Candlekeep Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 :wink: A ja nie wiem co mam teraz zrobić? W swoim xvs 1300 mam szybę która powoduje,że przy prędkości pow. 120 km/h kieruje strumień powietrza na kask. Trzęsie łepetyną tak, że wszystko widzę podwójnie. Nadmieniam, że jest to oryginalna szyba Yamahy z oryginalnym mocowaniem. Zastanawiałem się nad zakupem wyższej, ale kończyłaby się ona pow. oczu - a zakup takiej szyby jest w tym wątku odradzany. Czy ja jestem skazany na jazdę z prędkością do 110km/h ? No to kup odrobinę niższą, niż linia wzroku. Zwykle szyby tego samego wzoru produkowane są w różnych rozmiarach. Musisz po prostu dobrać sobie odpowiednią - czyli taką, której krawędź kończy się minimalnie poniżej wysokości Twoich oczu i tyle. A jakby co - zawsze możesz nieco przyciąć szybę. Sam taki zabieg ostatnio wykonałem, a to oznacza, że to możliwe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemur3 Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 Dziękuję. Muszę dokładniej popytać u dealera, czy występuje rozmiar pośredni: między niską a wysoką szybą. Jeśli nie to pomysł przycięcia wysokiej trzeba będzie rozważyć. Zastanawiam się jeszcze, czy wysoka szyba tj. pow. oczu, w czasie opadów faktycznie uniemożliwia jazdę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Candlekeep Opublikowano 17 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2009 Dziękuję. Muszę dokładniej popytać u dealera, czy występuje rozmiar pośredni: między niską a wysoką szybą. Jeśli nie to pomysł przycięcia wysokiej trzeba będzie rozważyć. Zastanawiam się jeszcze, czy wysoka szyba tj. pow. oczu, w czasie opadów faktycznie uniemożliwia jazdę ? Z własnego doświadczenia powiem, że nie uniemożliwia. Utrudnia - owszem, ale nie czyni jazdy niemożliwą. Wszystko zależy od wielu innych czynników, a więc intensywności opadów, prędkości, z jaką jedziesz itp. Równie dobrze można powiedzieć, że szyba w kasku uniemożliwia jazdę. Tym niemniej nie oszukujmy się - szyba, która kończy się nieco POD linią oczu jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Igor Opublikowano 26 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2009 ... nieco przyciąć szybę. ... Mniej ryzykowne chyba będzie zrobienie nowych otworów na śruby w żelastwie mocującym szybę (oczywiście jeżeli jest na to miejsce w żelastwie). A w razie niepowodzenia - mocowanie jest tańsze niż szyba :icon_twisted: . pzdr Cytuj Znawcy mówią, że znacznie zabawniej jest najpierw się kochać, a potem zadawać pytania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 26 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2009 Szybę można ciąć jak się chce.Nie ma z tym żadnego problemu.Dobrze jest miejsce cięcia okleić taśmą papierową,na niej można narysować linię cięcia.Samą krawędź po cięciu można ładnie przeszlifować i będzie wyglądać jak oryginał. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Candlekeep Opublikowano 26 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2009 Piter ma rację. Cięcie szyby to nie problem. Jak to przebiega - opisałem tutaj: http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...0entry1502766 A zaznaczam, że jestem w tej dziedzinie kompletnym dyletantem. mimo to wydaje mi się, że to łatwiejsze (albo mniej ryzykowne), niż wiercenie nowych otworów na śruby... Aha - i miejsca cięcia nie trzeba oklejać papierem. Można linie narysować foliopisem bezpośrednio na szybie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fazzi Opublikowano 1 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2009 A ja nie wiem co mam teraz zrobić? W swoim xvs 1300 mam szybę która powoduje,że przy prędkości pow. 120 km/h kieruje strumień powietrza na kask. Trzęsie łepetyną tak, że wszystko widzę podwójnie. Nadmieniam, że jest to oryginalna szyba Yamahy z oryginalnym mocowaniem. Zastanawiałem się nad zakupem wyższej, ale kończyłaby się ona pow. oczu - a zakup takiej szyby jest w tym wątku odradzany. Czy ja jestem skazany na jazdę z prędkością do 110km/h ? absolutnie nie jestes skazany na jazde ponizej 110km/h, sciagnij szybe i bedziesz mogl jezdzic z predkosciami duzo wyzszymi :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piwo Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 absolutnie nie jestes skazany na jazde ponizej 110km/h, sciagnij szybe i bedziesz mogl jezdzic z predkosciami duzo wyzszymi :biggrin: popieram :clap: Cytuj Cycki - im większe za młodu, tym dłuższe na starość... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzegorz9139 Opublikowano 15 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 Witam. W mojej Yamci mam szybe Yamaha Bouleward - jest to chyba najnizsza z oferowanych. Duzych zagli nigdy nie mialem - bo mi sie niepodobajä! Wczesniej przy innych moto tez mialem male szyby. Najwazniejsze dla mnie ,aby chronila korpus przed naporem wiatru i owadami. Predkosci w trasie to 110-140 km/h - jakos glowy nie urywa -chociaz szumy w kasku wieksze, - ale przeciez to motör jest. :crossy: Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pancur Opublikowano 17 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2012 Jako że zima to coś tam by dorzucił do moto cichaczem :) Niech ktoś podpowie czy jest sens kupić szybę do Kawy EN 500 i jak wysoka by spełniała swoją rolę .Słyszałem już różne opinie np że wiatr zaraz nad szybą jest dokuczliwy i takie tam raczej na minus. Cytuj https://www.facebook.com/Motocykleradom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tapir Opublikowano 17 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2012 Jeździłem 3 sezony Rocketem z wielką szybą i w końcu ją wyrzuciłem :) Ale jest to indywidualna sprawa.Przede wszystkim jazda za szybą jest nudna, widok przez nią jest na ogół lekko zdeformowany, a w jazda w deszczu jest do pupy, bo czasem ciężko dostrzec śmieci leżące na jezdni przez rozmazane krople deszczu. Największym minusem szyby (niektórych jej typów- zależy od konstrukcji) jest to co może zrobić motocykliście w razie wypadku, a szczególnie uderzenia w bok puszki wymuszającej pierwszeństwo. Przecięcie miękkich tkanek szyi nie należy do przyjemnych rzeczy. Kolejnym minusem jest to, że szyba zwielokratnia odbijające się dźwięki- normalna praca silnika może brzmieć jak 20-letnia sieczkarnia lub Suzuki same stuki z końca lat 70-tych. Plusem natomiast jest w miarę komfortowa jazda przy większych prędkościach- nie trzeba wysilać czworobocznych mięśni naramiennych tułowia (popularnie- tzw. kaptury) przy jeździe motocyklem. Palacze tytoniu (sam nim nie jestem od ponad roku) będą ucieszeni możliwością delektowania się ulubionym szlugiem w czasie jazdy. No i przede wszystkim szyba odbija strumienie komarów, chrząszcy, ważek, much, os, szerszeni itd, więc po zejściu z motocykla ubranie (a w przypadku dużych szyb nawet kask) są o wiele czystsze. W każdym razie- wolę iść na siłownię i napompować mocą barki, niż psuć wygląd motocykla paskudną szybą, ale jest to moje subiektywne zdanie. Każdy ma swój smak :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niwy Opublikowano 17 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2012 W każdym razie- wolę iść na siłownię i napompować mocą barki, niż psuć wygląd motocykla paskudną szybą, ale jest to moje subiektywne zdanie. Każdy ma swój smak :) Piona. To jest podejście prawidłowe. Sam usunąłem ze swojego motocykla (fzs 600) przednią owiewkę z szybą i nie żałuję. Kaptury rosną. heh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pancur Opublikowano 17 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2012 no to jestem nastawiony na nie jak narazie.może spotkam gdzies kogoś z szybką i dopiero po testach .dzięki Cytuj https://www.facebook.com/Motocykleradom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkelpl Opublikowano 17 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2012 (edytowane) Szyba ma plusy jak i minusy :icon_mrgreen: Plusy: nie wieje, nie pada na Ciebie, nie czujesz predkosci ani wiatru na klacie, nie masz much w zebach, fajnie sie smiga w trasie.Minusy: duza, toporna, psuje linie motocykla, czasami przeszkadza ( i tu w zaleznosci czy masz szybe DOBRZE dopsaowana bo to trzeba wiedziec jak ja dopasowac )Zdecydowac musisz sam jezdzac z jak i bez szyby.Ja po miescie i w krotkie traski jezdzilem bez, na dalsze zloty i powyzej predkosci 110 km/h szyba dawała juz duzy komfort :crossy: Edytowane 17 Stycznia 2012 przez majkelpl Cytuj ISRA: 27062SREU: 614 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niwy Opublikowano 17 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2012 (edytowane) idzie przywyknąć. Sam pokonuję trasy z prędkościami 140-150 bez problemów. Niestety postoje częste z innych powodów. Stoppery i jazda.Zresztą Ty chyba nie będziesz jeździł takimi prędkościami.na początku spojrzałem że masz ER 500 a nie EN 500 -,- . Do Twojego motocykla może to nawet pasować.Mimo wszystko nie bez powodów mówią: poczuj wiatr we włosach.. heh chyba mnie poniosło Edytowane 17 Stycznia 2012 przez niwy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.