Skocz do zawartości

Rdza...


Wiewiór81
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hejka,

 

Po kilku dniach w deszczu bez żadnego zabezpieczenia niektóre metalowe części pokryły mi się niewielką warstewką rdzy. udało mi się znaleźć garaż i teraz w suchym otoczeniu chciałbym się rdzy pozbyć. Czym najlepiej? Jak zabezpieczyć potem?

Elementy pokryte rdzą są nielakierowane.

 

pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka' date='

 

Po kilku dniach w deszczu bez żadnego zabezpieczenia niektóre metalowe części pokryły mi się niewielką warstewką rdzy. udało mi się znaleźć garaż i teraz w suchym otoczeniu chciałbym się rdzy pozbyć. Czym najlepiej? Jak zabezpieczyć potem?

Elementy pokryte rdzą są nielakierowane.

 

pozdro![/quote']

Dobre pytanie.

Jeśli rdza nie jest zbyt głęboka to można ją po prostu spolerować.

Mój motorek też zardzewiał :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sa właśnie skutki jeżdżenia zimą. Na drodze jest sól po prostu i wszystko ładnie koroduje.

Jeżeli masz jeszcze aluminiowe obręcze w kołach nie pokryte lakierem to mogą się na nich pojawić piękne białe wykwity.

Czym to zabezpieczyć?? Nie wiem wydaje mi się że najlepszym wyjściem bezie użycie jakiejś pasty woskowej do konserwacji nadwozi samochodowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, czyli po prostu poleruję tak, że nie ma śladu rdzy, na to dodatkowa polerka przy pomocy Tempa lub podobnie działającej pasty i nie powinno być "przerzutów"?

Aha, i jeszcze jedno - czy śruby, którymi poskręcany jest motocykl (wszystkie mniejsze niż powiedzmy 15) - muszą być jakoś specjalnie utwardzone? Chcę wymienić wszystkie małe śrubki na nierdzewne ampule i nie wiem, czy muszą spełniać jakieś określone parametry...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śruby mocujące owiewki, czy inne mniej odpowiedzialne elementy nie są specjalnej wytrzymałości. Także śruby mocujące pokrywy w silniku także nie maja jakiejś specjalnie dużej wytrzymałości ( te wkręcane w aluminiowy kadłub ) natomiast większość szpilek i innych odpowiedzialnych śrub maja już zwiększoną wytrzymałość. ( np. sruby mocujące silnik, czy podnóżki i inne np. przy półkach w zawieszeniu przednim )

W katalogu Luisa sa ładne barwione na niebieski lub czerwony kolor śruby do pokryw silnika.

 

P.S. Właśnie poszukuje nierdzewnych śrub M6 z łbem pod klucz amplowy, możesz podać jakieś źródło gdzie je można nabyć ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S. Właśnie poszukuje nierdzewnych śrub M6 z łbem pod klucz amplowy, możesz podać jakieś źródło gdzie je można nabyć ??

Nie wiem, jeszcze nie szukałem - wolałem najpierw spytać o wytrzymałość... w przyszłym tygodniu będę szukał, jak znajdę to cię poinformuję na pewno :-)

A co powiesz o tym: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewIt...&category=49889

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PREPARAT DO USUWANIA WODY

Skład WD-40 zapewnia niezwykle silne właściwości przywierania do metali. W pełni pokrywa powierzchnie, łącznie z mikroskopijnymi zagłębieniami nawet w obecności wilgoci. WD-40 przenika pod warstwę wilgoci tworząc barierę ochronną pomiędzy wodą i metalami. WD-40 jest izolatorem i szybko eliminuje spięcia spowodowane wilgocią.

PENETRATOR

Niezwykłe właściwości przywierania WD-40 do powierzchni powodują, że jest on bardzo skutecznym środkiem penetrującym, który pomaga rozluźnić zapieczone połączenia metali. Pozostałe właściwości WD-40 zapewniają właściwą pracę mechanicznych części metalowych.

ŚRODEK SMARUJĄCY

Niezwykłe właściwości przywierania WD-40 do powierzchni powodują, że czynniki smarujące są dobrze rozprowadzone i silnie przywierającą do poruszających się elementów.

ŚRODEK ANTYKOROZYJNY

WD-40 rozprowadza czynniki antykorozyjne na całej powierzchni pokrytego przedmiotu, łącznie z mikroskopijnymi nierównościami. Bariera ochronna WD-40 eliminuje zagrożenie wilgocią i innymi czynnikami korozjotwórczymi. Precyzyjnie wysuszają pokrywaną powierzchnię, eliminując mikroskopijne krople, które są często przyczyną korozji.

ŚRODEK CZYSZCZĄCY

WD-40 dostaje się pod warstwę brudu, tłuszczów, smarów i olejów, czyszcząc spryskaną powierzchnię. Jednocześnie formowana jest bariera antykorozyjna. WD-40 rozpuszcza większość materiałów samoprzylepnych, ułatwiając usuwanie nalepek i innych klejących zabrudzeń.

 

To chyba wozwieje wszelkie wątpliwości

PZDR

Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..?

www.kolyaska.fora.pl

Obecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś idę usuwać rdzę z simsona. Myślę, że większych problemów być nie powinno.

Gorzej będzie z hondą, bo tam rdza jest w bardzo trudno dostępnych miejscach. Przydał by się jakiś preparat do odrdzewiania, ale taki, żeby nie trzeba było potem wycierać ani nic, bo na prawdę nie ma dostępu :banghead: Istnieje coś takiego :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o śruby to zmień sobie wszystkie na śruby z gniazdem sześciokątnym ,czyli popularnie pod imbus. Mozesz dostać ocynkowane lub z nierdzewne.Do wyboru do koloru.O wytrzymalość sie nie martw bo wszystkie "pod imbus" sa robione w klasie 8.8

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...