Skocz do zawartości

zacząłem remont


abu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zacząłem remont sprzętu.

Przejdę do konkretów, bo mam kilka pytań.

Czy znacie kogoś kto pomaluje mi motocykl. Blachy są w dobrym stanie, przedni błotnik wymaga trochę szpachli - ogólne piasek i malowanie. Potrzebuje kogoś kto zrobi to tak jak dla siebie, czyli dokładnie. Oczywiście za rozsądne pieniądze.

Moto ma pólbębny - które chce pomalować takim lakierem jak reszta motocykla - czy te półbebny bardzo się nagrzewają w czasie hamowania? Czy tak bardzo, że może to uszkodzić lakier? Moge je dać do chromu, ale plan jest, żeby jes polakierować.

Jak wyłuskać łożyska z piasty - nie mam żadnego urządzenia - macie jakiś sprawdzony sposób, cy raczej muszę się z tym udać do specjalistów/kupić (bo sam nie zrobię) przyrząd? Jeśli jest sposób jakie urządzenie jest potrzebne? Łożyska będą nowe więc te, które chcę wyjąć można zniszczyć - i tak już kilka młotków dostały, ale twardo siedzą...

Potrzebuję namiar na jakiś zakład, który zrobi mi chromy, które nie zejdą po 3 miesiącach - gdzieś w okolicach Warszawy - znów ktoś kto robi to dobrze, i stosunkowo niedrogo - żeby robota była warta pieniędzy zapłaconych - nie musi to być ktos kto robi "od ręki", ja mam czas.

Chcę pochromować pewne elementy, które ni były chromowane fabrycznie - lakier zdzieram szczorką na wiertarce, a później polerka na lustro - czy tak mam robić? Podobno im lepiej przygotuję tym lepszy będzie efekt. Orientuje sie ktoś czy da się pochromować tylko część jakiegoś przedmiotu - np. sama końcówka ośki? Jak najłatwiej usunąć stare chromy we własnym zakresie - tak żebym mógł sam przygotować pod nowe chromy?

Czy chrom jest na tyle gruby, że może spowodować, że gwint przestanie pasować?

 

Czasami ma dosyć tego remontu, ale wtedy patrzę na wzór i nabieram nowych sił. Trzymajcie kciuki coby cos takiego wyszlo :wink:

Edytowane przez abu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadajac na twoje pytania to malowanie lakierem polbebnow ma sens, gdy sa one zeliwne, jesli zrobione sa z wytloczek blaszanych to lakier / chrom sie spali.

Lozyska powinny byc z jednej strony zabezpieczone wkretka z otworkami na jej czole do specjalnego klucza z wystepami, ktore wchodza w te otworki, ew pierscieniem segera zalozonym na plytke uszczelniajaca - przyjrzyj sie dokladnie jak to jest zrobione. Dopiero po wyjeciu tych zabezpieczen mozna wybijac lozysko.

Jesli chodzi o chromowanie to przygotowanie jest podstawa, czym bedzie lepsze tym lepiej chrom bedzie wygladal.

Jednak nie przesadzal bym z chromem i oski np raczej bym pokryl kadmem.

Jesli chodzi o stary chrom to mozna to zrobic tylko w zakladzie metoda chemiczna czy elektrolityczna ( odciaganie chromu ).

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ej a w ogóle jaki motor chcesz robic? Bo jak komara to nie ma tam półbebnów:-)a łozyska to bierzesz grubego preta-wałek opierasz o łozysko(bierznie) od wewnatrz i pierzesz w niego młotkiem, gorzej z zakładaniem, jesli chcesz zeby ci długo chodziło to tylko prasa, mozesz to zrobic na imadle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami ma dosyć tego remontu, ale wtedy patrzę na wzór i nabieram nowych sił. Trzymajcie kciuki coby cos takiego wyszlo :bigrazz:

Trzeba było sprowadzić starego Royal Enfielda, wygląda tak samo a pewnie by bez remontu sie obeszło :buttrock:

 

A tak poważnie to trzymam kciuki :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za rady - raczej zabezpieczenia wyjąłem przed próba wybijania łozysk :evil: - w piaście sa pierścienie oporowe i tujelka o średnicy wewnętrznej biezni - więc nie wybije tego - trzeba jakoś wyjąć.

 

Bębny są żeliwne i zrobię w akrylu, jak reszta motocykla. Mam nadzieję, że nie trzeba będzie poprawiać bo np. od temperatury lakier akrylowy zacznie sie łuszczyć.

 

najwazniejsze - potrzebuje sprawdzonego lakiernika powiedzmy do 200km od Warszawy, najlepiej takiego, który ma opinie dobrego. Nie musi być najtańszy, też mi sie nie spieszy więc ew. mogę poczekac na moją kolej, nie chcę oddawać do pierwszego lepszego z PF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moze inaczej, najpierw usun wszystkie blokady, rozkrec sruby, wyjmij łozyska(jesli sa 2-czesiowe) potem od lewej strony wybijaj prawe a potem na odwrót nie ma innej mozliwosci, zawsze jest jakis patent zawsze cos wystaje, tylko dobrze popatrz.Co cie naszło z tym angolem???Przeciez to sie nie nadaje do jazdy bo ma kierownice po lewej stronie???!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moze inaczej, najpierw usun wszystkie blokady, rozkrec sruby, wyjmij łozyska(jesli sa 2-czesiowe) potem od lewej strony wybijaj prawe a potem na odwrót nie ma innej mozliwosci, zawsze jest jakis patent zawsze cos wystaje, tylko dobrze popatrz.Co cie naszło z tym angolem???Przeciez to sie nie nadaje do jazdy bo ma kierownice po lewej stronie???!!!!!

 

Normalnie udało wyłuskać łozyska - tzw. reverse ingeenering zadziałał, co do angola, to mogłem trafić gorzej, ale przemilczę to :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bębny będą w akrylu to już potwierdziłem, że się sprawdzi - będzie jakis specjalny podkład.

 

MOC -> dzięki za namiary na speca - terminy ma kosmiczne, ale przynajmniej wiem, że ma robotę więc musi być dobry :P

 

Teraz walczę z wżerami na pokrywach bębnów hamulcowych, czy jest jakis sposób na wyeliminowanie tych wżerów czy tylko szlifowanie? Boję się, że za bardzo zeszlifuję te pokrywy i coś może im sie stać - będą słabsze, ale to może moja fanaberia. Przez chwilę wyslałem o naspawaniu na nie cienkej blachy i dopiero to chromować, ale to chyba robota od stony d*py.

 

Potrzebuję też kogos kto ogarnie chronometryczny prędkościomierz - działa, ale chciałbym żeby ktos go rozebrał wyczyścił i złozył tak aby nadal działał - myślę, że dobry zegarmistrz od "sprężynoców" powinien sobie poradzić.

 

Mam też pytanie związane z chromowaniem - wie ktoś czy jak małe wgniecenia na zbiorniku wyrównam mosiądzem, wszystko wyszlifuje i wypoleruję na lustro nie będzie problemów z położeniem chromu na jakby nie było powierzchnię z 2 róznych materiałów? Mogę też dać do naspawania MIGiem czy innym ustrojstwem do spawania, ale wolałbym mosiądz, bo późniel łatwiej to wszystko szlifować. Może to tez dobry sposób na wżery na wspomnianych pokrywach bębnów - wyrównanie mosiądzem :)

 

Warto przezwajać prądnicę na 12V? Co mi da instalacja na 12V oprócz tego, że będzie więcej voltów? Zapłon będzie ori, żadnych modułów. Prądnica maksymalnie daje 60W - chyba tak ma i już, przy 12V nie będzie więcej prawda?

 

Jeszcze mi się chce, ale to dopiero 3 tygodnie walczę i pierwsza wiertarka się juz poddała, ale biorąc pod uwage jej cene i tak dużo wytrzymała :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyeliminowanie wzerow na bebnach to chyba szpachla termoutwardzalna i wytrzymujaca wysokie temperatury.

Zbiornik - najpierw trzeba odciagnac stary chrom, potem wyrownac wgniecenia i dopiero polerowac. Zapytaj chromiarza czym najlepiej wyrownac.

Instalacja - jezeli to magdyno to zostaw oryginalna, 12V da ci tylko lepszy dostep do zarowek i mozliwosc stosowania cienszych kabli, moc pradnicy nie wzrosnie.

Nie wiem czy zwykly zegarmistrz da sobie rade z szybkosciomierzem Smitha.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbiornik - najpierw trzeba odciagnac stary chrom, potem wyrownac wgniecenia i dopiero polerowac. Zapytaj chromiarza czym najlepiej wyrownac.

Ja nie jestem pewien - ale zdaje się, że "cynowaniem" dałoby się osiaągnąć pożądany efekt - tzn. wyrównać powierzchnię i położyć nowy chrom...........

 

Ps;

Ile może kosztować chromowanie zbiornika???

Edytowane przez Paolo350
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie jestem pewien - ale zdaje się, że "cynowaniem" dałoby się osiaągnąć pożądany efekt - tzn. wyrównać powierzchnię i położyć nowy chrom...........

 

Ps;

Ile może kosztować chromowanie zbiornika???

Jeśli mówimy o nadlaniu cyną to odpada. Kwas ją zje. Jest już dostępna metoda natryskiwania miedzi i to chyba najlepszy pomysł .Z nadlaniem mosiądzem bawiłem sie kiedyś na różnych rzeczach i nie polecam. Roboty dużo , trudnej ( nie tak jak się wydaje) i efekt potrafi być mizerny( w nadlanym materiale znajdą się bąbelki ) . Chromowanie zbiornika ostatnio jak robiłem 4 lata temu - 200zł . Ile obecnie kosztuje chromowanie obręczy koła? ;>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję z miedzią - są takie laski do lutowania palnikiem - powinno zadziałać.

Co do cen chromowania to sa kosmiczne - nie zależy mi na każdej oryginalnel śrubce i cała kiera z osprzętem będzie na współczesnych zamiennikach na wzór oryginałów - będzie taniej niż chromowanie kiery z osprzętem - wycenili mi to na 800 zeta...

Za obręcze krzyknęli mi 150 zeta za sztukę, ew. wżery muszę usunąć samemu, w cenie chromowania jest tylko polerowanie

Jak od kogoś usłyszałem - jest moda na zabytki to i zapotrzebowanie na chromy spore co winduje ceny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Trochę sie pochwalę postępami w pracach. Trochę naiwne z mojej strony było spodziewanie, że jeszcze w tym sezonie chciałem wyjechać motocyklem na drogę. Chyba nie zdawałem sobie sprawy na co się porwałem :biggrin:

Zregenerowałem prądy:

Magdyno foto 1

Magdyno foto 2

Magdyno foto 2

 

i prędkościomierz

 

W tym tygodniu powinienem odebrać zbiornik z nowym chromem i nowe, skórzane pokrycie siodła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...