Skocz do zawartości

Biegi nie schodzą w dół, twardy lewarek zmiany biegów


kornol
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jak sie dostać do automatu?

Z lewej mam elektryke, z prawej olej, filterek skrzynie.

Ściągnąć prawy dekiel i tam próbować?

pierwsze słysze o "sprężynie automatu".....

Moja rada będzie prosta: kup, zdobądź, pożycz (wybór należy do ciebie) serwisówkę, a na początek instrukcję obsługi. Czytając twoje posty dochodzę do wniosku, że na obsłudze motocykla znasz się tak jak ja na chińskim balecie. Informacje w stylu: silnik nie ma korka spustu oleju, który dekiel sciągnąc aby zobaczyć co jest nie tak ze zmieniaczem biegów, czym nasmarować linkę sprzęgła itp świadczą o nieznajomości podstaw, które znajdziesz w literaturze. Jeśli nie czujesz się na siłach zdiagnozować co dolega twemu motocyklowi (sprzęgło, zmieniacz biegów czy może coś innego) lepiej nie zabieraj się za rozbieranie silnika, bo i tak wylądujesz z nim u mechanika. A moja diagnoza jest następująca:

- zła regulacja lub nieprawidłowa praca mechanizmu wysprzęglania

- uszkodzenie mechanizmu zmiany biegów (np. zgięcie wodzików lub nadmierne luzy, uszkodzenie sprężyny raczej odpada, bo dźwigienka zmiany biegów wisiała by swobodnie)

- zużycie łożyskowania skrzyni biegów, które spowodowało zmianę dystansowania kół, co w konsekwencji powoduje trudności ze zmianą biegów. objaw łatwy do zdiagnozowany poprzez sprawdzenie stanu oleju, czy nie ma w nim znacznej ilości opiłków i zawiesiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik nie ma korka spustu oleju

wskaż mi w XT z 89 roku korek spustu oleju.

Albo pokaż więcej niż 1 miejsce oprócz węża z pojemnika spod siedzenia z olejem któredy można spuścić olej.

 

Na wyłączonym wchodzą tak samo jak i na włączonym.

 

nowinka, po spuszczeniu oleju, ściągam prawy dekiel, wszystko cacy, przechylam moto na prawą strone co by cały olej ściekł i wtedy słysze: "plum" patrze a tu kawałek metalu ok. 2cm/1cm ze śladami oderwania. Jeszcze nie wiem od czego to jest bo z dalszym dostepem do głębszych miejsc będzie cieżko bo nigdy go tam nie rozbierałem. ale zauwazyłem po spuszczeniu, że bieg wchodzi ale rusze troche tylnim kołem, zebatka zmienia swoja pozycje i już nie wchodzi, wróce do poprzedniej pozycji i znowu wchodzi.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm metalowe elementy wypadające ze środka silnika raczej nic dobrego nie wróżą :)

 

W temacie znalezienia automatu zmiany biegów - raczej będzie po lewej stronie, głęboko tam gdzie masz dźwignię zmiany biegów.

 

Moze to Ci sie przyda : http://www.xt600.com.br/manuais/fichasXT600E/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak , już mam prawie silnik z ramy wyciągniety, jeszcze kilka pierdołek poodłączać musze i bede rozpoławiał....

 

element oglądał znajomy mechanik i stwierdził że element od skrzyni biegów , ale nie tryb od skrzyni tylko te wałki regulujące .... w każdym razie silnik do rozpołowienia :lapad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...