piotrek2633 Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Witam, posiadam crossa jakim jest Honda cr 125. Słyszałem takie coś zapewne to jest prawdą że jeśli smaruje się regularnie łańcuch to służy on nam dłużej. Do tej pory zabierałem ze sobą zawsze gdy gdzieś jechałem troche jakiegoś "smarowidła". Ale że jeśli bym chciał żeby łańcuch cały czas bym nasmarowany musiałbym to robić co 10 minut, zwłaszcza gdy jeździ sie po suchym terenie albo gdzie sie kurzy. No to ja wpadłem na taki pomysł żeby zrobic "samosmarowanie" łańcucha. Jest to banalny sposób i mam go zamiar szybko przetestować. Jest to narazie w fazie 75%, ale na zdjęciach wszystko widać o co chodzi. Myśle że takie coś pozwoli na okrągłe smarowanie łańcucha. Rzućcie na to okiem i rzeknijcie słowo czy to w ogóle ma sens, ale że ja tak mam że lubie kombinować to wyszło coś takiego. Pozdro ! http://fotozrzut.pl/zdjecia/c10566cf9f.jpg http://fotozrzut.pl/zdjecia/27265e435b.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 patrz "scottoiler". tak jest skuteczniej :crossy: jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbychuda Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 kiedyś w programie na tvnturbo bodaj że mechanik pokazywali jak sie montuje to scottoiler to do mnie jakoś to nie przemawia, a jak ty rozwiązałeś problem dozowania tego "smarowidła" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek2633 Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 mam zamiar tam zamontować regulacje śrubką. Po prostu zależało będzie od wkręcenia śrubki. Tymczasem sprawdzałem to przy takim ścisku z drutu i powiem Ci że tak tez może być bo w zależności jak mocno ścisnąłem to kapało bardziej/mniej. a gdy moto stoi po prostu wstawiam tam taką zaślepkę. Ale tak jak mówię może pokuszę sie o jakieś PRO (hehe) i wmontuje regulację śrubką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 olej + piach,bloto = pasta cierna , ja smaruje tak jak napisal producent lancucha co 300 km zwilzyc olejem przekladniowym Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek2633 Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 No każdy uważa po swojemu, ja na pewno spróbuje tego. A co do tego scottoiler'a to nie wiem czy w crossie by sie sprawdził ze względu na trudność montażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 scottoiler + olej ATF (może być zużyty) Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Tylko ze ATF jest plynny jak woda , a producent lancucha zaleca 80W90 ( przekladniowy). Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 I właśnie dlatego ATF smaruje tulejki a nie pozwala na klejenie się piasku do ogniw i zębatek czyli odpada temat szlifierki lub sciernicy Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jachuer5 Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 najfajniej było by mić łańcuch w całkowitej obudowie, coś jak Mz'tka miała... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2008 http://fotozrzut.pl/zdjecia/c10566cf9f.jpg http://fotozrzut.pl/zdjecia/27265e435b.jpg Scottoiler nie bardzo nadaje sie do motocykli terenowych, wystrarczy jeden przejazd przez krzaki i już nie mamy smarowania. Ale jest firma która produkuje automatyczne smarowanie olejem łańcuchów w motocyklach terenowych. Niestety nie pamiętam nazwy. Wykonanie jest bardzo podobne do tych na zdjęciach, z tym wyjątkiem że zbiornik jest montowany nad zębatką przednią (za albo przed pionową rurką ramy koło zębatki), a przewód podający olej to metalowa "przegubowa" :icon_mrgreen: rurka. Wszystko wyglada bardzo solidnie i nie powinno sie uszkodzić nawet po przeróceniu moto na strone łańcucha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.