kamil253 Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Pomyślalem że jest to dobry temat do poruszenia :biggrin: Co jest lepsze zasilanie gaźnikowe czy wtrysk paliwa w silnikach motocyklowych. I dlaczego większośc motocykli jeździ z gaźnikami czy są lepsze od wtrysku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 wtrysk jest o tyle lepszy, ze nie masz ssania i jest bardziej ekonomiczny i mniej upierdliwy dla środowiska. Motocykle na gaźnikach nie spełniają aktualnych norm czystości spalin. A więcej motocykli jeździ na gaźnikach, bo w motocyklach wtrysk wprowadzali dość opieszale. W/w tekst oparłem o informacje, które gdzieś wyczytałem i nie wiem, czy są w 100% prawdziwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qqruku Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 (edytowane) wtrysk jest o tyle lepszy, ze nie masz ssania i jest bardziej ekonomiczny i mniej upierdliwy dla środowiska. Motocykle na gaźnikach nie spełniają aktualnych norm czystości spalin. A więcej motocykli jeździ na gaźnikach, bo w motocyklach wtrysk wprowadzali dość opieszale. W/w tekst oparłem o informacje, które gdzieś wyczytałem i nie wiem, czy są w 100% prawdziwe. Jeśli chodzi o brak mechanizmu "ssania" przy opcji wtrysk to śmiem powiedzieć że nie masz racji :buttrock: a poparte jest to tym że w Z750 mam wtrysk i mam też ssanie. Więc ten mit obalam. ;) :buttrock: Edytowane 17 Kwietnia 2008 przez qqruku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enZo Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Jeśli chodzi o brak mechanizmu "ssania" przy opcji wtrysk to śmiem powiedzieć że nie masz racji :buttrock: a poparte jest to tym że w Z750 mam wtrysk i mam też ssanie. Więc ten mit obalam. ;) :buttrock: Racja, niektóre motocykle na wtrysku mają ssanie, tyle że działa to bardziej jak uchylenie przepustnicy, to samo można osiągnąć dodając gazu i moto też odpali w gaźniku ssanie to trochę inna sprawa. Jeśli chodzi i zalety wtrysku nad gaźnikiem to najważniejsza chyba z nich to reakcja na dodanie gazu, płynność w osiąganiu obrotów, z argumentem że wtrysk mniej paliwożerny bym się nie zgodził, bo np. CBR 600 F3 na gaźnikach pali dużo ,mniej niż CBR 600 F4 na wtrysku PGM-F1, zależy od konkretnego modelu. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 dla uzytkownika bezobslugowosc i bardzo niska awaryjnosc to najwieksza zaleta wtrysku, dla ekologii mniejsza emisja zanieczyszczeni to sa 2 podstawowe zalety, ktore zdecydowanie stawiaja wtrysk ponad gaznikiem Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 teraz się cieszę, że wpisałem to:W/w tekst oparłem o informacje, które gdzieś wyczytałem i nie wiem, czy są w 100% prawdziwe.w moim poscie :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 tak jak koledzy wspomnieli - przy zmianie filtrow powietrza, czy tez wydechu czyli powszechnym tuningu (cokolwiek to nieraz oznacza) w pewnym zakresie reaguje sam system tzn sterownik poprzez przeplywomierze, sondy lambda i inne czujniki sam sie dostraja. Aby dokonac wiekszych zmian trzeba sie udac do specjalisty pozmieniac mapki wtrysku, zaplonu.Przy gaznikach mozna uzyskac to samo poprzez wymiane dysz, ustawianie poziomow w gaznikach itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornol Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 wtrysk górą!!!! Jak dla mnie góruje na każdym kroku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Wtrysk ogranicza zuzycie paliwa, bezobsugowosc pozostawiam bez komentarza. Narazie nikt nie zasilił skuteczniej silnika niz dobrym gaźnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
typeR Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Wtrysk: + dawkowaniem paliwa zarządza komputer, większa precyzja w dawkowaniu paliwa+ bezobsługowość/wygoda w codziennym użytkowaniu+ możliwość chiptuningu, można precyzyjnie dobrać AFR- gorsza reakcja na gaz, chociaż jest z tym co raz lepiej Jak dla mnie wtrysk górą :icon_question: Cytuj http://lolcats.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartasarte Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 z ciekawoscia czytam wasze komentarze, gdyz jutor bede odbieral swoje pierwsze moto z wtryskiem, do tej pory ujezdzalem gazniki - opowiem wam jak moje spostrzezenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Wtrysk wtryskowi nie rowny,pierwsze generacje mialy tragiczna reakcje na gaz,ale najnowsze sa duzo,duzo lepsze. Czesto tez modele ktore stoja nizej w zaszeregowaniu dostaja uproszczona,tansza w produkcji i gorsza wersje wtrysku.Np.Yamahy fazer 600 i 1000, pomimo ze silniki bazowane sa na R6 i R1 to wtrysk w tych modelach jest bardzo uproszczony i z reakcja na gaz jest juz duzo gorzej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2008 No pytanie jest wg. mnie retoryczne. Przy obencym rozwoju elektroniki, wtryski biją każdy gaźnik na głowę. Tuatj nei zapominajmy, ze tak jak są rózne modele gaźników, tak i są różne modele wtrysków, i porównując górna półkę gaźników do wtrysku w najnowszych motocyklach, które mają sensory wszędzie i "uczą się", to każdy gaźnik wymięka. Zresztą - sami spójrzcie jakei motocykle dziś sprzedawane są BEZ wtrysku.... Mówi samo za siebie. Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil253 Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Co do niezawodności wtrysku to bym sie kłócił ponieważ wtryskiem steruje elektronika która jest bardzo delikatna np. na wilgoć niskie temperatury.W daleką podróż wybrałbym napewno motocykl z gaźnikiem który też moim zdaniem pali mniej i jest niezawodny a jak sie zapch to mozna wykręcić rozebrać podłubać w nim i pojedzie a z elektroniką tak napewno sie nieda. :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fabi Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2008 (edytowane) Wtrysk ogranicza zuzycie paliwa, bezobsugowosc pozostawiam bez komentarza. Narazie nikt nie zasilił skuteczniej silnika niz dobrym gaźnikiem. z zuzyciem paliwa sie nie zgodze.a to i ja sie wypowiem. posiadam srada z 98 roku czyli pierwszy rocznik gdzie zamontowali wtryski. ideentyczny model tylko ze 2 lata starszy(nawet malowanie ma prawie takie same :)) ma moj kolega.96 rok. w sobote jechalismy na otwarcie sezonu na warszawskie bemowo. zalalismy w tym samym miejscu full bak i dzida. Charakterystyka jazdy zakres obrotow predkosc bardzo ale to bardzo podobne. rodzaj paliwa ten sam. i w tym samym momencie dalismy sobie znac ze nam sie rezerwa zaswiecila :) stwierdzam zatem ze z tym spalaniem przynajmniej jesli chodzi o nasze maszyny to roznicy nie ma. ale jesli jest to tici tici malutka ;) zamienilismy sie maszynami moj koleszka twierdzi ze moja maszynka odrobinke delikatniej reaguje na odkrecenie manetki/j*b...cie z gazu ale ta roznica jest malutenka.( ja szczerze mowiac nic nie zauwazylem ;) takze...... Edytowane 20 Kwietnia 2008 przez fabi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.