Skocz do zawartości

Szyba turystyczna a turbulencje na kasku


Rekomendowane odpowiedzi

W yamaha TDM mam zamontowaną turystyczną szybę (taka podwyższona) Nie wiem czy to normalne (może jest to wynikiem doboru odpowiedniego kasku) ale podczas jazdy z prędkością powyżej 100km/h pojawiają się dość uciążliwe turbulencje na kasku co objawia się głośnym tłuczeniem a nawet (w skrajnych sytuacjach) rzucaniem całą głową.

 

Podobne zjawisko zauważyłem na innych motocyklach z podwyższoną szybą, w moim sprzęcie można to zniwelować jak schowam się całkiem za szybą (to z kolei powoduje niewygodną pozycję za kierownicą) lub wystawię głowę wysoko nad szybę.

 

Macie może jakieś pomysły co z tym zrobić?

 

Myślałem też o zwykłej szybie która jest znacznie krótsza ale to wiąże się z dodatkową kasą bo musiałbym ją kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W yamaha TDM mam zamontowaną turystyczną szybę (taka podwyższona) Nie wiem czy to normalne (może jest to wynikiem doboru odpowiedniego kasku) ale podczas jazdy z prędkością powyżej 100km/h pojawiają się dość uciążliwe turbulencje na kasku co objawia się głośnym tłuczeniem a nawet (w skrajnych sytuacjach) rzucaniem całą głową.

 

Podobne zjawisko zauważyłem na innych motocyklach z podwyższoną szybą, w moim sprzęcie można to zniwelować jak schowam się całkiem za szybą (to z kolei powoduje niewygodną pozycję za kierownicą) lub wystawię głowę wysoko nad szybę.

 

Macie może jakieś pomysły co z tym zrobić?

 

Myślałem też o zwykłej szybie która jest znacznie krótsza ale to wiąże się z dodatkową kasą bo musiałbym ją kupić.

Po prostu jestes za duzy,konstruktorzy japonscy nie przewidzieli takich przypadkow w swoich obliczeniach. Pociesze Cie-mam to samo :crossy:

Nizsza szyba jest chyba lepszym rozwiazaniem, co prawda wiecej powietrza przyjmiesz na klate, ale za to kaskiem nie bedzie tak rzucalo na wszystkie strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wstawiłem wyższą szybę do mojego zrxa to faktycznie turbulencje przy kasku wystąpiły. Gorzej, że pogorszyło się prowadzenie motocykla przy dużych prędkościach. Od 120 w górę niemiłosiernie przodem zaczynało rzucać. Pomogła oryginalna niska szyba.

 

Ta moja wyższa była wyprodukowana w Polsce przez pewną firmę na literę "m".

Wykonana tak sobie, miejscami średnio spasowana.

 

Widziałem szybę "markową" za większą kasę, znacznie lepiej wykonaną i co najważniejsze wyprofilowaną. Podobno działa bez problemów.

 

I na tym przykładzie wiem, że czasami nie warto oszczędzać. Bo wydałem może i mało kasy ale teraz ta kasa w postaci szyby leży na półce w garażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś pozbyłem się szyby w mojej TDM850. Okazało się, że mam cichuteńki kask :icon_exclaim: . Założyłem jednak turystyczną szybkę, bo za często musiałem prać motociuchy. Była to szyba polska, profilowana, robiona pod Olsztynem. Kilka centymetrów wyższa od oryginalnej. Kosztwała 160zł. Rzucania głową nie było. Tylko hałas.

 

 

Pozdrówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam ta polską szybę na "M" w fzs 600. O dziwo działa dobrze, turbulencje ustąpiły.Mam niższą kierownice i być może to jest przyczyna znacznej poprawy :biggrin:

 

A co do prowadzenia maszyny to faktycznie mam wrażenie, jakby przód był nieco bardziej nerwowy powyżej 120km/h.

Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko zależy od szyby, z doświadczeń kolegów afrykańców wiem, że niektóre szyby bardzo fajnie pasują do danego motocykla, a niektre mają z tym problem i powodują turbulencje (kwestia kształtu). Niestety nie jest to ani kwestia ceny ani firmy. Niektóre są cacy niektóre są be Możesz ewentualnie spróbować przysposobić sobie dodatkowy deflektor, ale nikt Ci nie zagwarantuje, że turbulencje miną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba kluczowe znaczenie ma tu wysokość kierowcy. Ja przy 191 cm na TDMie i std szybie chwalę sobie orginał. Podobno przy wyższych, szczególnie niemarkowych przy tym wzroście jak strzeli zarzuci łbem to i obraz potrafi się rozmazać. Przy standardzie i dobrym kasku jest naprawdę stabilnie. A przecież nie wywalisz szyby jak w goldwingu...

Ja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mierzę 182 cm (jak się nie garbię :icon_biggrin: ). Kiedyś wziąłem na jazdę próbną V-Stroma 650. Turbulencje występowały niezależnie od ustawionej wysokości szyby (sprawdzałem w pełnym zakresie regulacji), zwłaszcza przy uchylonym o jeden ząbek wizjerze w kasku. M.in. dlatego pozostałem przy Bandicie. :icon_exclaim:

Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...