Skocz do zawartości

Przesiadka z XJ600


Rekomendowane odpowiedzi

Polatałem trochę XJ600. O ile do miasta (dojazdy do pracy w stolicy) pasuje mi idealnie to przy 2 osobach i niewielkim bagażu na trasie dostaje lekkiej zadyszki przy większych prędkościach. I teraz pytanie na co się przesiąść. Ma na co dzień służyć jako transport do pracy (spalanie nie za wielkie by się przydało) a być wygodnym sprzętem na dłuższe wypady za miasto (około 100KM, dobra osłona przed wiatrem i w miarę wygodny dla plecaczka). Myślałem o GSX750F, ZZR600 (tutaj mam obawy bo różne opinie słyszałem) lub VFR800. Co byście polecili z tych trzech, a może co innego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wyliczonych przez Ciebie moto na pewno wybrał bym VFR. Ale pomyśl jeszcze o XJ 900.

 

 

No i ile kaski masz na moto.

 

 

wolał bym coś innego niż dywersję :)

myślę o kwocie 10-12 KPLN. O ile z Jajkiem nie będzie problemu za niższą kwotę to już VFR800 będzie na granicy budżetu bądź taniej wersja RC-36 VFR750

Edytowane przez wicia23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fazer albo jakies BMW.

 

BMW ta ta kasę raczej nie wychacze fajnego.

Fazer powiadasz..... w sumie zawsze mi się podobał.

Ale jestem dość wysoki 186cm i chyba ta mała owiewka nie będzie zapewniała dobrej ochorny przed wiatrem...

A tak w ogóle fazer bo ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

Czy przypadkiem nie przesadzasz. Mam Hondę CB 250 i oblatałem nią parę krajów zachodniej i południowej Europy, również ze sporym bagażem. Średnia spalania to 3,5 l/100km. Wszędzie wdrapała się bez wielkich zadyszek. Wydaje mi się,że XJ600 to wręcz idealny motocykl na dalsze trasy z w miarę oszczędnym spalaniem. Pytanie: chcesz jeździć czy się pokazać? Te rzeczy niestety trudno pogodzić.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

Czy przypadkiem nie przesadzasz. Mam Hondę CB 250 i oblatałem nią parę krajów zachodniej i południowej Europy, również ze sporym bagażem. Średnia spalania to 3,5 l/100km. Wszędzie wdrapała się bez wielkich zadyszek. Wydaje mi się,że XJ600 to wręcz idealny motocykl na dalsze trasy z w miarę oszczędnym spalaniem. Pytanie: chcesz jeździć czy się pokazać? Te rzeczy niestety trudno pogodzić.

Pozdrawiam!

Zalezy o jakich predkosciach mowa. Jesli ktos lubi taka troche szybsza turystyke to xjota nie da rady.

 

A dlaczego fazer? Przede wszystkim dlatego ze jest sporo lzejszy od tych motocykli ktore wymieniles. Wazy tyle co mala dywersja (dla porownania vfr wazy tyle co duza dywersja :D). Od strony turystyki to moze nie wypada najlepiej na tle tych trzech, ale na miasto bedzie najlepszy.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio miałem okazję pośmigać na GSx750F oraz na ZZR600 z trzema kuframi. Generalnie lepszymi osiągami świeci Jajko (chyba moment i pojemność robi swoje mimo podobnej mocy). Przy większych prędkościach jajko żwawiej reaguje na gaz.

Zarówno Zygzak jak i Jajko to dla mnie jak "statki". Siedząc na Kawie wcale nie miałem wrażenia, że to 600 (w porównaniu do Fazera nowszego czy starszego oraz do Thunderacta). Dobra sprawa w turystyce (stabilność i odporność na podmuchy). Sądzę, że po dłuższym śmiganiu tymi sprzętami na mieście też dałoby radę się przyzwyczaić.

 

Fazer w turystyce daje radę (sam sprawdzałem) ale nie będzie to zbyt komfortowe, trochę za mała ochrona na przelotach np po autostradach.

Jeżeli myślisz o turystyce przez duże T to chyba VFR będzie najlepsza. Żywotność, spore przebiegi nie robią wrażenia - jedynie większe koszty serwisów (ale za większe przebiegi pomiędzy serwisami )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam GSXF 750 i hmm spalanie w mieście to już musisz raczej liczyć pod 7-7,5l/100km(mówie o samym mieście)i nie jest to idealny sprzęt na miasto...rzecz jasna daje rade ale hmm na XJ się lżej latało i jak głównie ma służyć do codziennej jazdy w korkach to sądze że lżejszy fazer by był lepszym wyjściem,poza miastem jest jak najbardziej ok,spalanie wiadomo zależy jak się jedzie ale 6-6,5(trasa+miasto) najczęściej wychodzi,jeżeli dojazdy do pracy masz niekoniecznie w korkach to też spokojnie bierz Jajko :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja XJ zmieniłem na BMW R1100RS. Fakt musiałem troche (w sumie niewiele :) ) dopłacić, żeby XJ z '98 zmienić na Bawarkę z '96. Ciężko tu mówić o jakichś porównaniach, BMW to inna klasa motocykla i inna jakość. Motocykl marzenie zarówno w mieście jak i długich trasach.

A spalanie w porównaniu z XJ wzrosło raptem o ok. 1 l/100 km. XJ paliła ~5, a BMW ~6 na 100 więc różnica do zaakceptowania.

O Fazerze też myślałem, ale zwyciężyła "wygodna kanapa" w niemieckim wykonaniu :wink:.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja już drugi sezon śmigam na tdm850 z 2001 roku. do miasta może nie jest idealny ale na wypady za miasto jak najbardziej, żadnych problemów z wyprzedzaniem. spalanie tyle co dobry skuter, przy normalnej jeździe do 120km/h nie przekracza 4,5l przy ostrej jeździe nie więcej jak 5,5l i za to właśnie go kocham. o komforcie podróżowania chyba nie muszę wspominać. ten sezon pewnie jeszcze nim polatam, ale na następny rok przymierzam sie do jakiegoś młodego fazerka 1000. tak na marginesie. jakie średnie spalanie ma fazer 1000?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam TDM850! jestem jej posiadaczem od wiosny, ale juz nakrecilem ok 1800km jestem bardzo zadowolony. w miescie bardzo wygodna, lekko sie prowadzi, jest bardzo zwrotna; lusterka przykrecone do kierownicy sa zaleta. w trasie wygodna, szybka i oszczedna.

no i w zakupie bardzo user friendly, mozna spokojnie kupic sprzeta za 6-8 tys. zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...