Skocz do zawartości

Co to jest??


kamilloo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

no raczej. Przewód z silnika + filterek na końcu = odpowietrzenie. Seryjnie pewnie nie ma taich filtrów a można załozyć po to aby syf nie leciał do silnika (kurz itp) i żeby ewentualnie resztki oleju nie wyciekały na zewnatrz tylko zatrzymały się w owym filtrze i przewodzie.

Niejako dość profesjonalnie to wygląda bo zwykle to producenci uzywają tylko kawałka gumowego przewodu ze zwężeniem na koncu i wyprowadzają to do airboxu z powodu ekologii co by opary oleju nie wydostawały sie do atmosfery. Szczególnie w moto ze stanu California/USA jest to wymóg prawny jak wszedzie ale tam jest najbardziej przestrzegany, motongi na ten stan często mają inne rozwiązania odmy niż motrongi na resztę US/świata. pozdro.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no odpowietrzenie, ale po co? normalnie to tam gdzie jest podlaczony ten przewod, to sie leje olej i jest zakrecone nakretka i wszystko dziala, nie ma mozliwosci zeby sie tam dostal jakis syf... nie kapuje...

 

To jest odma. A o tym, czym jest odma, możesz przeczytać tutaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyżej; "tjuning" bardoz lubiany w PL - tak zmodyfikowac silnik zeby przypadkiem nie spie***ić osiągów czyli mały, niewiele znaczący filterek. A laski piszczą za chromowanymi filterkami :icon_biggrin:

 

 

A tak na serio to nawet jesli idzie do korka wlewu to w samym korku może być jakiś kanał prowadzący odmę do owego przewodu. Objerzyj korek z bliska, podotykaj go a nawet poliż jeśli lubisz. Coś napewno znajdziesz. np. jaki smak ma olej silnikowy. :banghead: pozdro.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowa odma ze sprzegla nie podnosi osiagow, ale pozwala pracowac silnikowi na wysokich obrotach w dlugim czasie, dlatego stosowana jest w sprzetach wyscigowych, lub uzywanych na torze.

Butelka Red Bulla obok wyglada mi na instalacje nitro.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dokladnie jest tak jak Adam prawi ...

 

W troche wiekszych silnikach diesla takie cos (dodatkowe odpowietrzenie skrzyni korbowej) nawet zaleca fabryka w przypadku gdy turbosprezarka jest OK, a przez fabryczna odme wyrzucane sa znaczne ilosci oleju. Wtedy szuka sie odpowiedniego miejsca na silniku - zwykle w dosc wysokim miejscu, malo "oblewanym" przez olej, no i tam sie wierci otwor, gwintuje, przewod elastyczny i zazwyczaj pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...