fabi Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 (edytowane) eeeee wueska !!co mnie straszysz, ja mam srada ktory z tego co wiem jako pierwszy byl na wtrysku 98r i ma wlasnie 10 lat :flesje: !! Edytowane 22 Kwietnia 2008 przez fabi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Kupiłes 10letniego sprzeta z ryzykiem musiałes sie liczyc;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 To tera ja.Jeszcze długo wtrysk nie będzie lepszy od gaźników.Młody Wilk napisał trochę o wtrysku ale popełnił wiele błędów.Komputer podaje dawkę żądaną ? ale co zażądało tej dawki ? 1szy cylinder czy średnia arytmetyczna czterech cylindrów ? Po kilku tysiącach kilometrów zaczynają się zmieniać parametry silnika takie jak ciśnienie sprężania a co za tym idzie podciśnienie ssania a komputer podaje zawsze tą zaprogramowaną dawkę paliwa dla każdego cylindra nie wiedząc że np. w 3cim spadło ciśnienie i dalej nie chce mi się pisać.Kolega od Hajki nie widzi żadnej różnicy przed i po korekcie klap.On na pewno nie będzie widział ale hamownia pokaże różnicę rzędu 30kM w tym silniku.możemy podyskutować dalej ? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 To tera ja.Jeszcze długo wtrysk nie będzie lepszy od gaźników.Młody Wilk napisał trochę o wtrysku ale popełnił wiele błędów.Komputer podaje dawkę żądaną ? ale co zażądało tej dawki ? 1szy cylinder czy średnia arytmetyczna czterech cylindrów ? Po kilku tysiącach kilometrów zaczynają się zmieniać parametry silnika takie jak ciśnienie sprężania a co za tym idzie podciśnienie ssania a komputer podaje zawsze tą zaprogramowaną dawkę paliwa dla każdego cylindra nie wiedząc że np. w 3cim spadło ciśnienie i dalej nie chce mi się pisać.Kolega od Hajki nie widzi żadnej różnicy przed i po korekcie klap.On na pewno nie będzie widział ale hamownia pokaże różnicę rzędu 30kM w tym silniku.możemy podyskutować dalej ? ok Piotrze, a co powiesz na temat wtrysk a gaznik w jednocylindrowym silniku? pozdrawiam Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Narazie to pozostaje sie o standaryzacje tego badziewia;] Wyobrażacie sobie sytacje w której dla każdego z gaźników potrzeba by było specjalnego śrubokreta regulacyjnego? Co wiecej zalezało by to jeszcze od modelu i roku produkcji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Jednocylindrowy jak najbardziej tak ponieważ komputer dba o odpowiednią dawkę lepiej niż gaźnik ( tworzenie mieszanki jednorodnej ).A dla wueski jedna rada : trza je wszystkie mieć lub zająć się profesjonalnie tylko jednym modelem. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Ja sie łudze ze wkońcu wymyśla cos podobnego jak w samochodach OBD2 i ukruca ten złodziejski proceder:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 To tera ja....możemy podyskutować dalej ?No ja bym dysykutował przede wszystkim patrząc dokąd wtryski idą. Gaźniki były rozwijane przez ... jakieś 100 lat. Wtryski są rozwijane od gdzieś tak, 20 lat.I tutaj bym spojrzał na to co teraz się stosuje, tzn, jak nowoczesne skomputeryzowane układy działają, gdzie wtrysk jest podłączony do komputera który na BIEŻĄCO analizuje skład mieszanki, obroty, obciążenie, itp, itd, i się UCZY, i po pewny czasie jest w stanie podać idealną proporcję poaliwa do powietrza w każdych warunkach (wliczjąć temperaturę i ciśnienie). kwestia rozwoju, który jak wiemy, postępuje. Od postępu się nie ucieknie, a postęp, to pchanie DO PRZODU. A jak bylo z np. regulacją zaworów jak wchodziły płytki? czarna magia panie, tabele, wyliczenia, lepiej przeca szczelinomierz i śrubokręt z nakrętką do kontrowania.... Śwait idzie do przodu i bardzo szybko gaźniki pójdą do lamusa (jak maszyny do pisania zostały zniszczone przez komputery, i wiele innych przykładów możnaby znaleźć). Co nie zmienia faktu że wolę w tej chwili gaźniki bo sam je mogę serwisować ;) ;) Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Wtrysk jest tak stary jak gaźnik;] Widziałeś kiedy kolwiek samolt na gaźniku ? generalnie uczepił bym sie jeszcze słowa "UCZY" jak narazie zaden komputer własnie nie potrafi sie uczyć wykonuje tylko rozkazy zaprogramowane przez człowieka. Pozatym kto sie dobrze zastanowi ten zobaczy ze konstrukcja gaźnika jest naprawde złożona. Dużo lepiej i szybciej mozna zaprojektować wtrysk;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Wueska, ja widzialem samolot na gazniku. i to nie jeden;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 (edytowane) Wtrysk jest tak stary jak gaźnik;] Widziałeś kiedy kolwiek samolt na gaźniku ? ????? Możesz to rozwinąć? Znaczy to jak były zasilane silniki WSZYSTKICH samolotów do końca II wojny, gdy weszły pierwsze odrzutowe??? Widziałem ładnych kilka, bo od smarkacza sie kręciłem po lotnisku.....Dałeś po bandzie.... generalnie uczepił bym sie jeszcze słowa "UCZY" jak narazie zaden komputer własnie nie potrafi sie uczyć wykonuje tylko rozkazy zaprogramowane przez człowieka. No to chyba mało masz do czynienia z komputerami. uczy się w sensie że ma bardzo prosty algorytm zwrotny, i ..... no nie wiem co ma napisać? "zdobywa doświadczenie"?Zresztą - zamiast się czepiac słówek, rzuć jakimś merytorycznym argumentem. Aha - mówiąc o skomplikowaniu - wtrysk to przede wszystkim jego sterowanie. Same dyszki i przepustnice to rzeczywiście żaden cud techniki. Przewaga wtrysku polega na odpowiednim dozowaniu. Po co masz 3 rózne dysze w gaźniku? Od wolnych, średnich i wysokich obrotów, aby osiągnąć mieszankę jak najbliższą optymalnej. Wtrysk z czujnikiem o2 robi to O WIELE dokładniej. No takie fakty. Edytowane 23 Kwietnia 2008 przez Buber Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 (edytowane) Niektóre systemy programuje się tak, żeby mogły się uczyć. Skoro czujnik ruchu w systemie alarmowym może to dlaczego wtrysk nie?Buber mnie wyprzedził :flesje: Edytowane 23 Kwietnia 2008 przez brys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
^lunatyk^ Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 :rolleyes: :) :) n/c zwolennicy gaźników mówią tak " wtrysk jest beeee bo trzeba go regulować ! " a gaźników nie trzeba regulować ? Jeżeli ludzie nauczyli sie regulować gaźniki to nauczą regulować wtryski [ przy użyciu odpowiednich narzędzi ] więc o co cho ? jeżeli chodzi o moto to nie wielkie mam doświadczenie ale przy autach ... redukcja przy wyprzedzaniu cc 700 i uno 900 [ uno na wtrysku a cc na gazniku ] to niebo a ziemia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abu Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 zauważyłem pewna zalezność: im większa cyfra przy wieku, tym wieksza niechęć do wtrysku :) . Gaznik nigdy nie będzie tak dokładny jak wtrysk w dawkowaniu paliwa (jakie by to cudo nie było), wtrysk jest sprzężony z zapłonem to nastepna ogromna zaleta. W motoGP smigaja na gaxnikach czy na układach wtryskowych, zaawansowanych i jeszcze zbyt drogich aby zastosować w sprzetach dla Kowalskiego?Awaryjność nie jest większa niz zasilania gaźnikowego połaczonego z modułem zapłonowym. Pewne czujniki sa takie same jak przy zasilaniu gaźnikowym (czujnik halla, czujnik temperatury co prawda inaczej użyty, ale jest taki sam). Układy wtryskowe nie uczą sie, ale dostosowuja do aktualnych warunków pracy silnika, do jakości paliwa. Reakcja na gaz jest gorsza, bo przepisy eco wyraźnie mówią, że przy hamowaniu silnikiem silnik nie może dostawać paliwa - niestety to powoduje opóźnienia przy dynamicznym odkręceniu - oczywiście juz są rozwiązania aby to ominąć i ta "wada" zostaje wyeliminowana. Co do serwisu, to tak samo jak z gaźnikami i wtrysk trzeba serwisować - w mniejszym zakresie, ale trzeba i mniejszy serwis nie oznacza, że ma być tańszy, bo niby dlaczego?Kiedys elektronika była droga i zawodna, wprowadzono wtrysk mechaniczny (w puszkach) to do czasu kiedy z elektronika sobie poradzono, jeszcze kilka lat temu wtrysk był zarezerwowany dla motocykli z górnej półki, bo czy taki wypasiony sprzęt kosztuje 50 czy 55K PLN nie ma znaczenia. Teraz elektronika jest tania dlatego jest powszechnie stosowana. Wg mnie to naturalna kolej rzeczy, tak samo jak pojawiające sie prototypy pojazdów/motocykli elektrycznych/hubrydowych/zasilanych wodorem - kiedys wtrysk też był traktowany jako nowinke techniczną, pokazywaną na wystawach, a w sprzedaży dalej był sprzęt z gaźnikami. Nikt nie zaleznie od tego jak bardzo by kochał gaxniki i jak dobrym mechanikiem by nie był tego nie zmieni.Ja mam sprzet z niższej pułki i mam gaźniki mimo, że stosunkowo nowy i szlag mnie trafia z gaźnikami - czyszczone/regulowane były w serwisie na jesieni 2007 a juz są problemy z odpaleniem i utrzymaniem wolnych obrotów :rolleyes: To tyle z mojej strony :) Cytuj wspomóż biednego -> http://warszawa.menelgame.pl/change_please/5580475/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 samolt na gaźniku a jak ten gaźnik miał konstrukcje? pytam zupełnie poza tematem zainteresowało mnie to. Chyba dalej nie czaicie o co biega przy wtrysku:D Jedyna jego zaleta to tworzenie mieszaniny warstwowej dzieki której mozna podniesc drastycznie stopień spreżenia silnika. Pozatym wtrysk działa tak jak gaźnik jest ograniczony pewnymi wartosciami itp. Do tego dochodzi sprawa ekologi i po frytach;] Zreszta kłucić sie nie bede bo i po co, lubie gąźnik i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.