój sprzęt jest z 2006 roku więc chyba łapał się na tę akcję SUZUKI.

Witam

Tak to jest ta kropka i oznacza że masz zmieniony przewód ciśnienowy paliwa na wtrysk :) przez serwis

Niestety serwisówka którą wrzuciłem na rapida przepada więc nie ściągniesz no chyba że jest jakiś normalny serwer gdzie można ją załadować do wrzuce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Przeczytałem od dechy do dechy - wszytskei posrty na temat Intrudera M1800R i .... mogę podzielic sie swoimi spostrzeżenami. Sam jestem właścicielem rocznika 2007 z niewielkim przebiegiem (2500 km zrobil pierwszy właściciel), motorek kupiony w PP w Piasecznie. Przed zakupem robiłem przeglądzik i wyszło, że mój sprzęt musiał mieć wymieniony przewód wtrysku w ramach akcji Suzuki oraz tylna tarczę również w ramach gwarancji (luzowały się nity), Suuzki przyznało się do błędu i w ramach gwarancji, rękojmi wymienia oew tarcze jeśli są wadliwe.

Do swojego - zakupiłem oryginalne gmole przód i wygląda całkiem przyzwoicie, ponadto - z salonu wyjechał z oryginalną szybka Suzuki Intruder (bezbarwana) i całość wygląda jak pisałem OK. A wiadomo - zo za dużo to niezdorowo.

Co do sakiew/bagażników - przeglądnąłem całekiem sporo listę i wynika z tego, że jak jest kasa - to można myśleć o Corbinach (ale niewiele wejdzie), natomiast biorąc pod uwagę - kasę/jakość/ładownośc i WYGLĄD - to wybór MUTAZU - wydaje się sensowny. Sprawdziłem w USA cenę+koszty shipu+ opłaty celno-skarbowe i wynika z tego, że sam jestemw stanie ściągnąć je za około 1400-1500 pln za kpl. Więc 1600 pln z Allegro (Conrad Motors, (ktoś z Was również przesłal linka) - wydaje się sensowne. Ja czekam na potw. dostępności białego koloru - planuję ściagnąć je dla siebie.

Z innych ciekawych rzeczy polecam firmę "„POLKOM” - MOTOCYKLE / AKCESORIA / SERWIS – ul. Kręta 2, Bronisze, 05-850 Ożarów Mazowiecki TEL. 605 342218, 605 342089" (nie jestem ich przedstawicielem :):) - mają fajny wybór gadżetów do Intruderka z USA i za sensowne pieniądze. Najbliższe dostawy w styczniu.

 

pozdrawiam, Grzegorz

 

PS. co do jazdy - tydzień temu wyjąłem diabełka z garażu, 2 zakręty "zwaliłem", następne juz udało się poprawnie pokonać, wrażenie niesamowite. Wcześniej jeżdziłem na Transalpie i Varadero i bynajmniej nie planuję powrotu do klasy turystyków/enduro po tym co pokazał Intruderek.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co do sprzęgło to sprawa jest taka że trzeba ustawić luz sprzęgł bo jest zamały i mało tego że ma tędenje do poślizgnięcia sie to jeszcze wprowadza szarpania, musisz odkręcić ten szpetny dekiel na silniku(3 sróby) nie 6 bo 3 są właściwe a 3 atrapą pużniej jest mniejszy dekielek odkręć go jest tam nakrętka zagnieciona ,rozegnij ją i dokręć do oporu puźniej odkręć o 1 obrót! i zabezpiecz. Poskręcaj wszystko i ustaw luz klamki sprzęgła tak aby miała ok 10-15 mm luzu (10-15mm na końcu klamki) nie możesz jej ustawić tak aby nie miała nic luzu bo kiedy dasz gazu to silnik rusza sie na poduszkach i ten luz ci bedzie znikał wtedy jest dobrze! i teraz należy zakupić olej motocyklowy nie do smażenia frytek(motul)!! bez obrazy tym którzy go leją ale to nie olej do tej maszyny

Wlej castrol 4t 10w50 koszt ok 170zł za 4l (potrzeba 4.7l)ma kolor czerwony i jest świetny sprawdzisz to sie przekonasz sam że to jest olej!!

Sprawdź ustawienie luzu klamki w czasie jazdy np na 1 biegu , połuż ręke na klamce tak aby zneutralizować te 10-15mm i daj ostro gazu trzymając lekko klamke i poczyjesz jak ten luz sam sie neutralizuje zostanie ok 2mm wtedy jest prawidłowo

Mam nadzieje że jest to zrozumiałe

.

.

 

- lekkie klekotanie silnika na wolnych obrotach,

- głośne i twarde wkładanie biegów,

 

Wczesniej kolega opisywał jak zaradzić temu problemowi.

 

pozdrawiam

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, jeszcze jedno pytanie techniczne:

 

Czy poziom oleju sprawdza się w pozycji "na stopce" czy motocykl powinien być w pionie???

 

Mój jeśli sprawdzam na stopce trzyma poziom, a jak jest w pionie to nie ma :bigrazz:

 

Jak to podaje serwis lub fachowe pisma???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy jak mówi instrukcja... ale jeszcze nie spotkałem się z takim sprzetem, który miałby poziom oleju mierzony na kosie. ergo: stawiam na pionowanie sprzęta. dokładna instrukcja gdzieś była na forum, zasadniczo są dwie szkoły: albo na zimno, albo kilkanaście minut po zgaszeniu po jeździe/ rozgrzaniu (ponoć ta druga lepsza); obie mówią o kontroli w pionie

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziom sprawdza się w pionie po 15 minutowym rozgrzaniu silnika i odczekaniu ok. 3 min.

Tyle instrukcja. Ale mnie się w ten sposób nie udało sprawdzić stanu oleju.

Do czasu, kiedy skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że w kraju jest tylu idiotów. (by S. Lem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...