Skocz do zawartości

Wszystko o KTM EXC 400/450/520/525


Rekomendowane odpowiedzi

Co brać? 520exc czy 250exc, cenowo to samo, a zawsze myślałem że 2T są tańsze. Nigdy nie jeżdziłem na 2T dlatego kusi mnie spróbować, boje się tylko, że będe musiał z kanistrem na plecach jeżdzić, rzeczywiście jest duża roznica w spalaniu między 450exc-r a 250 exc w 2T?

Jak to jest modelowo w przypadku 250exc, jakie roznice między rocznikami (waga, poręczność, sposób oddawania mocy itp)

Jeżdzę teren dosyć cięzki, strome podjazdy, cross country itp. Teraz mam lc4 sc ale 125kg to trochę za dużo i strasznie nieporęczny jest. U nas wśród amatorki panuje stereotyp 4T, zaś ci którzy jeżdzą po zawodach maja 2T.

Edytowane przez bully
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki problem, ostatnio często z gaźnika ucieka paliwo przez rurkę przelewową. Odkręcam kranik i leci paliwo. Gaźnik rozbierałem i wydaję się, że wszystko z zaworkiem jest ok. Pływak chodzi równo, nie zacina się. Tak samo jest po jakiejkolwiek wywrotce, benzyna leje się na ziemię. Pomaga czasami postukanie w gaźnik. W czym problem?

EXC 400, rok 2006, przebieg 100mg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, być może ci sie tylko wydaje. Zaworek kosztuje 10zł, więc mozna w ciemno go wymienić. Robi się zimno, guma moze tracic elastycznosc i puszczac, mi ostatnio też kapało i go wymieniłem, chociaż na oko wyglądał ok. A to ze wywala paliwo gdy moto lezy to jak najbardziej ok, tak ma byc aby waha nie dostała się do silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki problem, ostatnio często z gaźnika ucieka paliwo przez rurkę przelewową. Odkręcam kranik i leci paliwo. Gaźnik rozbierałem i wydaję się, że wszystko z zaworkiem jest ok. Pływak chodzi równo, nie zacina się. Tak samo jest po jakiejkolwiek wywrotce, benzyna leje się na ziemię. Pomaga czasami postukanie w gaźnik. W czym problem?

EXC 400, rok 2006, przebieg 100mg.

 

Czasem w keihinach FCR puszcza paliwo nie przez zaworek, a pomiędzy gniazdem tego zaworka a korpusem gaźnika, tam jest oring ktory ze starości twardnieje.

 

Czemu mi nikt nie chce odpowiedzieć na moje pytania wyzej :sleep:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem nowym forumowiczem:) w sumie to chcialem sie pochwalic bo na początku sezonu przesiadłem się z motocykla szosowego na KTM EXC 520:) i chyba nigdy tego nie pozałuje:) przynajmniej mam taką nadziej. Zawsze o tym marzyłem i już wiem co czują wariaci jeżdźący na tych sprzetach:) pozdrawiam wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- po pierwsze EXC 520 z płynami waży 130 KG

byliśmy na złomie ważyć więc wiemy :)

 

- po drugie dwusuw ma dużo większe zapotrzebowanie na paliwo, dużo większe

 

- po trzecie dwusuw nie ciągnie od dołu więc na podjazdach trzeba umieć nim się wdrapać

 

co do EXC a l4 SC

 

kolega ma 620 SC i daje równo radę fakt faktem jest że EXC lepiej się manewruje

jest poręczniejszy i mniej czuć masę całego motocykla

 

Ja jak przesiadłem się z DRZ-ety 400 E na Lc4 600 SC byłem zadowolony jego mocą itd

dziś mam EXC 520 i dla mnie to jest najlepszy sprzęt

sprzedam DRZ 400 E po remoncie generalnym

sprzedam części do DRZ-ety i EXC 400 / 520

 

tel 698 672 101

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- po pierwsze EXC 520 z płynami waży 130 KG

byliśmy na złomie ważyć więc wiemy :)

 

- po drugie dwusuw ma dużo większe zapotrzebowanie na paliwo, dużo większe

 

- po trzecie dwusuw nie ciągnie od dołu więc na podjazdach trzeba umieć nim się wdrapać

 

co do EXC a l4 SC

 

kolega ma 620 SC i daje równo radę fakt faktem jest że EXC lepiej się manewruje

jest poręczniejszy i mniej czuć masę całego motocykla

 

Ja jak przesiadłem się z DRZ-ety 400 E na Lc4 600 SC byłem zadowolony jego mocą itd

dziś mam EXC 520 i dla mnie to jest najlepszy sprzęt

 

Coś ta waga na tym złomie nie teges, 520 na pewno jest lżejszy od lc4, mojego lc4 wazylem na zwyklej wadze i pokazało 125kg z 3 litrami paliwa.

Dla 520 serwisowka podaje 112kg bez paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dana serwisowe/obsługowe KTM można sobie w buty włożyć, jak dobrze zlejesz olej z 450 exc to wchodzi 1,5 l a nie 1,2 jak mówi serwis. Nawet olej jest naciągany, bo zauważyli, mądrale, że sprzęty się grzeją niemiłosiernie. Gdyby był 30W70 to już byłby w serwisówce. Także z masą mogą też ściemniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś ta waga na tym złomie nie teges, 520 na pewno jest lżejszy od lc4, mojego lc4 wazylem na zwyklej wadze i pokazało 125kg z 3 litrami paliwa.

Dla 520 serwisowka podaje 112kg bez paliwa.

 

10 litrów paliwa = około 10 kg :)

 

My jak latamy to zz pełnymi bakam i :)

na poligonie ciężko o stacje paliw

 

dolicz niecąłe 2 l oleju - to jakieś 2 kg

 

osłona pod silnik i inne gadżety które masz na moto

 

i waga wychodzi 130 kg

sprzedam DRZ 400 E po remoncie generalnym

sprzedam części do DRZ-ety i EXC 400 / 520

 

tel 698 672 101

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- po pierwsze EXC 520 z płynami waży 130 KG

byliśmy na złomie ważyć więc wiemy :)

 

- po drugie dwusuw ma dużo większe zapotrzebowanie na paliwo, dużo większe

 

- po trzecie dwusuw nie ciągnie od dołu więc na podjazdach trzeba umieć nim się wdrapać

 

co do EXC a l4 SC

 

kolega ma 620 SC i daje równo radę fakt faktem jest że EXC lepiej się manewruje

jest poręczniejszy i mniej czuć masę całego motocykla

 

Ja jak przesiadłem się z DRZ-ety 400 E na Lc4 600 SC byłem zadowolony jego mocą itd

dziś mam EXC 520 i dla mnie to jest najlepszy sprzęt

 

 

Można brać jeszcze EXC 300. Ma lepszy dół od 250 jednak pali jeszcze więcej :blink: Za to wagowo w porównaniu do dużego 4T , 300 2T to rower :biggrin:

 

 

 

 

Witam, zauważyłem że wszyscy bez wyjątku wypisuja według mnie jakieś brednie o mega apetycie 250 2T na paliwo i o braku dołu, co prawda nie mam EXC a Husqy WR 250, jest to moje pierwsze 2t, wczesniej miałem WR 450f i DRZ 400E i 400Y więc jakieś porównanie mam. Moje 250 2t ma bardzoooo porównywalne spalanie do motocykli poprzednich. Moc na "dole" jest jak w WR250F z tym że 2t którym jeżdze ma o niebo lepszą reakcje na gaz, góra wiadomo każdy bieg guma z gazu, ale moc naprawde da sie bez problemu kontrolować, motocykl jest przewidywalny! jak ktoś jest niezdecydowany co do 2t to mogę tylko polecić! Poręcznośc roweru, moc i spalenie 450 4t, jedyny minus to długie przelotówki gdzie 2t sie meczy, szarpie, chrycha i parska :icon_biggrin:

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość pisze o spalaniu 2T wyczytanym w internecie. 3/4 tutaj użytkowników ma 4t. Mam 2t i spalanie w ciężkim terenie wychodzi od 7 do 10 l na 100 km rzadko kiedy 10l spalam. Wiem wiem pewnie będziecie pisać, że jestem ciota w terenie itp. itd. większość czytam posty o takiej treści na temat spalania 2t "to jest nie możliwe żeby 2t spaliło tyle to musi wpie*dolić 15l na 100km albo więcej". 2T spala zazwyczaj 30% - 40% więcej od 4t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...