Skocz do zawartości

Wszystko o KTM EXC 400/450/520/525


Rekomendowane odpowiedzi

Ja jeszcze jakiś czas temu ważyłem 112kg i 525 było po prostu w sam raz i wydaje mi się że jakakolwiek mniejsza pojemność powodowała by braki w niektórych sytuacjach. Aczkolwiek znałem gościa który ważył ze 140kg i był niski a na exc 125 wmiatał na prawdę nie źle. Ta 400 niby wszystko ma tak jak trzeba ale coś faktycznie nie gra. Silnik, plastiki, zawias wszystko takie jak ma być ale jakoś tak kąty nie te. Wydaje mi się że głównie ten bagażnik i przeszycie na kanapie robi takie złudzenie.

Tyle że jak autor pytania ma zamiar jeździć po szutrowych dróżkach i łąkach, to rodzi się pytanie czy jest sens kupować 525 EXC ? Tym bardziej że odkręcanie po prostej nie przedłuży mu żywota :biggrin:

Edytowane przez rafael
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do hard enduro mam porownanie tylko do DRZ 400E, jezdziłem na takim pare razy i dawał rade, mocy jakos nie brakowalo, moze dlatego ze nie mam jakiegos bardzo trudnego terenu.

Czy exc 400 bedzie miało wiecej mocy, bedzie agresywniejsze od DRZ ?

Moze jakies słowko o tej 520 a linka powyzej, mi to wyglada na zmeczone moto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patenty fajne ale stosowanie LHM w układach gdzie jest guma (czytaj oring) jest niedopuszczalne, bo rozpuszcza gumę. Jak wiadomo w pompce jest jedn mały oring i dalej w siłowniku sprzegła drugi pod tłoczkiem. DOT 4 to przy tym olejek do opalania :) Ja wlewam oliwke dla dzieci, a jak nie mam to ATF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

poszukuję dwóch dużych baków do EXC 520

 

ewentualnie w rozliczeniu mogę oddać dwa małe :)

 

tel 698 672 101

sprzedam DRZ 400 E po remoncie generalnym

sprzedam części do DRZ-ety i EXC 400 / 520

 

tel 698 672 101

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie, mam zamiar kupic exc 520 z 2000 r.

Byłem go wstepnie ogladac, moto latało w Niemczech na szosowych oponach i tak przyjechalo do Polski.

Na zimno odpalił z rozrusznika bez wiekszych problemow, potem na cieplo palił od 1 razu z guzika i kopniaka.

W silniku nie było dziwnych pukow/szmerow.

Jedynie co, to przy gwałtownym dodaniu gazu na postoju na chwile sie przydławiał i dalej wchodził na obroty [ nie wystepowało to za kazdym razem].

Najbardziej nie pokojaca sprawa to wyciek z gory silnika, cały przod silnika brudny od oleju, olej leci w kierunku kolanek wydechowych i saczył na doł silnika.

Zeby to sprawdzic trzeba by było zdejmowac chłodnice i pokrywe zaworow.

 

Jezeli zgodze sie na zakup, koles zgodził sie przed sprzedaza rozebrac gore silnika po to by sprawdzic miejsce wycieku, bo on jest przekonany, ze to pokrywa zaworow jest zle uszczelniona.

 

Zwracam sie do Was o jakies rady, bo z KTM-em nie miałem za duzo do czynienia. Czy jezeli bedzie to zerwany gwint na jednej ze srub bedzie to duzy problem do naprawy ? Czy wyciek moze byc spowodowany czyms innym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pod pokrywą zaworów nie ma uszczelki, tam daje się silikon.

 

W GMP sprężanie sprawdź luz zaworowy (dowiesz się, czy latał na dobrym) i odległość pomiędzy kapeluszem zaworu a dzwigienką popychacza

na obrazku chodzi o odległość B, pokaże Ci to stan zaworów.

 

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=bf13d97092fe69df

 

jeśli ma 0,40 wszystko jest ok, jeśli od 0,20 w dół znaczy, że zawory kwalifikują się do wymiany. (wydechowe po 200zl sztuka, ssące troche mniej)

 

Wykręć też śróbę napinacza potem sam napinacz i sprawdz ile ząbków jeszcze zostało - stan łańcuszka

 

Kolejna sprawa łożyska w kołach, jeśli koła latają, nie wierz, że to na pewno tylko łożyska, to mogą być wyrobione gniazda zaworowe.

Ja tak miałem i pozostał wybór albo wklejać łożyska, albo wymiana piasty koła...

 

warto też zdjąć gaźnik i sprawdzić stan przepustnicy, te blaszki od niej potrafią pękać a koszt jednej to około 600zl

 

sprawdzić luzy na wahaczu, szprychy, główkę ramy, ładowanie na akumulatorze (stan statora i regulatora napięcia)

 

obejrzeć magurę, posłuchać kosza, stan zębatek...

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za podpowiedzi, to akurat mam obcykane, bo wałkuje te tematy od okolo 2 miechow.

Z kołami i wahaczem wydaje sie byc wszystko OK, tylko ten wyciek mnie niepokoił, a ze przed kupnem bedziemy zwalac gore to pewnie, ze wszystko sprawdze.

 

Tak dla 100 % pewnosci, jak najlepiej sprawdzic te luzy: na kołach, wahaczu i głowce ramy ?

 

A chodzi mi o to moto: http://moto.allegro.pl/ktm-520-exc-i2260203406.html

Edytowane przez Drwal84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...