Gość marcpol Opublikowano 18 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 Przy uszkodzonej sprężynie automatu zmiany biegów często można zredukować bieg dopiero po lekkim poruszeniu dźwigni w górę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornol Opublikowano 18 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 no mam tak, że na luzie nie moge wbic 1 wbijam 2 , ruszam delikatnie z 2 i po chwili próbuje wbić 1 i czasem wchodzi bez problemu.Czyli może to byc uszkodzona sprężyna automatu? Ona jest w środku w silniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 18 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 To mi wyglada na uszkodzenie automatu, a nie sprzegla.Trzeba sie do niego dostac i zobaczyc jak chodzi krecac tylnym kolem i zmieniajac biegi bez pokrywy.Wowczas wszystko powinno sie wyjasnic. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornol Opublikowano 18 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 jak sie dostać do automatu? Z lewej mam elektryke, z prawej olej, filterek skrzynie.Ściągnąć prawy dekiel i tam próbować?pierwsze słysze o "sprężynie automatu"..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 19 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 Zawsze kiedys jest ten pierwszy raz. Przeciez musi byc sprezyna zeby dzwignia cofala sie do polozenia "0" Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 19 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 jak sie dostać do automatu? Z lewej mam elektryke, z prawej olej, filterek skrzynie.Ściągnąć prawy dekiel i tam próbować?pierwsze słysze o "sprężynie automatu".....Moja rada będzie prosta: kup, zdobądź, pożycz (wybór należy do ciebie) serwisówkę, a na początek instrukcję obsługi. Czytając twoje posty dochodzę do wniosku, że na obsłudze motocykla znasz się tak jak ja na chińskim balecie. Informacje w stylu: silnik nie ma korka spustu oleju, który dekiel sciągnąc aby zobaczyć co jest nie tak ze zmieniaczem biegów, czym nasmarować linkę sprzęgła itp świadczą o nieznajomości podstaw, które znajdziesz w literaturze. Jeśli nie czujesz się na siłach zdiagnozować co dolega twemu motocyklowi (sprzęgło, zmieniacz biegów czy może coś innego) lepiej nie zabieraj się za rozbieranie silnika, bo i tak wylądujesz z nim u mechanika. A moja diagnoza jest następująca: - zła regulacja lub nieprawidłowa praca mechanizmu wysprzęglania- uszkodzenie mechanizmu zmiany biegów (np. zgięcie wodzików lub nadmierne luzy, uszkodzenie sprężyny raczej odpada, bo dźwigienka zmiany biegów wisiała by swobodnie)- zużycie łożyskowania skrzyni biegów, które spowodowało zmianę dystansowania kół, co w konsekwencji powoduje trudności ze zmianą biegów. objaw łatwy do zdiagnozowany poprzez sprawdzenie stanu oleju, czy nie ma w nim znacznej ilości opiłków i zawiesiny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 19 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 A próbowałeś wrzucać biegi na wyłączonym silniku??? Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornol Opublikowano 19 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 silnik nie ma korka spustu olejuwskaż mi w XT z 89 roku korek spustu oleju.Albo pokaż więcej niż 1 miejsce oprócz węża z pojemnika spod siedzenia z olejem któredy można spuścić olej. Na wyłączonym wchodzą tak samo jak i na włączonym. nowinka, po spuszczeniu oleju, ściągam prawy dekiel, wszystko cacy, przechylam moto na prawą strone co by cały olej ściekł i wtedy słysze: "plum" patrze a tu kawałek metalu ok. 2cm/1cm ze śladami oderwania. Jeszcze nie wiem od czego to jest bo z dalszym dostepem do głębszych miejsc będzie cieżko bo nigdy go tam nie rozbierałem. ale zauwazyłem po spuszczeniu, że bieg wchodzi ale rusze troche tylnim kołem, zebatka zmienia swoja pozycje i już nie wchodzi, wróce do poprzedniej pozycji i znowu wchodzi..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiktor83 Opublikowano 19 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 Hmm metalowe elementy wypadające ze środka silnika raczej nic dobrego nie wróżą :) W temacie znalezienia automatu zmiany biegów - raczej będzie po lewej stronie, głęboko tam gdzie masz dźwignię zmiany biegów. Moze to Ci sie przyda : http://www.xt600.com.br/manuais/fichasXT600E/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornol Opublikowano 19 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 nie wiem czy to nie przypadkiem do XT po 90r. do tego mam manuala ale do mojej wersji 2KF nie moge znaleźć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tygrys Opublikowano 20 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 no po tym kawałku metalu to ja bym przymierzył się do rozbiórki silnika. czort wie co jeszcze się urwało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornol Opublikowano 20 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 tak , już mam prawie silnik z ramy wyciągniety, jeszcze kilka pierdołek poodłączać musze i bede rozpoławiał.... element oglądał znajomy mechanik i stwierdził że element od skrzyni biegów , ale nie tryb od skrzyni tylko te wałki regulujące .... w każdym razie silnik do rozpołowienia :lapad: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 20 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 Jak sie sypie metal z silnika, to nie ma co czekac z rozbiórka. Jak sie sprężysz, to w 2 dni zrobisz to w 2 osoby na gotowo:] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornol Opublikowano 20 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 silnik pojedzie do mechanika, ja sie za to nie biore, bo jeszczy chyba za wysokie progi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.