Skocz do zawartości

Smarowanie łańcucha


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam crossa jakim jest Honda cr 125. Słyszałem takie coś zapewne to jest prawdą że jeśli smaruje się regularnie łańcuch to służy on nam dłużej. Do tej pory zabierałem ze sobą zawsze gdy gdzieś jechałem troche jakiegoś "smarowidła". Ale że jeśli bym chciał żeby łańcuch cały czas bym nasmarowany musiałbym to robić co 10 minut, zwłaszcza gdy jeździ sie po suchym terenie albo gdzie sie kurzy. No to ja wpadłem na taki pomysł żeby zrobic "samosmarowanie" łańcucha. Jest to banalny sposób i mam go zamiar szybko przetestować. Jest to narazie w fazie 75%, ale na zdjęciach wszystko widać o co chodzi. Myśle że takie coś pozwoli na okrągłe smarowanie łańcucha. Rzućcie na to okiem i rzeknijcie słowo czy to w ogóle ma sens, ale że ja tak mam że lubie kombinować to wyszło coś takiego. Pozdro !

 

http://fotozrzut.pl/zdjecia/c10566cf9f.jpg

 

http://fotozrzut.pl/zdjecia/27265e435b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam zamiar tam zamontować regulacje śrubką. Po prostu zależało będzie od wkręcenia śrubki. Tymczasem sprawdzałem to przy takim ścisku z drutu i powiem Ci że tak tez może być bo w zależności jak mocno ścisnąłem to kapało bardziej/mniej. a gdy moto stoi po prostu wstawiam tam taką zaślepkę. Ale tak jak mówię może pokuszę sie o jakieś PRO (hehe) i wmontuje regulację śrubką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej + piach,bloto = pasta cierna , ja smaruje tak jak napisal producent lancucha co 300 km zwilzyc olejem przekladniowym

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ze ATF jest plynny jak woda , a producent lancucha zaleca 80W90 ( przekladniowy).

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Scottoiler nie bardzo nadaje sie do motocykli terenowych, wystrarczy jeden przejazd przez krzaki i już nie mamy smarowania.

 

Ale jest firma która produkuje automatyczne smarowanie olejem łańcuchów w motocyklach terenowych. Niestety nie pamiętam nazwy. Wykonanie jest bardzo podobne do tych na zdjęciach, z tym wyjątkiem że zbiornik jest montowany nad zębatką przednią (za albo przed pionową rurką ramy koło zębatki), a przewód podający olej to metalowa "przegubowa" :icon_mrgreen: rurka. Wszystko wyglada bardzo solidnie i nie powinno sie uszkodzić nawet po przeróceniu moto na strone łańcucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...